geweld in games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raptor

Berichtdoor Raptor » 03 jan 2005 16:32

earthmaker schreef:
Raptor schreef:
Ps. De daders van de aanslagen in Amerika op 11-9-2001 hadden ook een voorliefde voor spelletjes, waaronder Microsoft Flightsimulator... Hoezo onschuldig?

Volgens mij hadden ze daarnaast ook een nog grotere liefde voor hun eigen religie.

conclusie: religie zet aan tot dit soort daden.

ai, of is dat té kort door de bocht?

Nee hoor, helemaal niet! Je zegt het ook precies goed: eigen religie. Religie maakt veel kapot, maar dat komt omdat de mensen iets heel moois (namelijk geloof) misbruiken ten dienste van zichzelf (en niet ten dienste van God)!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 03 jan 2005 17:35

ja al die gekken in het midden ooosten misbruiken ook de islam voor hun eigen belang, namelijk macht !

en wat ik zei van bij wijze van spreke op elke hoek is gewoon overal gemakkelijk te krijgen maar elke hoek, nee overdrijven is ook een vak maar goed het werd een beetje uit zijn verband getrokken

Raptor

Berichtdoor Raptor » 03 jan 2005 17:43

Spons schreef:ja al die gekken in het midden ooosten misbruiken ook de islam voor hun eigen belang, namelijk macht !

en wat ik zei van bij wijze van spreke op elke hoek is gewoon overal gemakkelijk te krijgen maar elke hoek, nee overdrijven is ook een vak maar goed het werd een beetje uit zijn verband getrokken

Ik begrijp wat je bedoeld, maar 'die gekken' zijn ook onze naasten...

earthmaker
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor earthmaker » 03 jan 2005 18:03

Spons schreef:ja al die gekken in het midden ooosten misbruiken ook de islam voor hun eigen belang, namelijk macht !

Ik hoop dat dit ironisch bedoeld is??
Haribol!

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 03 jan 2005 18:38

Raptor schreef:Ook rond pc-games hebben we een verantwoording naar God toe. Het is niet zomaar ontspanning of zo, maar een bezigheid die we later moeten verantwoorden aan God. Wordt daar wel eens stil bij gestaan?"

Zeer zeker, en ik kan het later verantwoorden. Jij niet? Dan zou ik geen spellen spelen als ik jou was.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Raptor

Berichtdoor Raptor » 04 jan 2005 09:06

Floefloe schreef:
Raptor schreef:Ook rond pc-games hebben we een verantwoording naar God toe. Het is niet zomaar ontspanning of zo, maar een bezigheid die we later moeten verantwoorden aan God. Wordt daar wel eens stil bij gestaan?"

Zeer zeker, en ik kan het later verantwoorden. Jij niet? Dan zou ik geen spellen spelen als ik jou was.

Precies, zo is het. Ik ben blij (wat dat dan ook waard is!) dat je er goed over nagedacht hebt, om me heen zie ik het zo vaak anders. Het gaat mij niet om een bepaald spel of een bepaald genre. Het gaat erom dat er vaak veel te gemakkelijk met dingen (zoals games) wordt omgegaan zonder dat er bij stil gestaan wordt of dit wel goed is of niet... Ik weet het wel van mezelf. Veel redeneren om het maar goed (of fout) te praten, maar dat zijn vaak redenaties uit jezelf. Het gaat erom wat God van ons vraagt!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 07 jan 2005 11:12

Raptor schreef:Ps. De daders van de aanslagen in Amerika op 11-9-2001 hadden ook een voorliefde voor spelletjes, waaronder Microsoft Flightsimulator... Hoezo onschuldig?

Yeah right, en Marilyn Manson is ook schuldig aan columbine. :(

Dit is onzin Raptor, echt waar.

Daarbij denk ik ook dat religie aanzet tot verschrikkelijke daden...

Raptor

Berichtdoor Raptor » 07 jan 2005 11:28

kurtyo schreef:
Raptor schreef:Ps. De daders van de aanslagen in Amerika op 11-9-2001 hadden ook een voorliefde voor spelletjes, waaronder Microsoft Flightsimulator... Hoezo onschuldig?

Yeah right, en Marilyn Manson is ook schuldig aan columbine. :(

Dit is onzin Raptor, echt waar.

Daarbij denk ik ook dat religie aanzet tot verschrikkelijke daden...

Als je goed gelezen had, ook in mijn andere postings, was je duidelijk geworden dat ik games niet de schuld geef van wat mensen ermee doen. Dat is ieders eigen verantwoordelijkheid tegenover God! Ik vroeg me alleen af in hoeverre mensen (zoals game-makers) zich realiseren wat hun produkten aan zouden kunnen richten. De vraag blijft dan natuurlijk of je iets al dan niet moet laten! En die laat ik graag in het midden liggen...

Terug naar “Archief”