Het groene lampje in de kerk, onchristelijk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 dec 2004 13:05

wh schreef:Laten we het nu eens positief bekijken.
Als nu gewoon alle kerkraden die met een lampje in de kerk werken,
alle leden gewoon oproepen om te komen voordat het lampje gaat branden.
Dan zijn ze zo gastvrij dat de gasten gewoon op het laatste moment kunnen komen en toch nog een plaatsje krijgen!!! :wink:

Hm dan zit je nog een half uur langer in de kerk ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 dec 2004 13:33

parsifal schreef:
Lalage schreef:Het doet me denken aan de discipelen die vroegen of ze in de hemel naast Jezus mogen zitten. Volgens mij mogen we daar allemaal naast Jezus zitten ;) (De Euclidische metriek geldt daar vast niet.)

En waarom niet? Als je maar genoeg dimensies hebt, is veel mogelijk :)

Dat klopt. Misschien is het wel een Hilbertruimte, je weet maar nooit!

caprice

Berichtdoor caprice » 24 dec 2004 23:08

jas schreef:
Maja de Bij schreef:
jas schreef:
caprice schreef:
jas schreef:Ik wil een zwart lampje. Zo'n groen of rood lampje is veel te werelds. Het lijkt wel een kerstboom.

Of nog erger, een disco.
Lampje uit, lampje aan, lampje uit. En elke dienst weer. :shock:

Misschien is het loeien van een sirene zo'n 10 min. voor de dienst beter. Dat is wat vriendelijker voor slechtzienden ook.

Alles wel niet-ritmisch toch, heren?

uhhm, die sirene mag in geen geval ritmisch, maar dient op hele noten tot loeien gebacht te worden.

Ho even, dat gaat niet door. :shock:
Wij hebben al een kerkklok, en zo'n dure investering extra is ook niet alles. Dan zou ik nog liever een airco aanschaffen.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 25 dec 2004 01:38

caprice schreef:
jas schreef:
Maja de Bij schreef:
jas schreef:
caprice schreef:
jas schreef:Ik wil een zwart lampje. Zo'n groen of rood lampje is veel te werelds. Het lijkt wel een kerstboom.

Of nog erger, een disco.

Misschien is het loeien van een sirene zo'n 10 min. voor de dienst beter. Dat is wat vriendelijker voor slechtzienden ook.

uhhm, die sirene mag in geen geval ritmisch, maar dient op hele noten tot loeien gebacht te worden.

Wij hebben al een kerkklok, en zo'n dure investering extra is ook niet alles. Dan zou ik nog liever een airco aanschaffen.

Een kerkklok? Hebben jullie een kerkklok? Met een groen knipperlichtje erop? aan bij Bim en uit bij Bam?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 25 dec 2004 02:28

Ik moet op eens denken aan Jehovah's getuigen... die leren toch ook dat er 144.000 plaatsen in de hemel zijn en vol = vol?

caprice

Berichtdoor caprice » 25 dec 2004 12:06

jas schreef:
caprice schreef:
jas schreef:
Maja de Bij schreef:
jas schreef:
caprice schreef:

Of nog erger, een disco.

Een kerkklok? Hebben jullie een kerkklok? Met een groen knipperlichtje erop? aan bij Bim en uit bij Bam?

Nee. Het lampje durft pas te gaan branden als de klok stopt met luiden. En de organist durft pas te spelen als het lampje aan gaat.
:D

Raptor

Berichtdoor Raptor » 29 dec 2004 12:24

Dus dat is het! Ik dacht dat het bedoeld was voor sfeerverlichting... :wink:

brammetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor brammetje » 08 jan 2005 16:58

johannes1 schreef:het is vooral als het een grote gemeente betreft dat mensen van buitenaf tot 10 minuten voor de dienst moeten wachten, omdat anders de vaste kerkgangers geen plek hebben. in een winkel moet je ook wachten tot je aan de beurt bent en kan je ook niet voordringen.

Ben blij dat ik bij die gemeente niet hoor . een nummertje trekken als bij de slager !!!

:roll:
Maar gij geheel anders !
Opdracht ?!

Alexandra
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Alexandra » 08 jan 2005 19:25

Ik moet elke zondag wachten op het lichtje! Ook al ben je lid van de gemeente, je moet een plaats kopen (voor heel weinig geld hoor, dus ook de armsten van de gemeente kunnen zich dat permiteren, geen statussymbool dus) als je die PERSE wil. Dus sta ik elke zondag te wachten met mijn medelotgenoten, elkaar een beetje aan te kijken met een zich wat ongemakkelijk voelende koster erbij: iedereen vindt het een stom idee, dat lichtje, en toch blijft hij in stand. Door de mensen die namelijk een zitplaats hebben, en de oudere mensen.
Toch is dit voor mij absoluut geen reden om niet in die kerk te komen. Voor de rest is er genoeg liefde te vinden bij de gemeenteleden, ook al stralen ze dat niet uit. Klinkt gek, maar dat is wat ik heb ondervonden. Look beyond what you see....

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 jan 2005 20:01

Gewoon die rare lampjes de kerk uitsmijten. Allemaal uiterlijk vertoon en zeer onreformatorisch.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

caprice

Berichtdoor caprice » 08 jan 2005 20:36

Wilde je weer kaarsen gaan branden dan?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 jan 2005 21:13

Nee, gewoon iedereen de kerk binnenlaten en niet met van die rare stoplichten werken.

Los daarvan, kaarsen in de kerk zijn best sfeervol.

caprice

Berichtdoor caprice » 08 jan 2005 21:21

Optimatus schreef:Nee, gewoon iedereen de kerk binnenlaten en niet met van die rare stoplichten werken.

Iedereen wordt in de kerk binnengelaten die komt om het Woord te horen.

Optimatus schreef:Los daarvan, kaarsen in de kerk zijn best sfeervol.

Kan best, maar ze zijn een gevaar voor de volksgezondheid, en bovendien verhoogt het het brandgevaar.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 08 jan 2005 21:39

Als iedereen wordt toegelaten, is dat rare stoplicht niet nodig.
Ik zou zelfs een stapje verder willen gaan: je gunt je gasten toch zeker wel de eerste keuze voor een zitplaats?

Dat kan allemaal best zijn met die kaarsen, onze kerk staat na 500 jaar kaarsen branden nog steeds en Berkenwoude wordt niet geteisterd door allerhande ziektes gerelateerd aan die kaarsen.

caprice

Berichtdoor caprice » 08 jan 2005 21:55

Optimatus schreef:Als iedereen wordt toegelaten, is dat rare stoplicht niet nodig.
Ik zou zelfs een stapje verder willen gaan: je gunt je gasten toch zeker wel de eerste keuze voor een zitplaats?

Waar komen ze voor? Voor het Woord of voor een fijn plaatsje? De tollenaar stond ook maar achterin de tempel, hoor.
Een mens die in nood verkeert en hongerig is naar Gods Woord bekommert zich niet over een goede zitplaats. Als hij er maar mag zijn, al moest hij op de grond zitten of blijven staan.

Optimatus schreef:Dat kan allemaal best zijn met die kaarsen, onze kerk staat na 500 jaar kaarsen branden nog steeds en Berkenwoude wordt niet geteisterd door allerhande ziektes gerelateerd aan die kaarsen.

Dat is ook geen wonder in deze tijd van secularisatie. :(

Terug naar “Archief”