Bekering van Joden bij wederkomst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JonaGOLD

Bekering van Joden bij wederkomst

Berichtdoor JonaGOLD » 28 feb 2003 21:12

Hallo,

Het is een niet onbekende vraag:
Bekeren alle joden zich bij het zien van Jezus,
als Hij terugkomt.
Zullen zij bij het zien van een doorstoken Christus zich
Rigoureus bekeren? Zijn er duidelijke aanwijzingen voor
in de bijbel?

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Bekering van Joden bij wederkomst

Berichtdoor Maranatha » 28 feb 2003 21:58

JonaGOLD schreef:Hallo,
Zijn er duidelijke aanwijzingen voor
in de bijbel?

zomaar een aantal teksten.

Mattheus 24:30 En dan zal het teken van de Zoon des mensen verschijnen aan de hemel en dan zullen alle stammen der aarde zich op de borst slaan en zij zullen de Zoon des mensen zien komen op de wolken des hemels, met grote macht en heerlijkheid .

Mattheus 26:64 Jezus zeide tot hem: Gij hebt het gezegd. Doch Ik zeg u, van nu aan zult gij de Zoon des mensen zien , gezeten aan de rechterhand der Macht en komende op de wolken des hemels.

Markus 13:26 En dan zullen zij de Zoon des mensen zien komen op de wolken, met grote macht en heerlijkheid.

Markus 14:62 En Jezus zeide: Ik ben het, en gij zult de Zoon des mensen zien , gezeten aan de rechterhand der Macht en komende met de wolken des hemels.

Openbaring 1:7 Zie, Hij komt met de wolken en elk oog zal Hem zien, ook zij, die Hem hebben doorstoken; en alle stammen der aarde zullen over Hem weeklagen . Ja, amen.

Opmerkelijk dat in openbaring 1:7 de naam van Israel niet staat?
Namen zijn in de bijbel zeer belangrijk, want ze geven boodschappen door. De naam Israel wordt niet genoemd, dus refereert 'zij' in het deel
ook zij, die zij doorstoken hebben
, niet direct naar Israel, maar naar alle volkeren. Een foute gedachten bij veel christenen is dat de joden Jezus zouden hebben vermoord. Dat is niet helemaal waar, want de kruisdood mocht alleen op gezag van de romeinse autoriteiten worden uitgevoerd. Dus zowel de joden als de heidenen hebben schuld aan Jezus dood en niemand uitgezondert.
Deuteronomium 6:4
Hoor, Israel: de HERE is onze God; de HERE is een!

Torenspits
Mineur
Mineur

Berichtdoor Torenspits » 28 feb 2003 22:32

JonaGOLD,

Het woord des Heeren, dat via de profeet Zacharia tot ons is gekomen, is hierover zeer duidelijk.

Lees van Zach. de hoofdstukken 13 en 14. Zeer belangrijke teksten voor de eindtijd!
Met name 13:8-9 geeft een antwoord op jouw vraag.

JonaGOLD

Berichtdoor JonaGOLD » 01 mar 2003 11:29

OK bedankt jongens (meisjes)

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 01 mar 2003 18:01

lees ook Rom. 8-11
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 01 mar 2003 18:05

Maranatha schreef:Een foute gedachten bij veel christenen is dat de joden Jezus zouden hebben vermoord. Dat is niet helemaal waar, want de kruisdood mocht alleen op gezag van de romeinse autoriteiten worden uitgevoerd.

Sterker nog: volgens mij vond de gewone joodse bevolking Jezus een ontzettende held...! Juist de kerkleiders wilden hem zo snel mogelijk dood hebben...

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 01 mar 2003 23:21

TheEdge schreef:
Maranatha schreef:Een foute gedachten bij veel christenen is dat de joden Jezus zouden hebben vermoord. Dat is niet helemaal waar, want de kruisdood mocht alleen op gezag van de romeinse autoriteiten worden uitgevoerd.

Sterker nog: volgens mij vond de gewone joodse bevolking Jezus een ontzettende held...! Juist de kerkleiders wilden hem zo snel mogelijk dood hebben...

Juist :!:
Kena ™

Tefillah zonder kavannah is als een goef zonder nesjama

Rabbi Ephraim Epstein

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 02 mar 2003 01:01

TheEdge schreef:Sterker nog: volgens mij vond de gewone joodse bevolking Jezus een ontzettende held...! Juist de kerkleiders wilden hem zo snel mogelijk dood hebben...

Van deze kerkleiders zouden waarschijnlijk alleen de saduceers Jezus hebben uit gelevert aan de romeinen. Deze groep heulde met de romeinen. De farizeers waren daarentegen fel anti Rome en zouden een Israeliet nooit uitleveren aan de romeinen, hoe groot ook de tegenstander zijn zou, zij zouden dat nooit doen.

joepie

Berichtdoor joepie » 02 mar 2003 08:51

Dat is volgens mij toch een ernstige misvatting. Want de overpriesters en oudsten getuigen tegen Christus. En zeggen tegen de stadhouder dat hij een ander tegenover Christus moeten zetten en dat de schare daaruit mag kiezen. En diezelfde oudsten hitsten de schare op om dan toch vooral barabbas te kiezen. De stadhouder werd eigenlijk gedwongen, want kwaad vond hij in hem niet staat er.Lees dan nog maar eens goed in mattheus 27. De stadhouder wies zijn handen in onschuld. En wat zei het volk, Zijn bloed kome over ons en onze kinderen. Ze hebben Hem wel degelijk gekruisigd.
En de schriftgeleerden, en oudsten, en hogepriesters vonden het nog niet genoeg dat Hij gekruisigd werd, ze dreven zelfs de spot met Hem. Anderen heeft Hij gered, Zichzelf kan Hij niet redden. Hij is Israels koning; laat Hij nu van het kruis af komen en wij zullen Hem geloven.
Nee de joden hebben hem wel degelijk gekruisigd!

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 02 mar 2003 09:42

Daar wil ik het volgende misschien wel aan toevoegen... het waren een groep Joden die Hem kruisigden samen met een denominatie van niet-Joden, uiteindelijk gaf Pilatus toestemming aan het vermoorden. Als jij er gestaan had welke kant had jij dan gekozen? Dat is misschien een veel betere vraag.
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 02 mar 2003 13:41

precieus. Achteraf praten is makkelijk.

joepie

Berichtdoor joepie » 02 mar 2003 14:25

Ik vind dat een nogal dooddoenerig antwoordt. Wat zou jij gedaan hebben.
Ik reageerde op de misvatting als zouden de joden Jezus helemaal niet gekruisigd hebben. En dat is dus niet waar. Ze hebben Hem wel degelijk gekruisigd en verwachten Hem nog steeds.
De topic gaat over de vraag of de joden zich ineens zullen bekeren als Jezus weerkomt op de wolken. En daar lees je in de Bijbel niets over.
Want je bekering zal nu moeten plaatsvinden. Zij accepteren het nieuwe testament helemaal niet. Dus de teksten die aangegeven worden zijn geen teksten die antwoordt geven op die vraag. Voor de joden is Christus nog niet gekomen en heeft Hij nog niet voor hun zonden geleden. Zij verwachten Christus eerste komst nog. En wij verwachten Christus wederkomst. Dat is heel wat anders.

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 02 mar 2003 14:34

joepie schreef:Ik reageerde op de misvatting als zouden de joden Jezus helemaal niet gekruisigd hebben.

Het volgende heb ik geschreven, lees maar na.
maranatha schreef:Dus zowel de joden als de heidenen hebben schuld aan Jezus dood en niemand uitgezondert.

Mijn vraag aan Joeppie, heb ik geschreven dat de joden Jezus niet zouden hebben gekruisigd? Nee ik wilde alleen aangeven dat de schuld van Jezus dood niet alleen bij de joden ligt, maar bij ons allemaal, joden incluisief heidenen.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 02 mar 2003 15:32

joepie schreef:Ik reageerde op de misvatting als zouden de joden Jezus helemaal niet gekruisigd hebben.

revius schreef:t'zijn de joden niet, heer Jesu, die U kruisten, maar ik
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 02 mar 2003 15:43

joepie schreef: Voor de joden is Christus nog niet gekomen en heeft Hij nog niet voor hun zonden geleden. Zij verwachten Christus eerste komst nog. En wij verwachten Christus wederkomst. Dat is heel wat anders.

Wilt u niet alle Joden generaliseren?

Dank u
Kena ™

Tefillah zonder kavannah is als een goef zonder nesjama

Rabbi Ephraim Epstein

Terug naar “Archief”