Onverantwoorde films

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

caprice

Berichtdoor caprice » 01 jan 2005 22:07

Volgens mij ben ik al duidelijk genoeg geweest. Bovendien zijn die eerste twee films occult.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 01 jan 2005 22:11

caprice schreef:Volgens mij ben ik al duidelijk genoeg geweest. Bovendien zijn die eerste twee films occult.

LOTR zou je idd occult kunnen noemen maar niet in negatieve zin.
Ik heb de films gezien en ben bezig de boeken te lezen, mi. verantwoorde lectuur, (strijd tussen goed en kwaad zeg maar.)

Harry Potter niet gezien. en ook niet van plan te gaan kijken is mi. een ander verhaal dat LOTR.
Laatst gewijzigd door Yael op 01 jan 2005 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 01 jan 2005 22:11

Wat waren de titels van de films?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

caprice

Berichtdoor caprice » 01 jan 2005 22:12

Optimatus schreef:Wat waren de titels van de films?

Ach, dat weet ik allang niet meer. Is dat belangrijk dan?
Eén heette volgens mij 'sound of music' o.i.d.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 01 jan 2005 22:15

aah Sound of music 8) wat is aan deze film niet verantwoord dan? (hij duurt alleen een beetje lang) :)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 01 jan 2005 22:18

Ja, dat is belangrijk. Want dan kan ik zelf eens kijken wat ik van die films vind. Overigens, The Sound of Music is een musical die helemaal NIETS met occulte zaken te maken heeft maar een waargebeurd verhaal beschrijft dat in Oostenrijk heeft plaatsgevonden.

Als je DAT occult vindt, kun je beter helemaal nergens meer naar kijken, want dan is alles occult.

Trouwens, waarom zo bang voor occulte films? Je moet die onzin niet serieus nemen, dan gebeurt er niks.

caprice

Berichtdoor caprice » 01 jan 2005 22:19

Yael schreef:aah Sound of music 8) wat is aan deze film niet verantwoord dan? (hij duurt alleen een beetje lang) :)

Op de inhoud was wellicht niets af te dingen, maar je raakt meer en meer thuis in de beeldcultuur, waardoor luisteren moeilijker wordt.

Valt het niet op dat Optimatis en dergelijk filmkijkend volk pleit voor kortere preken?

Daar komt bovendien bij dat de grens steeds weer verlegd wordt. Dit gebeurt echt in de praktijk. Waarom moet dat toch? Waarom wagen we ons naar de rand van de afgrond? Blijf er liever ver vandaan!

caprice

Berichtdoor caprice » 01 jan 2005 22:21

Optimatus schreef:Als je DAT occult vindt, kun je beter helemaal nergens meer naar kijken, want dan is alles occult.

Trouwens, waarom zo bang voor occulte films? Je moet die onzin niet serieus nemen, dan gebeurt er niks.

Waarom zou je jezelf nodeloos onder het kwade stellen? Dien je God daarmee?

Ik noemde de sound of music trouwens niet occult, doch de lord of the rins en harry potter.
Laatst gewijzigd door caprice op 01 jan 2005 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 01 jan 2005 22:22

*verwijderd door Yael*

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 01 jan 2005 22:26

caprice schreef:
Yael schreef:aah Sound of music 8) wat is aan deze film niet verantwoord dan? (hij duurt alleen een beetje lang) :)

Op de inhoud was wellicht niets af te dingen, maar je raakt meer en meer thuis in de beeldcultuur, waardoor luisteren moeilijker wordt.

Valt het niet op dat Optimatis en dergelijk filmkijkend volk pleit voor kortere preken?

Bedoel je dit echt serieus? *kijkt verbluft*

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 01 jan 2005 22:43

toch zit er wel waarheid in vind ik wat caprice zegt. een film kan ik makkelijk 2 uur kijken bij een preek kijk je vaker op je horloge :oops:

caprice

Berichtdoor caprice » 01 jan 2005 22:43

Optimatus schreef:
caprice schreef:

Bedoel je dit echt serieus? *kijkt verbluft*

Optimatus schreef:Als een dienst langer dan 5 kwartier duurt, gaan mensen hun aandacht verliezen en wordt het kerkbezoek van vreugde tot straf. En dan zit de volgende zondag nog maar de helft in de kerk en dat zou jammer zijn.

Hoe komt het dat mensen die aandacht verliezen? Ik heb er geen last van, op een enkele keer na door bep. omstandigheden.

Optimatus schreef:Ik vind die verhouding scheef. Een preek hoeft helemaal niet zo lang te duren. Als iets kort en bondig en zonder al teveel uithalen wordt verkondigd, blijft het bij mij in elk geval veel beter hangen.

Waarom mag iets niet uitgebreid behandeld worden? Alsof daar geen lessen in liggen...

Je kunt er niet onderuit dat je tegen een preek van langer dan drie kwartier bent.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 01 jan 2005 22:46

Bij die mening blijf ik, maar ik zit niet aan films te denken als een preek te lang duurt.

Sorry caprice, maar jouw opmerking wordt bij deze vast genomineerd voor de kletskoekprijs 2005.

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 01 jan 2005 22:50

caprice schreef:Valt het niet op dat Optimatis en dergelijk filmkijkend volk pleit voor kortere preken?

Nou, nou!! :D :D

Als ik het goed heb, verkoopt uitgeverij den Hertog tegenwoordig zelfs de Sound of Music op DVD! En de films van Heidi......het zal dus allemaal wel meevallen denk ik....

caprice

Berichtdoor caprice » 01 jan 2005 22:51

Optimatus schreef:Bij die mening blijf ik, maar ik zit niet aan films te denken als een preek te lang duurt.

Sorry caprice, maar jouw opmerking wordt bij deze vast genomineerd voor de kletskoekprijs 2005.

Zet deze opmerking dan zoden aan de dijk?

Brion schreef:
caprice schreef:Valt het niet op dat Optimatis en dergelijk filmkijkend volk pleit voor kortere preken?

Nou, nou!! :D :D

Als ik het goed heb, verkoopt uitgeverij den Hertog tegenwoordig zelfs de Sound of Music op DVD! En de films van Heidi......het zal dus allemaal wel meevallen denk ik....

Bij den Hertog werken ook mensen. :|

Terug naar “Archief”