Ger.Gem. vs Ger.Gem.in Ned.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 10 jan 2005 13:28

caprice schreef:
Optimatus schreef:
Happy One schreef:
Mag ik dan ongestoord Lord of the Rings en Harry Potter kijken zonder dat ik door jou met Smytegeld belaagd word?

Beste Optimatus, hoe kun jij genieten van dingen (zeker Harry Potter) die kinderen al vroeg belangstellend maken voor het spirituele uit het rijk van de duisternis?

Laat me raden: jij hebt de boeken noch de films onder ogen gehad.

OFFTOPIC

Het gaat altijd maar weer over die vervloekte films. :frown:

In ons dierbaar Nederland heeft iedereen vrijheid van meningsuiting. Dus als wij een film bespreken, dan doen wij dat en als jij het daar niet mee eens bent, dan is dat jouw goed recht, maar jouw mening is niet richtinggevend - althans, ik laat mij niet bevelen door Caprice.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Absoluut
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Absoluut » 10 jan 2005 13:34

TheKeimpe schreef:Nee,

maar veronderstellen dat iemand op het forum net zo is als wanneer hij een brief schrijft is een verkeerde veronderstelling, absoluut!

En dat wilde ik maar even zeggen

Zo heel vreemd is dat niet. Maar hier gaat de discussie hier niet over. Ik bedoelde het alleen maar als opmerking voor Jas. Dus laten we weer on-topic gaan of niet meer reageren.

caprice

Berichtdoor caprice » 10 jan 2005 13:36

Optimatus schreef:
caprice schreef:
Optimatus schreef:
Happy One schreef:
Mag ik dan ongestoord Lord of the Rings en Harry Potter kijken zonder dat ik door jou met Smytegeld belaagd word?

Beste Optimatus, hoe kun jij genieten van dingen (zeker Harry Potter) die kinderen al vroeg belangstellend maken voor het spirituele uit het rijk van de duisternis?

Laat me raden: jij hebt de boeken noch de films onder ogen gehad.

OFFTOPIC

Het gaat altijd maar weer over die vervloekte films. :frown:

In ons dierbaar Nederland heeft iedereen vrijheid van meningsuiting. Dus als wij een film bespreken, dan doen wij dat en als jij het daar niet mee eens bent, dan is dat jouw goed recht, maar jouw mening is niet richtinggevend - althans, ik laat mij niet bevelen door Caprice.

Natuurlijk mag je ze bespreken.

Maar kun je dan nog wel even de link leggen met Ger.Gem. vs Ger.Gem.in Ned.'? Die kan ik namelijk niet vinden.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 10 jan 2005 14:05

Er werd in dit topic over HP een vraag gesteld, dus dan antwoord ik daarop.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 10 jan 2005 19:22

verkeerd gequoot.
Laatst gewijzigd door jas op 10 jan 2005 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 10 jan 2005 19:24

Absoluut schreef:

maar veronderstellen dat iemand op het forum net zo is als wanneer hij een brief schrijft is een verkeerde veronderstelling, absoluut!

Zo heel vreemd is dat niet. Maar hier gaat de discussie hier niet over. Ik bedoelde het alleen maar als opmerking voor Jas. Dus laten we weer on-topic gaan of niet meer reageren.

Ik reageer er graag op hoor. Je conclusie is geheel onjuist. Vervolgens vraag ik me af, wat je stoort in mijn berichten waarom die trant van schrijven niet geschikt zou zijn voor de weleerwaarde heer Mallan. Heb je de schrijfstijl van ds. Mallan zelf al eens goed bestudeerd? Die is niet zo heel erg vriendelijk hoor. Die van jou ook niet trouwens, met je loze vooronderstellingen.
Btw, jouw stijl doet me erg denken aan die van dhr. Alex Leusink.
Familie van je?

Solus
Mineur
Mineur

Berichtdoor Solus » 10 jan 2005 19:33

caprice schreef:
Sabra schreef:Wil je je aub niet zo aanstellen over films?

Je mag er best over discussieren, maar doe het dan wel in een topic die daarvoor bestemd is.

zo is het. In de GerGem zowel als de GerGem in Ned worden zulke films gelukkig versafschuwd en geweerd. Onchristelijk en onbijbels, ja ANTIbijbels.

En nu weer on-topic!
Het leven wordt naar voren geleefd en van achteren begrepen.
Søren Kierkegaard

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 10 jan 2005 20:59

Absoluut schreef:frekje, jas en loeszje,

Als je ervan uit mag gaan dat het reageren op het forum identiek is aan de manier van schrijven van de brief kan ik me heel goed indenken dat er geen antwoord komt op de brief.

Vandaar ook mijn reactie :wink: :P
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...

leentje
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor leentje » 10 jan 2005 21:54

jas schreef:
Absoluut schreef:

Ik reageer er graag op hoor. Je conclusie is geheel onjuist. Vervolgens vraag ik me af, wat je stoort in mijn berichten waarom die trant van schrijven niet geschikt zou zijn voor de weleerwaarde heer Mallan. Heb je de schrijfstijl van ds. Mallan zelf al eens goed bestudeerd? Die is niet zo heel erg vriendelijk hoor. Die van jou ook niet trouwens, met je loze vooronderstellingen.
Btw, jouw stijl doet me erg denken aan die van dhr. Alex Leusink.
Familie van je?

sjonge jonge zeg wat een discussie weer, het gaat weer helemaal nergens over, ja dominees afkraken dat lukt wel want bij de ger.gem.in.ned is alles fout zoals ik is lees :!:

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 10 jan 2005 21:59

leentje schreef:
sjonge jonge zeg wat een discussie weer, het gaat weer helemaal nergens over, ja dominees afkraken dat lukt wel want bij de ger.gem.in.ned is alles fout zoals ik is lees :!:

Nee, niet alles. Ik zal een paar dingen opnoemen die goed zijn. Er is veel Schriftkennis, er is veel uitwendige eerbied voor God en Zijn Woord, en er is één predikant die in mijn ogen in elk geval een echte Christusprediker is, ds. Roos. Dat laatste heb ik al eerder gezegd, maar dat had je blijkbaar niet gelezen. Ik bedoel, ik geef met plezier kritiek op wat voor kerkverband dan ook, maar ik zeg met evenveel plezier iets positiefs.

leentje
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor leentje » 10 jan 2005 22:01

jas schreef:
leentje schreef:

Nee, niet alles. Ik zal een paar dingen opnoemen die goed zijn. Er is veel Schriftkennis, er is veel uitwendige eerbied voor God en Zijn Woord, en er is één predikant die in mijn ogen in elk geval een echte Christusprediker is, ds. Roos. Dat laatste heb ik al eerder gezegd, maar dat had je blijkbaar niet gelezen. Ik bedoel, ik geef met plezier kritiek op wat voor kerkverband dan ook, maar ik zeg met evenveel plezier iets positiefs.

Okee dat is mooi, want een kerkverband de grond in trappen vind ik echt zo dom, maar okee ik snap je!

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 10 jan 2005 22:17

jas schreef:
leentje schreef:

Maar waarom dan alleen ds. Roos? Er zijn er nog een paar, maar in de grond zeggen ze niets anders dan ds. Roos. Ligt het misschien aan de manier waarop ze het brengen? De manier van presenteren? Is ds. Roos misschien de laatste jaren wat milder geworden in zijn preken, zodat er meer ruimte is voor andere dingen dan ellende? 'k Vind het nl. een beetje typisch dat jij dit van ds. Roos vindt en niet van ds. Treur, bijvoorbeeld.
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...

Jacq
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jacq » 10 jan 2005 22:37

Een ouderling van een (behoudende) Gereformeerde Gemeente zij het eens zo, na afloop van een kerkdienst van ds. T. R. Treur.,
Er moet gepreek worden "de val in Adam, en het leven in Christus". Hij zei dat hij het laatste in de preek van ds. Treur had gemist.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 10 jan 2005 22:53

Elders en eerder hebben we al een keer aangegeven dat we het prettig zouden vinden wanneer zoveel mogelijk gemeden wordt namen te noemen, we vervallen anders zo snel in goed en slecht, beter en minder, en al eerder is dat volkomen uit de hand gelopen.

Hier is het wat mij betreft ook niet ndoig voor dit deel van de discussie de naam te noemen.

** just a reminder **
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 10 jan 2005 23:10

Loezje schreef:
jas schreef:
leentje schreef:

Maar waarom dan alleen ds. Roos? Er zijn er nog een paar, maar in de grond zeggen ze niets anders dan ds. Roos. Ligt het misschien aan de manier waarop ze het brengen? De manier van presenteren? Is ds. Roos misschien de laatste jaren wat milder geworden in zijn preken, zodat er meer ruimte is voor andere dingen dan ellende? 'k Vind het nl. een beetje typisch dat jij dit van ds. Roos vindt en niet van ds. Treur, bijvoorbeeld.

Ds. Treur doet zijn naam eer aan. Kan absoluut niet preken, vertelt gewoon nonsens en is een acteur. Roos is echt en vanuit het hart.
Ik begrijp niet dat jij het verschil niet hoort tussen echt en nep. Roos heeft kennis aan Christus, waarin ik hem herken als een broeder naar de geest. Dat heeft niets met mildheid van preken te maken, maar met het geleid worden door de Geest, Roos verstaat de Schrift en Treurniet.

Terug naar “Archief”