Floefloe schreef:Dan blijft nog steeds boven water dat er een grove belediging heeft plaatsgevonden tegenover twee mannen of vrouwen die volgens de nederlandse rechtsstaat mogen trouwen. De vertegenwoordiger van de gemeente heeft hiermee een signaal van intolerantie en minachting voor de homofiele medemens in het algemeen af gegeven.
In mijn ogen is de ambtenaar van de burgerlijke stand en waar hij voor staat geen knip voor de neus waard.
Begrijp je wat ik bedoel? Er is geen begrip voor een Imam die volgens zijn geloof een vrouw geen hand mag geven maar wel voor een gewetnsbezwaarde ambtenaar van de burgerlijke stand die een homofiel paar niet wil trouwen. Wanneer je één lijn zou trekken dan zou je ook begrip hebben voor de Imam
Terechte opmerking.
De ambtenaar die er moeite mee heeft uit welke opvatting dan ook zo'n huwelijk te voltrekken kan beter overwegen een andere baan te nemen.
Zijn functie dient overeenkomstig de Nederlandse grondwet uitgevoerd te worden. Wil de man of de vrouw als ambtenaar bepaalde klusjes niet doen waar ze gewoon voor betaald worden dan is er sprake van het weigeren van reguliere arbeid en kan er in principe ontslag worden aangezegd.
Ik heb daarom over het geheel gezien geen enkel begrip voor dit soort gedrag en is in stijd met de grondwet en de algemeen aanvaarde regels van in goed fatsoen met elkaar omgaan.
Wanneer je weet dat uit jouw functies situaties gaan voorkomen waar je overwegend bezwaar tegen hebt dan dien je naar mijn idee een baan te kiezen waar je niet met dit soort vraagstukken te maken hebt.
Deze immaam was als je het mij vraagt uit op een confrontatie.
Deze confrontatie mag hij wat mij betreft krijgen in de vorm van een aangifte wegens discriminatie en overeenkomstig gesanctioneerd te worden volgens de Nederlandse wet welke hem ook beschermen zal wanneer hem iets overkomt.