Het groene lampje in de kerk, onchristelijk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 08 jan 2005 22:21

Optimatus schreef:Ik zou zelfs een stapje verder willen gaan: je gunt je gasten toch zeker wel de eerste keuze voor een zitplaats?

Jezus wel:

2. Luc 14,23
zei de heer tegen hem: “Ga naar de wegen en de akkers buiten de stad en nodig iedereen met klem uit, want mijn huis moet vol zijn.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 08 jan 2005 22:39

caprice schreef:
Optimatus schreef:Als iedereen wordt toegelaten, is dat rare stoplicht niet nodig.
Ik zou zelfs een stapje verder willen gaan: je gunt je gasten toch zeker wel de eerste keuze voor een zitplaats?

Waar komen ze voor? Voor het Woord of voor een fijn plaatsje? De tollenaar stond ook maar achterin de tempel, hoor.
Een mens die in nood verkeert en hongerig is naar Gods Woord bekommert zich niet over een goede zitplaats. Als hij er maar mag zijn, al moest hij op de grond zitten of blijven staan.

Inderdaad, je hebt gelijk... waarom maken mensen zich er druk om? En Jezus leert om bij jezelf te beginnen, niet gelijk naar anderen te wijzen... maar zelf de minste te willen zijn.... Daarnaast komen er ook gasten die misschien alleen nieuwsgierig zijn en niet hongerig naar Gods Woord.... mensen die je kan afstoten door ze achter te stellen. Inderdaad... de tollenaar stond achteraan... de Farizeeer moest zonodig een goede plaats hebben... Farizees gedrag dus, dat groene lampje....
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mini
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor mini » 08 jan 2005 22:54

:shock: :roll: 11 pagina's over een groen lampje??????

Ongastvrij!!!! zo duidelijke argumenten he :lol:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 jan 2005 23:05

caprice schreef:
Optimatus schreef:Als iedereen wordt toegelaten, is dat rare stoplicht niet nodig.
Ik zou zelfs een stapje verder willen gaan: je gunt je gasten toch zeker wel de eerste keuze voor een zitplaats?

Waar komen ze voor? Voor het Woord of voor een fijn plaatsje? De tollenaar stond ook maar achterin de tempel, hoor.
Een mens die in nood verkeert en hongerig is naar Gods Woord bekommert zich niet over een goede zitplaats. Als hij er maar mag zijn, al moest hij op de grond zitten of blijven staan.

Zo? Dus een tollenaar is minder dan een Caprice?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 08 jan 2005 23:08

volgens mij bedoelt caprice dat het Woord het belangrijkste is en daarna pas de goeie zitplaats. maar ik ben het met opti eens dat je je gasten de beste plaats gunt. 8)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 08 jan 2005 23:49

Beste mensen, wat een onzinnig gekrakeel en gedebatteer over een onbenullig lampje. Is dan in de kerk alles wat praktisch is per definitie verkeerd? Zoek toch niet meer achter dit soort dingen dan wat het voorstelt. Let liever op, of je eigen groene lampje nog brandt, of er nog genadetijd is. Denk er om, als het lichtje uitgaat, is de tijd voorbij.
Ben je nog onbekeerd? Ga je dan daar druk om maken. Ben je bekeerd? Laat dan dat lampje voor wat het is, en ga je energie nuttig besteden met het onderzoeken van de Schrift.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 jan 2005 00:21

't Is inderdaad een tamelijk sneue discussie.

*doet het licht uit*
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 09 jan 2005 00:31

slotje ?? of plakken we er nog 30 pagina's aan vast :?:
Laatst gewijzigd door Spons op 09 jan 2005 09:35, 2 keer totaal gewijzigd.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 09 jan 2005 08:56

De kerk is vol, ieder heeft een plek gevonden, hetzij vooraan, hetzij in het midden, hetzij achteraan of van verre. Nu moet er nog plaats gevonden of gemaakt worden voor het woord van God in onze harten.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jan 2005 12:22

Misschien kunnen we ons een vraag stellen waarom er zo'n groen/rood/zwart/ofwatdatvoorkleurdanook lampje voor in de kerk staat, waar komt zoiets vandaan???

Je wekt uit eindelijk een gedachte (als er zo'n groen lampje in de kerk is ) van: eerst de vaste leden daarna de gasten! Wij op de 1e plek de gasten op de 2e plek.

André

Berichtdoor André » 09 jan 2005 13:13

Evelien,

Misschien wil je wel de 11 pagina's doorlezen van dit topic daar staat het al beschreven hoe het ontstaan is. :oops:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 jan 2005 15:11

jas schreef:Beste mensen, wat een onzinnig gekrakeel en gedebatteer over een onbenullig lampje. Is dan in de kerk alles wat praktisch is per definitie verkeerd? Zoek toch niet meer achter dit soort dingen dan wat het voorstelt. Let liever op, of je eigen groene lampje nog brandt, of er nog genadetijd is. Denk er om, als het lichtje uitgaat, is de tijd voorbij.
Ben je nog onbekeerd? Ga je dan daar druk om maken. Ben je bekeerd? Laat dan dat lampje voor wat het is, en ga je energie nuttig besteden met het onderzoeken van de Schrift.

Of ga evangeliseren :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jan 2005 15:54

Andre schreef:Evelien,

Misschien wil je wel de 11 pagina's doorlezen van dit topic daar staat het al beschreven hoe het ontstaan is. :oops:

ja, maar dit was mijn conclusie!!!!!

André

Berichtdoor André » 09 jan 2005 16:11

Evelien schreef:
Andre schreef:Evelien,

ja, maar dit was mijn conclusie!!!!!

Daar is ook nix mis mee, maar het hoe en waarom en het ontstaan is al beschreven.

brammetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor brammetje » 09 jan 2005 18:40

caprice schreef:

Ik denk dat ik bij jou geen koffie kom drinken thuis . laat staan luister naar wat jij te vertellen hebt . Bij mij thuis krijgen gasten een voorkeurs behandeling . Als hij hongerig is krijgt hij te eten , als hij dorst heeft te drinken . ik zeg dan toch ook niet sorry de stoelen zijn voor mijn gezin het eten en drinken kan ik niet missen wellicht is er wat in de vuilnis bak !!!

Geen wonder dat de kerken leeg lopen .
Maar gij geheel anders !
Opdracht ?!

Terug naar “Archief”