film van het leven.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 07 jan 2005 19:07

caprice schreef:Ik denk dat er een goed evenwicht is op de website. Alleen die film van het leven wordt er nu uitgepikt, maar de rest van de website (evangelieverkondiging), daar wordt niet eens over gesproken.

:?

this echt een mooie website! er staan zoveel goeie dingen op! helemaal mee eens.

ben ik vindt de bandering tegenover niet gelovigen alleen negatief. juist de bezoekers die op "eindeloos gelukkig" komen zijn op zoek naar God. Zij hebben volgens mij weinig booschap aan: "je hebt geen tijd om
God te zoeken". Juist hun moeten aangeport worden om op zoek te gaan naar God, omdat je daar pas echt heel je leven meer door kan.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

caprice

Berichtdoor caprice » 07 jan 2005 19:13

hijwel schreef:ben ik vindt de bandering tegenover niet gelovigen alleen negatief. juist de bezoekers die op "eindeloos gelukkig" komen zijn op zoek naar God. Zij hebben volgens mij weinig booschap aan: "je hebt geen tijd om God te zoeken".

De 'film van het leven' is niet bedoeld om aan te geven dat iemand 'wel geen tijd zal hebben om God te zoeken', maar het is een waarschuwing voor dat je dat zoeken niet vergeet.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 07 jan 2005 19:20

caprice schreef:
hijwel schreef:ben ik vindt de bandering tegenover niet gelovigen alleen negatief. juist de bezoekers die op "eindeloos gelukkig" komen zijn op zoek naar God. Zij hebben volgens mij weinig booschap aan: "je hebt geen tijd om God te zoeken".

De 'film van het leven' is niet bedoeld om aan te geven dat iemand 'wel geen tijd zal hebben om God te zoeken', maar het is een waarschuwing voor dat je dat zoeken niet vergeet.

er moet toch eerst een reden zijn om te gaan zoeken?

de dood niet een middel om mensen aan te zetten om te gaan zoeken

maare.. Jezus wees mensen soms ook snoei hard op het oordeel, (meestal waren dat mensen die kerkelijk opgevoed waren, en netjes de wet naleefden)

het heeft denk ik 2 kanten. (maar het sluit niet echt aan bij de website "eindeloos gelukkig". eindeloos gelukkig is juist een positive benadering.. zo van: "zoekt en je zult vinden". "volg mij"

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 07 jan 2005 19:48

caprice schreef:Ik denk dat er een goed evenwicht is op de website. Alleen die film van het leven wordt er nu uitgepikt, maar de rest van de website (evangelieverkondiging), daar wordt niet eens over gesproken.

:?

heb inderdaad ook de website nog niet bekeken, zal het binnenkort eens doen. maar ja, dit topic heet ook de film van je leven, dus logisch dat het alleen over die film gaat toch?

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 07 jan 2005 22:23

Die film is goed!!!

Geeft aan wat er zo veel gebeurt: ondergesneeuwd worden door de beslommeringen van alledag.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Fly29
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fly29 » 08 jan 2005 10:30

Floefloe schreef:Ik zag het net ook. Ik vraag mij af, roept deze film op tot het 24 uur per dag met je neus in de bijbel en andere godsdienstige boeken zitten en als het kan ook veel gebed? In dat geval lijkt het mij verstandig om in een klooster te gaan.

Ik vraag mij serieus af of je God alleen kunt vinden door het constant lezen van de bijbel en andere godsdienstige boeken (of dat God jouw alleen kan vinden op die wijze).

Hoi,

Hmm.. ja, zo zat ik ook te denken.. Ik roep dat ook vaak. Als je echt goed wil leven zonder al die verleidingen.. Stap het klooster binnen en gooi de sleutel van de deur heel ver weg. Maar ook dan zul je denk ik wel enkele verleidingen kunnen krijgen die je moet trotseren. Neem ik als voorbeeld het leven van Jezus... dan zie je dat je in de praktijk ook heel goed kunt leven naar het Woord. Wat ik van het geloof en Zijn verhalen begrepen heb is: leef de 10 geboden na. Nog simpeler zei Hij:"Hoop, Geloof en Liefde." Maar als je zoveel mogelijk in Liefde wilt proberen te leven dan leef je ook al naar het Woord. Want God is Liefde en alles wat je in Liefde doet, dat kan niet verkeerd zijn. Liefde is: verdraagzaamheid, geduldig zijn, respect tonen kortom alles wat niet negatief is in de gezonde manier. Ik vind het soms ook moeilijk om aan te nemen dat je 24 uur met je neus in de bijbel moet gaan zitten. Dat is niet de bedoeling. De bdoeling is dat je die wijsheid en richtlijnen ook toepast in het leven. Want dan alleen gebruik je de talenten die God ons gegeven heeft. Je moet je talenten vermeerderen. Er is daar volgens mij ook een gelijkenis over. Begraaf je wijsheid niet maar verdubbel het en laat er iedereen van mee genieten. Dat kwam naar voren in die gelijkenis van Jezus. Wat dat betreft lees ik graag het nieuwe testament. Daarin lees ik vooral hoe je moet leven. Het oude testament is voor mij meer historie. Het staat niet los van het nieuwe testament. Het nieuwe testament is meer praktischer gericht.

Met vriendelijke groet,

Fly29

Fly29
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fly29 » 08 jan 2005 10:46

Raptor schreef:
Raido schreef:Nicodemus zag inderdaad in dat zijn leven ijdelheid was, lucht en leegte. Arm van geest...

Gelukkig! Dus toch voor iedereen... :wink:

Het verhaal van Nicodemus laat zien dat je dat je na mag denken, vragen mag en vooral toe mag geven dat iets veranderen moet. De wil om niet je kop in het zand te steken. En het verhaal sloeg vooral op een omekeer in het geestelijk leven. De geest is makkelijker te bewerken dan het vlees. Ik vond het een mooi verhaal om te lezen en me daarin te verdiepen.

Groet,

Fly29

zussie
Mineur
Mineur

Berichtdoor zussie » 08 jan 2005 10:59

Als ik de film in mij opneemt, dan besef ik dat het inderdaad waar is zo werkt de praktijk nu eenmaal..En tussen de hele dag in de bijbel lezen en helemaal niet lezen zit een heel groot grijs gebied....als we nu allemaal beginnen dat grijze gebied te verkennen in plaats van zwart wit te redeneren en te discuseren...ik denk dat dat veel belangrijker is....

groet zussie
Ieder heeft recht op zijn mening. Respect is belangrijk

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 10 jan 2005 14:57

zussie schreef:Als ik de film in mij opneemt, dan besef ik dat het inderdaad waar is zo werkt de praktijk nu eenmaal..En tussen de hele dag in de bijbel lezen en helemaal niet lezen zit een heel groot grijs gebied....als we nu allemaal beginnen dat grijze gebied te verkennen in plaats van zwart wit te redeneren en te discuseren...ik denk dat dat veel belangrijker is....

groet zussie

kijk.. dit is nu de lijdelijkheid die het met zich mee brengt! Wij zijn toch zondaars? en ja zo werkt ons leven nou eenmaal!

nee God vraag voledige overgave! En hij heeft een veel beter leven met ons klaar liggen! dat is de boodschap, en niet: "heb je vandaag weer geen tijd gehad om God te zoeken?".

Terug naar “Archief”