Sex voor het huwelijk?? Mag dat??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 05 jan 2005 19:53

Je kan je kop er voor in het zand steken, maar de gemiddelde ontmaagdingsleeftijd ligt tegenwoordig rond de 15. Als ze het dan toch doen, laat ze dan iig een condoom gebruiken.="javaca"

joepie heeft hier al een antwoord op gegeven hoor :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 jan 2005 19:55

Hydro, dat word je ook wel een keer zat hoor. Als je al een tijd verkering hebt, ga je echt niet het hele weekend aan elkaar plakken (althans wij doen dat niet).

Verder vinden onze ouders het prima dat we bij elkaar op de kamer slapen, nouja, ze weten dat we dat toch wel doen, dus dan mag het bij de ouders ook. Bij mijn ouders mocht het pas na dik een jaar, toen ik op kamers ging, maar mijn zusje van 18 mag nu met haar vriend ook op een kamer pitten. Dat vind ik niet zo consequent van m'n moeder, maar het valt toch niet echt tegen te houden. Dus nogmaals: als je seks wilt hebben, doe je dat toch wel, maakt niet uit hoe je ouders doen. Het heet niet voor nix ZELFbeheersing, dat moet je dus zelf doen. God kan je wel helpen, je ouders misschien ook wel, maar verbieden helpt niet.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 05 jan 2005 19:59

nee hoe harder je iets verbied des te spannender het wordt voor sommignen mensen om die grens over te gaan,

uitleggen wat de betekenis er van is , eventuele consequenties lijkt me een veel zinnigere zaak.

@javaca joepie antwoorde dit
Met "per Ongeluk"bedoel ik dat de intentie aanwezig is bij het koppel om voor het huwelijk geen geemnschap met elkaar te hebben. En dat ze in een situatie van opwinding en verlangen verder gaan dan ze hadden gewild. Dus dat ze onvoorbereid zover zijn gekomen. Zoiets kan je tenslotte overkomen.

Er is niets tegen voorbehoedsmiddelen als ze gebruikt worden binnen het huwelijk om aan weloverwogen geboorteregeling te doen.

jammer dat joepie nog niet de tijd heeft gehad om even te antwoorden op haar aantijgingen dat men niet zou kunnen studeren samen en alleen maar uit is op een sexuele verleiding als ik het goed intrepeteer uit haar woorden. je mag me corrigeren als het niet zo is joepie

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 06 jan 2005 01:14

Spons schreef:
jammer dat joepie nog niet de tijd heeft gehad om even te antwoorden op haar aantijgingen dat men niet zou kunnen studeren samen en alleen maar uit is op een sexuele verleiding als ik het goed intrepeteer uit haar woorden. je mag me corrigeren als het niet zo is joepie

Dit laatste is echt wel een beetje onzin. Slechts een enkele keer als ik mijn vriendin zie word ik sexueel geprikkeld, je kunt prima samen op een kamer zijn om andere dingen te doen.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 jan 2005 09:02

Joepie is geboren tijdens de sexuele revolutie, dat is denk ik een groot punt...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 06 jan 2005 10:23

nou dat meot je me dan eens uitleggen raido, als ik haar woorden lees mag je absoluut niet bij elkaar zijn zeker niet op kamers want je zou wel eens je sexueel aangetrokken kunnen voelen tot de ander, iets wat me heel natuurlijk lijkt als je van iemand houdt.

Verleiding is er altijd , ten alle momenten en plaatsen kan het er zijn. Persoonlijk vindt ik het onzin dat je niet op kamers zou mogen zitten met elkaar , bv een weekend lang, ook al zou je apart slapen. volgens mij kan je al als je 1 dag bij elkaar bent zin in elkaar krijgen.

dus verkering krijgen gaat als ik het tussen de regels uit lees volgens joepie zo !

A men leert elkaar kennen op bv kerk vereniging, vrienden etc
B men gaat met elkaar om bij vrienden etc er ontsaat wat
C je leert elkaar ouders kennen
D je komt op beozek bij elkaar thuis,
E je mag niet te lang bij elkaar op de kamer zitten ivm de vereleiding
F je gaat verloven en op de oude voet verder
G je gaat trouwen
H je mag sex met elkaar hebben maar hoe dat werkt moet je nog eerst ondervinden

Samen op vakantie gaan is taboe, condooms helemaal dan moet je meer respect hebben als iemand de daad doet zonder voorbehoudsmiddelen dan met voorbehoudsmiddelen (mijn inziens is als je uitgaat van geen sex vooer het huwelijk allebei zeer krom en even erg maar volgens joepie dus niet ) En zelfs al ben je 30 en leer je elkaar kennen en woon je op kamers dan kan het helemaal niet. Joepie gaat er van uit dat je niet samen kunt zijn, niet samen kunt bidden en samen bv een bijbelstudie volgen als je op kamers zit want de duivel zou er wel eens tussen kunnen komen en elkaar proberen te verleiden.

Kijk dat noem ik nou sexuele revolutie. ;)

mischien beetje cynisch geschreven maar zo komt het wel over, zo werkt dit toch niet in de praktijk, zo leer je elkaar nooit goed kennen als je elkaar maar ziet in een soort geestelijke gevangenis.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 jan 2005 10:30

Ik bedoel het meer als een traumatische ervaring al is trauma veeel te groot.

Je ziet het vaker, een cafe is bijvoorbeeld niet fout, maar mensen die vroeger fout hebben gedaan of weet ik veel wat, vinden een cafe fout. Zo ook met dit, als je opgroeid in de tijd van de SR en je ziet om je heen wat er allemaal gebeurde en wat allemaal mag dan kun je 'doorslaan' naar de andere kant, een soort radicalisering.

Ik ben voorstander om seks te definieren als geslachtsverkeer en dan ook echt alleen geslachtsverkeer, dus allerhande handelingen op dat gebied kunnen voor het huwelijk.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 jan 2005 11:21

De grens ligt denk ik voor iedereen anders. Maar geslachtsgemeenschap hoort in het huwelijk thuis. Spons, vind jij dat niet? (Het lijkt uit je reactie van niet.)
Ik denk dat je 't geleidelijk kunt opbouwen en de laatste stap(jes) zet je als je net getrouwd bent. Ik wil gewoon dat ene bewaren voor een enkele persoon.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 jan 2005 11:41

Exact en ik dus ook ;-)

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 06 jan 2005 11:43

Mag sex voor het huwlijk?

Nee, ik ben van mening dat sex een zeer intiem gebeure is en dat je dat alleen kan delen in overeenkomst met God die je gemaakt heeft.
Waarom zegt Hij dan: Onderhoud en zorg voor jezelf.

Ook ben ik van mening dat sex direct op de eerste nacht die je met elkaar deelt ook niet echt goed is. Je trouwt niet voor het hebben van sex, voor elkaar. Voor je liefde voor de ander.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 jan 2005 11:48

Tja, probeer jij maar in te houden de eerste nacht, ik weet wat ik nu al met mijn vriendin zou willen doen wat we niet doen en willen bewaren, dan durf ik te wedden dat ik dat dan echt niet in kan houden zoveel liefde als ik dan mag geven..

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 06 jan 2005 12:26

Arco schreef:Mag sex voor het huwlijk?

Nee, ik ben van mening dat sex een zeer intiem gebeure is en dat je dat alleen kan delen in overeenkomst met God die je gemaakt heeft.

Ook ben ik van mening dat sex direct op de eerste nacht die je met elkaar deelt ook niet echt goed is. Je trouwt niet voor het hebben van sex, voor elkaar. Voor je liefde voor de ander.

volgens mij mag je het best de eerste nacht doen! in je verkeringstijd groei je op lichamelijk gebied naar elkaar toe! hoe langer je verkering hebt hoe meer je naar elkaar toegroeid! wanneer je trouwd ben je zo dicht bij elkaar gekomen dat het geen grote stap is om het te doen de eerste nacht lijkt mij!

Lucky7
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Lucky7 » 06 jan 2005 12:38

Pivo schreef:
Arco schreef:Mag sex voor het huwlijk?

volgens mij mag je het best de eerste nacht doen! in je verkeringstijd groei je op lichamelijk gebied naar elkaar toe! hoe langer je verkering hebt hoe meer je naar elkaar toegroeid! wanneer je trouwd ben je zo dicht bij elkaar gekomen dat het geen grote stap is om het te doen de eerste nacht lijkt mij!

Ach de eerste nacht zijn ze altijd helemaal kapot om noch maar is iets te beginnen. dus dat zal wel los lopen :mrgreen:
"Im still alive and kicking"

(http://www.detroost.come2me.nl)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 jan 2005 12:59

tja ... je hebt de hele nacht... wedden dat je niet gewoon slaapt zoals je normaal zou doen?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 jan 2005 13:03

Als je gewend bent om op een kamer te slapen, zal je heerlijk slapen ;)
Maar ik zie mannen er wel voor aan om zo hitsig te zijn dat ze 't toch willen doen en daarna meteen als een blok in slaap vallen, terwijl de vrouw nog een after-sex-hug wil ;)

Terug naar “Archief”