Ben jij bang voor God?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cisca

Berichtdoor Cisca » 31 dec 2004 16:13

joepie schreef:Ik vraag me dus af, waarom wel!
Want als je echt zo afvallig bent zou je er ook niets meer over willen horen. Die God heeft je tenslotte niet gegeven wat je wilde.
En heeft je dusdanig in de steek gelaten dat Hij voor jou heeft afgedaan.
Dus wat zoek je hier dan?

Volgens mij, is mijn antwoord zo duidelijk als het maar zijn kan, ik ben nu eenmaal niet zo erg kortzichtig, dat je het blijkbaar niet begrijpt, daar kan ik niets aan veranderen.

Aragorn schreef:Nounou, dat klinkt hartelijk.. ze heeft toch al gezegd waarom ze ook contact heeft met andersdenkenden? Namelijk dat je, ook al verschil je van mening, een hoop van elkaar kunt leren en daar is niets mis mee lijkt me. De reactie die ze volgens jou zou moeten vertonen is er meer een van een gefrustreerd iemand die zich afzet tegen z'n verleden, wat Cisca volgens mij niet is. Waarom zou je er niets meer over willen horen?

Het is erg eng om alleen in je eigen kringetje te blijven zitten...

Jij snapt het :wink:

Raptor schreef:Welk kringetje bedoel je Aragorn? En waarom is dat eng?

Een kringetje van mensen die allemaal hetzelfde denken, een benauwd, en nogal kortzichtig fenomeen.
Het woord eng heeft zoals blijkt, meerdere betekenissen :wink:

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 31 dec 2004 17:01

Want laten we wel wezen, als ik God loslaat en vind dat Hij dus niet bestaat, wat zou ik hier dan doen?
nou mischien omdat hier ook nog enigzins normaal gecommuniceerd wordt wat je niet zo snel op andere forums terugziet.

ook het respect wat er is tussen de onderlinge geloofsstromingen is een reden dat veel mensen hier komen, Wat mij opvalt aan al jouw antwoorden is dat jij gelijk hebt en een ander niet of je valt ze aan door bepaalde dingen te suggereren, zo kom je op mij over en zo kom je naar ik zo hier en daar lees ook over op anderen, , ik heb gelijk ik ken de bijbel en ik ben de waarheid , de rest niet, ik ben niet de eerste persoon die dat zegt want ik geloof dat er al genoeg aanvaringen zijn geweest op dat punt met mede forummers en zelfs moderators Ik ga toch ook niet zeggen van je bent te oud voor de doelgroep dus ga maar weg ? Sorry hoor, gelovig of ongelovig van mij mag iedereen hier komen. en te merken aan de diversiteit van de anderen ook. tuurlijk is er de doelgroep maar ieder ander is zoals aangegeven ook welkom.

IK heb je al diverse keren geprobeerd uit te leggen dat er nog meer is dan zwart en wit, oa in een persoonlijk bericht waarop je niet reageerde, zo wie zo reageer je niet meer op iets als het niet in jou straatje ligt. Dat is het mooie van dit forum je kan elkaar beargumenteren en iets onderbouwen ook al ben je het met een ander neit eens. Probeer je eens te verplaatsen in een ander dat probeer ik ook , niet dat ik dat altijd goed doe maar de intensie is er zeker om een geval van 2 kanten te bekijken of me in ieder geval te verplaatsen in de gedachtengang van een ander of het me voor te stellen.

en over dat kringetje dat noemt men hospitalisatie !

hopelijk komt de boodschap over, dat als je zwart en wit mengt je grijs krijgt dus wie weet krijgt Cisca al dan niet bewust toch een stukje uitstraling van het geloof mee.

zoals je hier boven reageerd komt het over dat je cisca weg wil hebben, ik geloof niet dat dat de bedoeling is van refoweb, je kan het hartelijk niet eens zijn met iemand maar dat is nog geen reden om iemand weg te laten gaan, willen hebben.

Terug naar “Archief”