De dood

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 28 feb 2003 18:52

surfer schreef:als God niet zou bestaan, dan heb ik nog steeds een superleven gehad waar ik geen spijt van zou hebben.
Maar ja, ik definieer dat heel anders dan jij.

Als ik morgen 100% zeker wist dat God niet zou bestaan,
dan maakte ik er vandaag nog een eind aan. Want wat heeft het leven dan nog voor zin?

Simson

Berichtdoor Simson » 01 mar 2003 00:03

Je krijg al die jaren wat op je mouw gespeld!
Je gaat het geloven over hemel en hel.
Het wort je aangepraat! Zelf in films en dergelijke!
En dan zeggen ze dat het Gods besef is.
Ik zal het wel zien. Iedereen denk dat hij/ zij gelijk heb.
Maar er zijn er zoveel voor mij uit gegaan ik ben niet alleen.
Als ik nu de eerste was die dood ging, ja dan zou ik me druk maken.
Maar nu? Ach......................,

Mzzl,
Simsonnetje

D.Duck

Berichtdoor D.Duck » 01 mar 2003 13:17

het is gewoon bangmakerrij
die hel en hemel
als je dood gaat is er gewoon niks

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 01 mar 2003 14:04

Het is geen bangmakerij.... Volgens mij is het voor mensen meer een kwestie van ontkennen wat voor gevolgen hun daden kunnen hebben.

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 01 mar 2003 14:06

er is wel wat duck
er is een hemel mar ook een hel
gr connie

Simson

Berichtdoor Simson » 01 mar 2003 15:41

connie schreef:er is wel wat duck
gr connie

He heb je bewijzen? Ken je iemand in de hemel/ hel?
Sms je er soms mee?

Dit is niet kwaad bedoeld maar geef even opheldering!

Mzzl,
Simsonnetje

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 01 mar 2003 15:49

Kap nou eens even een keer, kom maar terug als je wat nuttigs te melden hebt.....

Simson

Berichtdoor Simson » 01 mar 2003 15:50

Here i am!

Mzzl,
Simsonnetje

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 01 mar 2003 16:36

connie schreef:er is wel wat duck
gr connie

Connie, dat hebben ze je verteld. Maar wanneer je logisch en voor jezelf gaat nadenken, zou je wel eens op een andere conclusie kunnen uitkomen. Zoals Duck, die denkt dat zijn bestaan bij de dood ophoudt.
Zelf ben ik meer een voorstander van een beperkte reincarnatie systeem dat mensen in staat steld naar de aarde terug te keren in een nieuw leven om van hun fouten te leren. Dat verklaard voor mij echt een heleboel en het is een grote steun.
Ik krijg het idee dat jou geloof niet echt een steun is, Connie, maar eerder een grote bron van angst en onzekerheid. Zeker als het om deze onderwerpen gaat.

Simson

Berichtdoor Simson » 01 mar 2003 16:55

Je kan op aarde geesten op roepen van overlevenden.
Dus na dood is er wat maar dat is eigenlijk niet belangrijk.
Dan ben je gewoon een geest en ben je in beperkte staat om mensen(familie, vriende en kennisen enz.) te helpen of beschermen.
Die geesten voel je toch?
Mzzl,
Simsonnetje

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 01 mar 2003 17:01

Ik voel maar één geest en dat is de Heilige Geest

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 01 mar 2003 17:04

Ik ben eigenlijk ook bang dat je alleen maar je jungiaanse schaduw ziet, Simson. Er zijn te veel psychische verklaringen in elke stroming om geesten te verklaren.
Vertel eens, heb je wel eens sceances gehouden? Of iemand anders hier?
Misschien een interesante twist in de discussie.

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 01 mar 2003 17:08

Seances zijn duivels en die heb ik dus niet gehouden....

D.Duck

Berichtdoor D.Duck » 01 mar 2003 17:14

nooit van gehoort

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 01 mar 2003 17:54

Storyteller schreef:
connie schreef:er is wel wat
er is een hemel maar ook een hel

Connie, dat hebben ze je verteld. Maar wanneer je logisch en voor jezelf gaat nadenken, zou je wel eens op een andere conclusie kunnen uitkomen. Zoals Duck, die denkt dat zijn bestaan bij de dood ophoudt.

Zelf ben ik meer een voorstander van een beperkte reincarnatie systeem dat mensen in staat steld naar de aarde terug te keren in een nieuw leven om van hun fouten te leren. Dat verklaard voor mij echt een heleboel en het is een grote steun.

Connie en Storyteller, kennen jullie dat kinderliedje "lees je bijbel bid elke dag, dat je groeien mag"? Ik wil jullie dat namelijk heel sterk aanraden! Connie, laat je niks wijsmaken door mensen die jou wel even zullen vertellen hoe de wereld in elkaar zit, lees de bijbel en ga er ZELF over nadenken. En Storyteller, ga niet zelf een verhaaltje verzinnen wat je wel goed uitkomt, en waarmee je makkelijk je verplichtingen onderuit komt, maar verdiep je in wat God zelf zegt!

Als eerste: er is wel degelijk een 'hel', een plek waar het niet fijn is, en waar 'slechte' mensen naartoe gaan. Het wordt in de bijbel vaak genoeg genoemd.

Openbaring 20 vs 12 en 15:
Vervolgens zag ik de doden, groten en kleinen, vóór de troon staan. Er lagen boeken open, Er werd nog een ander boek opengeslagen, het levensboek. De doden werden geoordeeld op grond van hun daden zoals die in de boeken stonden opgeschreven(...) Iedereen die niet in het levensboek stond opgetekend, werd in de vuurzee geworpen

Maarja, hoe weet je nou of je in dat levensboek staat geschreven? Nou, dat staat ook in de bijbel. Ik pak 'm er weer even bij. Ik gebruik trouwens de Groot Nieuws-vertaling omdat ik die wat eenvoudiger te begrijpen vind, maar je mag ook de statenvertaling erbij pakken hoor!

1 Johannes 5 vs 11-13:
De kern van het getuigenis is: God heeft ons eeuwig leven geschonken en dat leven vinden we in zijn Zoon. Wie de Zoon heeft, heeft het leven; wie de Zoon van God niet heeft, heeft het leven niet. Ik heb u dit geschreven, om u te doen weten dat u eeuwig leven hebt, omdat u gelooft in de naam van de Zoon van God.

Geloof je dat? Dan hoef je dus nergens bang voor te zijn!
Het enige wat je hoeft te doen, is je naaste liefhebben als jezelf. Dat staat in het volgende stukje, wat ik ook erg tof vind:

1 Johannes 3 vs 1,2 en 14:
Hoe groot is de liefde die de Vader ons heeft bewezen! We worden kinderen van God genoemd, en we zijn het ook. Dat de wereld ons niet kent, komt omdat ze Hem niet heeft gekend. Dierbare vrienden, we zijn nu al kinderen van God. Wat we zullen zijn, is nog niet onthuld. Wel weten we, dat we na zijn verschijning aan Hem gelijk zullen zijn. We zullen hem zien zoals hij is (...) We weten dat we van de dood in het leven zijn overgegaan; we weten dat, omdat we onze broeders liefhebben. Wie niet liefheeft, verblijft in de dood.

Oftewel: Straks in de hemel gaan we net zo worden als Jezus! Je hele leven probeer je net zo te worden als Jezus, ookal weet je toch wel dat je dat niet lukt, maar als je in de hemel bent, dan is het zover!

Terug naar “Archief”