contacten leggen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Steviniella
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Steviniella » 06 jan 2005 17:28

Pivo schreef:wanneer loop je precies een blauwtje? als je echt verkering vraagt en ze zegt nee of als je alleen maar zegt dat je haar leuk vind en zei vindt je niet leuk?

Mmm, naar mijn idee, op het moment dat de ander 'nee' zegt en het verliefde persoon uitlacht... Lijkt me toch heel genant!! :? :lol:
Je bent een parel in Gods hand!!!

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 06 jan 2005 19:05

Pivo schreef:
Mondriaan schreef:
peentje schreef:zit er wel in, waar ging het over??

jvanwingerden loopt liever geen blauwtje daar waar het over blauwtjes lopen ging!
ee nstukje terug in dit topic

wanneer loop je precies een blauwtje? als je echt verkering vraagt en ze zegt nee of als je alleen maar zegt dat je haar leuk vind en zei vindt je niet leuk?

komt allebei op het zelfde neer denk ik voor je gevoel

al zal als het echt verkeringvragen is pijnlijker zijn :cry:
maar beide geeft teleurstelling en verdiet :cry:

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 07 jan 2005 11:05

ik denk dat je over beide even snel heen kunt zijn, maar als je nog niets gevraagd hebt, dan is het toch een stuk minder.
What a wonderfull girl!!

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 07 jan 2005 15:42

Zelf vind ik het heel moeilijk om contacten te leggen. Verschillende malen ben ik gewoon teleurgesteld. Dat was dan niet de relatie vriend - vriendin, maar vriendin - vriendin. Maar dat heeft me ook wel belet om een relatie aan te gaan. Het was ook een hele stap om toch verkering te krijgen zeg maar. Om de relatie duidelijk aan te gaan. En ook de angst dat de vriendschap/verkering beeindigd zou worden. Nu heb ik dat niet zoveel meer, mn vriend heeft mij daar heel erg bij geholpen.

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 07 jan 2005 18:54

Christa schreef:Zelf vind ik het heel moeilijk om contacten te leggen. Verschillende malen ben ik gewoon teleurgesteld. Dat was dan niet de relatie vriend - vriendin, maar vriendin - vriendin. Maar dat heeft me ook wel belet om een relatie aan te gaan. Het was ook een hele stap om toch verkering te krijgen zeg maar. Om de relatie duidelijk aan te gaan. En ook de angst dat de vriendschap/verkering beeindigd zou worden. Nu heb ik dat niet zoveel meer, mn vriend heeft mij daar heel erg bij geholpen.

dan is het uiteidelijk een mooie overwinning van je zelf! en dat heeft denk even tijd nodig gehad.

phox
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor phox » 08 jan 2005 20:05

Zelf merk ik ook dat contact leggen met een meisje dat ik écht leuk vind me veel moeilijker af gaat dan normaal. "Gewoon" schijnt dan ineens niet meer goed genoeg te zijn, in mijn eigen beleving dan.

Waar ik me in het verleden ook nog weleens door heb laten weerhouden was de vrees dat de gevoelens niet wederzijds zouden zijn.

Dat had ik eigenlijk wel een beetje met alles: ik was banger voor de "mislukking" en het nare gevoel dat daarbij hoort, dan dat ik uitzag naar al het positieve dat me te wachten staat als ik wél ergens in zou slagen.

Foute gedachte, want als je besluit dan maar de veilige weg te kiezen en niets te ondernemen, dan blijf je je uiteindelijk toch maar afvragen wat er zou kunnen zijn gebeurd als je het wél had geprobeerd. En dát geeft al helemáál geen lekker gevoel!

Bovendien:
Als je iets wél probeert, dan heb je in ieder geval een kans (ook al is die wellicht klein) om er wat bij te winnen! Terwijl, als iets niets lukt, dan verlies je ook niets. Je weet nu alleen zeker dat je niets hebt gewonnen. Eigenlijk stond dat van tevoren al vast, alleen je wist het nog niet. Je hebt nu in ieder geval wel zekerheid en kunt zonder de ballast van de "wat-als-gedachte" verder gaan met iets (en in het geval van dit topic, lees: iemand) anders.

Wat ik nog weleens een belemmering vind is dat ik zelf niet helemaal weet of een meisje de ware voor mij is. Nu zal iedereen zeggen: dat is gewoon een kwestie van elkaar leren kennen en dan merk je vanzelf wat je echt voor ze voelt. Dat zal dan wel zo zijn, maar het voelt toch een beetje asof ik niet helemaal eerlijk ben. Het idee dat ik het na een tijdje uit zal moeten maken, terwijl ik nu al wist dat die kans erin zou zitten, knaagt dan toch op een of andere manier.

Vreemd eigenlijk, want die kans bestaat altijd! Dat weet zij ook op het moment dat ze eraan begint. Maar toch...
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

phox
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor phox » 08 jan 2005 20:16

Heb trouwens ooit wat psychologische verhandelingen gelezen die onder andere over dit onderwerp gingen. Van wat ik me eruit herinner zijn een aantal verschillen tussen mannen en vrouwen vrij hard aangetoond:

* Mannen stellen minder eisen aan hun "partner to be" en leggen o.a. daarom vaker contact.
* Overigens lang niet altijd met de intentie voor een langdurige relatie.
* Mannen zijn communicatief veel minder sterk dan vrouwen.
* Zo praten vrouwen bijv. gemiddeld 3 keer zoveel als mannen!
* En oefening baart kunst! (zeggen ze)
* Maar ook in het gebruiken en herkennen van lichaamstaal (die tot 5 keer zo belangrijk is als communicatie met woorden) zijn vrouwen veel bedrevener.
* Zo herkent en gebuikt een vrouw bijvoorbeeld 2 keer zoveel stembuigingen als mannen.

Kort samengevat: mannen leggen vaker contact, vrouwen zijn er bedrevener in.

Mijn idee: leuke feitjes voor wie erin geïnteresseerd is...

Daarmee wil ik psychologie zeker niet tekort doen! Lezen over psychologie kan naar mijn mening zeker bijdragen tot een groter begrip voor het feit dat mensen soms anders zijn dan je misschien graag zou willen en dit dan ook te respecteren en er op de juiste manier mee om te gaan.

Maar uiteindelijk blijft het contact met andere personen toch iets persoonlijks dat zich per definitie niet in een algemeen beeld laat vangen.

Hoe dan ook: bovenstaande feitjes geven wel een wetenschappelijk onderbouwd antwoord in algemene zin op de vraag waarmee DJ dit topic startte...
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 10 jan 2005 17:27

phox schreef:Zelf merk ik ook dat contact leggen met een meisje dat ik écht leuk vind me veel moeilijker af gaat dan normaal. "Gewoon" schijnt dan ineens niet meer goed genoeg te zijn, in mijn eigen beleving dan.

Waar ik me in het verleden ook nog weleens door heb laten weerhouden was de vrees dat de gevoelens niet wederzijds zouden zijn.

Dat had ik eigenlijk wel een beetje met alles: ik was banger voor de "mislukking" en het nare gevoel dat daarbij hoort, dan dat ik uitzag naar al het positieve dat me te wachten staat als ik wél ergens in zou slagen.

Foute gedachte, want als je besluit dan maar de veilige weg te kiezen en niets te ondernemen, dan blijf je je uiteindelijk toch maar afvragen wat er zou kunnen zijn gebeurd als je het wél had geprobeerd. En dát geeft al helemáál geen lekker gevoel!

Bovendien:
Als je iets wél probeert, dan heb je in ieder geval een kans (ook al is die wellicht klein) om er wat bij te winnen! Terwijl, als iets niets lukt, dan verlies je ook niets. Je weet nu alleen zeker dat je niets hebt gewonnen. Eigenlijk stond dat van tevoren al vast, alleen je wist het nog niet. Je hebt nu in ieder geval wel zekerheid en kunt zonder de ballast van de "wat-als-gedachte" verder gaan met iets (en in het geval van dit topic, lees: iemand) anders.

Wat ik nog weleens een belemmering vind is dat ik zelf niet helemaal weet of een meisje de ware voor mij is. Nu zal iedereen zeggen: dat is gewoon een kwestie van elkaar leren kennen en dan merk je vanzelf wat je echt voor ze voelt. Dat zal dan wel zo zijn, maar het voelt toch een beetje asof ik niet helemaal eerlijk ben. Het idee dat ik het na een tijdje uit zal moeten maken, terwijl ik nu al wist dat die kans erin zou zitten, knaagt dan toch op een of andere manier.

Vreemd eigenlijk, want die kans bestaat altijd! Dat weet zij ook op het moment dat ze eraan begint. Maar toch...

ja goed verwoordt, zelf voel ik dat ook wel zo denk ik!

juist als je iemand leuk vind!dan..... weet je niks te zeggen en krijg je een hoofd als een biet :oops:

toch ben je achter af nuchter en weet je de woorden die je niet kon stellen! :oops:

vertouwen winnen is denk ik je zelf geven! en je gedachten doorbreken en gaan!

Mondriaan

M.A.
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor M.A. » 15 jan 2005 11:43

zijn er nog mensen die vanavond naar de srb gaan??? :lol:

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 15 jan 2005 12:10

M.A. schreef:zijn er nog mensen die vanavond naar de srb gaan??? :lol:

nee ik nog niet over 2 of 4v weken mischien naar amesfoort!
in rotterdam moet ik iedere keer er bijna zijn!

eddywally
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor eddywally » 15 jan 2005 13:08

Ik vindt trouwens wel dat het makkelijker contact gelegt wordt via msn of via een forum dan via de telefoon of gewoon op straat.

En er zijn ook damens die misbruik van je maken in bijvoorbeeld een cafe, dan drineken ze gewoon op jouw kosten en uiteindelijk dumpen ze je.

misschien kennen julllie dit wel!.

Met vriendelijke groeten,

Eddy Smits

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 jan 2005 13:15

eddywally schreef:En er zijn ook damens die misbruik van je maken in bijvoorbeeld een cafe, dan drineken ze gewoon op jouw kosten en uiteindelijk dumpen ze je.

misschien kennen julllie dit wel!

Nee, ik laat ze nooit op mijn kosten drinken. :) Nouja, niet een hele avond iig.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 15 jan 2005 21:43

Aragorn schreef:
eddywally schreef:En er zijn ook damens die misbruik van je maken in bijvoorbeeld een cafe, dan drineken ze gewoon op jouw kosten en uiteindelijk dumpen ze je.

Nee, ik laat ze nooit op mijn kosten drinken. :) Nouja, niet een hele avond iig.

maar jij hebt er ook gewoon het geld niet voor :P
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 jan 2005 21:55

Napoleon schreef:
Aragorn schreef:

Haha, dat is waar, ik heb al moeite genoeg om m'n eigen alcoholgehalte op peil te houden.. 8) maar al zou ik het hebben, dan had ik het er nog niet voor over. :)

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 15 jan 2005 22:44

Aragorn schreef:
Napoleon schreef:
Aragorn schreef:

Haha, dat is waar, ik heb al moeite genoeg om m'n eigen alcoholgehalte op peil te houden.. 8) maar al zou ik het hebben, dan had ik het er nog niet voor over. :)

gelijk heb je, same to me :0~
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Terug naar “Archief”