Berichtdoor essiebessie » 01 mar 2003 11:59
Vaak kun je wel verhalen gebruiken om iets duidelijk te maken, het greep mij die avond heel sterk aan, dus vandaar.
Maar ik heb wel een stukje gevonden waaruit je kan putten dat de duivel niet overaltegenwoordig is. En er zullen er ongetwijfelt meer zijn.
Openbaring 12:13-17
En toen de draak zag, dat hij op de aarde geworpen was, zo heeft hij de vrouw vervolgd, die het Manneken gebaard had.......
......... En de draak vergrimde op de vrouw en ging heen om krijg te voeren tegen de overigen van haar zaad, die de geboden Gods bewaren en de getuigenis van Jezus Christus hebben.
(niet alles opgeschreven, je kunt de rest verder nalezen, misschien is dan het hele hoofdstuk wel aan te raden, want er staat veel over de duivel verteld.)
Hieruit blijkt:
-Hij was op de aarde geworpen, dus niet meer in de hemel. Niet overaltegenwoordig
-Hij ging bij de vrouw vandaan. En andere slachtoffers opzoeken wat ook bewijst dat hij niet overaltegenwoordig is.
Maar God gelukkig wel!
Jeremia 23:23 en 24
Ben ik een God van nabij, spreekt de HEERE, en niet een God van verre? Zou zich iemand in verborgen plaatsen kunnen verbergen, dat Ik hem niet zien zou? spreekt de HEERE; vervul Ik niet de hemel en de aarde? Spreekt de HEERE.