aardbeving sumatra

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 31 dec 2004 18:18

Aragorn schreef:Ah, bedankt! Woord en Daad weet je iig van dat er niet meer aan de strijkstok blijft hangen dan nodig en dingen als bij de Hartstichting zijn idd schandalig. Doet W&D ook iets in Zuid-Azie hiermee? (ja sorry, heb me nog niet echt verdiept :oops: )

ja woord en daad onder andere in India. ZOA zit geloof op Sri Lanka! deze organisaties werkten voor de ramp al in de getroffen gebieden en zijn daar nu al hulp aan het bieden. je weet dus zeker dat het geld goed besteed wordt en dat de mensen werkelijk geholpen worden!

Raptor

Berichtdoor Raptor » 31 dec 2004 19:30

Pivo schreef:
Aragorn schreef:Ah, bedankt! Woord en Daad weet je iig van dat er niet meer aan de strijkstok blijft hangen dan nodig en dingen als bij de Hartstichting zijn idd schandalig. Doet W&D ook iets in Zuid-Azie hiermee? (ja sorry, heb me nog niet echt verdiept :oops: )

ja woord en daad onder andere in India. ZOA zit geloof op Sri Lanka! deze organisaties werkten voor de ramp al in de getroffen gebieden en zijn daar nu al hulp aan het bieden. je weet dus zeker dat het geld goed besteed wordt en dat de mensen werkelijk geholpen worden!

Pivo is me net voor, maar voor de volledigheid: kijk ook op www.woordendaad.nl

Voda

Berichtdoor Voda » 02 jan 2005 15:02

Vanmorgen werd er tijdens de kerkdienst veel aandacht geschonken aan de hulpverlening. Er werd gecollecteerd maar ook uitgelegd WAAR precies gebed voor nodig is.

Er was nadrukkelijke aandacht voor Sri Lanka omdat er ook vanuit Nederland veel banden zijn met dat land.

Op www.ea.nl kun je een powerpoint-presentatie downloaden waarbij beelden uit het rampgebied worden afgewisseld met stukken tekst uit Psalm 77 en met opsomming van gebedspunten. ( klik in : "Bidden voor Zuid Azië" op "meer" en klik dan op "download hier de Powerpoint-file")

Erg indrukwekkend. Wat naar voren kwam in de preek is dat we slechts in deze omstandigheden de hand op onze mond kunnen leggen in diepe verbijstering.

ik voel het zo : Wij zijn gevallen in het paradijs. ALLES wat we daarná nog kregen is genade. In het hele bestaan van de schepping sinds onze val is het EEEN krachtenspel van goed en kwaad dat we ons onvoldoende bewust zijn. In die zin kun je het een geestelijk strijd noemen. God heeft ALLE macht in hemel en op aarde. De duivel voelt dat zijn tijd nog maar zeeer BEPERKT is en hij doet er alles aan om zìjn slag te slaan. Voor DIE dingen worden we toch gewaarschuwd in de Bijbel ? Daarom moeten we JUIST moed grijpen en onze handen inEENslaan want : onze Koning komt eraaaan :!: Mèt onze naaste mogen we bouwen aan een huis en een leven waar de duivel geen vàt op heeft : Het leven in (dienst van) het Koninkrijk van God !

Laten we nà de ramp als eerste vragen : Heere, wàt heeft U er mee op het oog dat ìk nog leef !?

Elke seconde die we leven is genadetijd :!:

De Heere ìs niet uit op onze ondergang maar Hij wil dat we ons bekeren en LEVEN ! EEUWIG LEVEN :!: Het gaat in onze gedachten vaak dààr mis waar we menen God op zijn verantwoordelijkheid te moeten wijzen. Ik las hier ergens een onderschrift: have the faith to let God be God..!

Onbegrijpelijk dat God te doen wil hebben met mensen die "rechthebbend" menen te kunnen..

Roep de naam van Jezus aan en WORDT gered :!: DOE het eens LETTERLIJK : roep Zijn Naam eens hardop AAN (als je op je fiets zit, of achter het stuur van je auto ! )Het kàn nu nog.. Stel het niet meer uit :!:

André

Berichtdoor André » 02 jan 2005 15:22

Jezus vertelt daar ook over in Lucas 13

2 Hij zei tegen hen: ‘Denken jullie dat die Galileeërs grotere zondaars waren dan alle andere Galileeërs, omdat ze dat ondergaan hebben? 3 Zeker niet, zeg ik jullie, maar als jullie niet tot inkeer komen, zul je allemaal op dezelfde wijze omkomen. 4 Of die achttien die stierven doordat de Siloamtoren op hen viel – denken jullie dat zij schuldiger waren dan alle andere mensen die in Jeruzalem wonen? 5 Zeker niet, zeg ik jullie, maar als jullie niet tot inkeer komen, zul je allemaal net zo sterven als zij.’

Voda

Berichtdoor Voda » 02 jan 2005 15:50

Zat jij vanochtend hier OOK in de kerk André ? :D

Misschien is dat hier niet de juiste plaats om te posten maar ik zit zo te denken :

Refoweb vertegenwoordigd een enorme hoop mensen. Er wordt geld overgemaakt en gebeden... pràchtig ! Maar, als wij echt eens de handen ineen zouden slaan en met elkaar zouden proberen een deel van onze energie in DAADwerkelijke hulpvelening te stoppen ?

Ik bedoel niet direct dat een delegatie van ons ogenblikkelijk moet afreizen naar Zuid-Azië, maar er zijn tal van organisaties in ons land die met de organisatie van hulpverlening bezig zijn..... Als we daar eens vrijwillgers werk voor aan zouden bieden ? In tijden van rampen als deze wordt je genoodzaakt handen INEEEN te slaan. We hoeven dan toch weer niet specifiek refoweb-missionarissen naar het rampgebied te zenden, maar zouden best eens iets (met/voor een of andere christelijke organisatie) kunnen DOEN :!:

Even brainstormen ;

*vinden we dit iets ?
*wie heeft tijd om dat te coördineren ?
*zijn er mensen die op korte termijn hier tijd voor willen/kunnen maken ?
*kan zoiets in mijn eigen omgeving ?
*willen we dit als groep of als individu doen ?
*kunnen we wegen ontdekken waarop we virtueel behulpzaam kunnen zijn ?
*ZIJN er soms al refowebbers die al DAADwerkelijk aktief hier in zijn ?(ik heb niet dit hele topic kunnen lezen, dus sorry als dat al stond vermeld)
*het zou een geweldige kans zijn om als groep te kunnen laten zien dat we zowel virtueel als daadwerkelijk tot iets in staat zijn.
*WIE heeft nog meer ideeën ?

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 03 jan 2005 22:53

http://frontpage.fok.nl/nieuws/49868

Karen Mulder wellicht vermist... Dat zou zonde zijn zeg!

Btw: in Thailand zullen best wel wat pedo-sekstouristen de zee ingespoeld zijn, daar ga ik minder hard om huilen.

the undutchable
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor the undutchable » 03 jan 2005 23:11

Karen Mulder wellicht vermist... Dat zou zonde zijn zeg!

:cry: :cry: :cry:
ook voor alle andere slachtoffers :cry: :cry: :cry:

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 05 jan 2005 00:58

Ze is weer terug schijnt het.

Phiebie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Phiebie » 05 jan 2005 16:28

k heb niet alle speculaties gelezen, maar ik krijg sterk de indruk dat men zich boven de overledenen stelt, sextoeristen, boeda aanbidders en veel andere dingen die ik hoor stellen me erg teleur. Als christenen weten we dat wij niet beter zijn en wij geen enkele reden hebben om dit niet mee te maken. Het zou voor al het egoisme goed zijn als Nederland ook eens zag dat je je niet tegen alle risico's in het leven kan indekken.

God heeft een plan met deze wereld, een plan dat vervuld wordt. God voltrekt dit plan vanuit een heel andere dimensie.

Gods plannen worden vervuld zoals ook de kindermoord in Betlehem. Maar laten we dit onthouden: Herodes is er niet meer, en ook alle andere wereldmachten die de wereld veel kwaad hebben toegebracht zijn er niet meer, ze zijn dood, maar Het Kind leeft en het zal leven tot in eeuwigheid. Laten we niet meer speculeren, maar afwachten tot we bij God zijn en in verwondering en verbazing zien wat zijn plan met het leven was.

Aan Hem alleen de eer

Amen
And the one who died upon the cross, well He is the one for me,
And He said, “Come with me and you will see the light that shines for eternity, be strong and learn to say the words “I love you;”

NickRhodes
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor NickRhodes » 06 jan 2005 17:49

Ik vind het jammer om te lezen dat sommigen denken dat dit een oordeel zou zijn. Sommige dingen mogen best wel eens wat wetenschappelijker bekeken worden: het zijn gewoon een aantal platen die tegen elkaar botsen...

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 06 jan 2005 19:21

Dan geloof jij zeker ook in de evolutietheorie? De mens is zomaar ontstaan?

NickRhodes
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor NickRhodes » 06 jan 2005 21:46

jip_86 schreef:Dan geloof jij zeker ook in de evolutietheorie? De mens is zomaar ontstaan?

Ja, uit de homo erectus etcetera.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 jan 2005 23:15

jip_86 schreef:Dan geloof jij zeker ook in de evolutietheorie? De mens is zomaar ontstaan?

De evolutietheorie staat los van de verschillende tectonische platen, Jip en dat die bestaan, is wel bewezen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 06 jan 2005 23:19

Ja dat is zo maar het klinkt nu net of God de platen van de aarde maar een beetje hun gang laat gaan en er verder geen grip op heeft en dat is zeker wel zo vind ik. Net als dat de mens niet zomaar is ontstaan maar door Gods wil.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 jan 2005 23:48

Ik heb geen flauw idee van het hoe en het waarom God de aarde zo gemaakt heeft zoals zij gemaakt is en ook niet waarom God dergelijke overstromingen niet onmogelijk heeft gemaakt.

Ik vind het wel heel hartverwarmend om te zien hoeveel geld er voor de slachtoffers wordt ingezameld. Ubi caritas et amor, ibi Deus est - daar waar ware liefde gegeven wordt, daar is God.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”