Berichtdoor paprikameisje2 » 26 feb 2003 20:45
Zo toch nog een reactie, ik had me voorgenomen om dit niet te doen als ik thuis ben. Maar nu er filosoferen staat, wil ik toch laten merken dat ik daar een voorstander van ben. Ik krijg er zelf les in op school, en het is ontzettend leuk om het te doen. Filosoferen is niet maar zo iets. Het heeft wel nut. Vaak denken mensen waar slaat dat op, maar tegenwoordig worden de toekomstige leerkrachten hiervoor opgeleid. Het zal dan dus wel nut hebben, als kinderen/ mensen dit doen. We hebben het er op school over gehad, ik zal dus wat punten neertikken.
1. Bij filosoferen leer je elkaars mening respecteren, dit gaat makkelijker omdat het eigenlijk om niets gaat.
2. Je leert bij filosoferen argumenten aan te dragen, en die te verdedigen.
3. Bij filosoferen ga je logisch nadenken.
4. Je gaat oplossingsgericht denken, maar omdat er geen andwoord op komt, stimuleer je het denken, op een oplossende manier. ( t lijkt wel een filosofische zin)
Er zijn nog wel meer punten, maar dan moet ik de spullen erbij halen, en daar heb ik even geen zin in.
Ik heb vooral gefilosofeerd over allerdaagse dingen. Niet over de schepping of zoiets. Maar ik denk dat je door het filosoferen toch meer eraan gaat denken, doordat je heel diep en goed zit na te denken. Het is echt een keer de moeite waart om het te doen als je die kans krijgt. Ik denk dat het vaak een drempel is voor mensen, dat ze denken dat het onzin is, zonder dat ze precies weten wat het inhoud.