aardbeving sumatra

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 31 dec 2004 08:34

Vergeet niet naast het bidden ook geld te geven! Het is daar onbegrijpelijk hard nodig. Iedereen kan op zijn/haar manier wel iets missen toch?!

Raptor

Berichtdoor Raptor » 31 dec 2004 10:10

Ora et labora!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 31 dec 2004 10:32

Nee! Ora et Punica...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Raptor

Berichtdoor Raptor » 31 dec 2004 10:53

Raido schreef:Nee! Ora et Punica...

Sadist... :wink:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 31 dec 2004 11:36

Hoezo dat?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 31 dec 2004 12:08

caprice schreef:
Arco schreef:Omdat ik deze discussie over of het wel of niet Gods straf is klinkklare onzin vindt, zal ik niet meer met deze discussie bezig houden.

God is Liefde.

Arco

Alleen maar liefde?
Hij is ook rechtvaardig. Hij zal de zonden niet ongestraft laten. We moeten de Heere Jezus als Borg en Zaligmaker die de straf gedragen heeft kennen. Anders zullen wij die straf zelf moeten dragen.

maar Hij straft uit liefde.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

caprice

Berichtdoor caprice » 31 dec 2004 12:18

mw schreef:
caprice schreef:
Arco schreef:Omdat ik deze discussie over of het wel of niet Gods straf is klinkklare onzin vindt, zal ik niet meer met deze discussie bezig houden.

God is Liefde.

Arco

Alleen maar liefde?
Hij is ook rechtvaardig. Hij zal de zonden niet ongestraft laten. We moeten de Heere Jezus als Borg en Zaligmaker die de straf gedragen heeft kennen. Anders zullen wij die straf zelf moeten dragen.

maar Hij straft uit liefde.

...om ons nog tot Hem uit te drijven. We kunnen nog met God verzoend worden.

Fly29
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fly29 » 31 dec 2004 12:42

Riska schreef:In deze topic zal ik niet meer reageren.
Ik voel mij zeer misverstaan in veel dingen en ik denk dat onze gedachten zeer ver uit elkaar liggen.
De vraagstelling of het een natuurramp of een straf van God kan zijn was voor mij al een reden tot verbijstering.

Ik word op dit moment alleen maar ontzettend stil als ik kijk naar de schrikbarende cijfers van omgekomenen of de daklozen...

Ik kan en wil dit niet zien als een straf van God - ooit beloofde Hij dat er geen zondvloed meer zou zijn...
Ik kan God alleen maar ervaren als mijn Metgezel die nu mijn vertwijfeling en wanhoop ziet als ik me probeer te realiseren wat er gebeurd is, welk een groot en onoverkomelijk leed er over deze mensen gekomen is.

De Eindtijd? Ik houd me er nooit mee bezig en zal dat ook nu niet doen. Dat wil niet zeggen, dat ik er maar op los leef. Ik probeer iedere dag mijn leven te leggen in de hand van God, Hem mij te laten vormen tot wie ik in Zijn ogen bedoeld ben te zijn, kortom, om mijn lamp brandende te houden door mij afhankelijk te maken van God en meer kan ik niet doen...

Riska

Dit spreekt mij ook aan. Maar de zondvloed was volgens mij over de hele wereld.. En dit is een klein stukje van de wereld. Toch blijf ik ook zo goed mogelijk mijn best doen om een klein beetje in het Licht te blijven lopen. Ook ik weet dat we van nature niet tot zo heel veel in staat zijn. Maar ik geloof wel dat Elke poging hoe klein ook gewaardeerd zal worden. Dat is Liefde.. De motivatie om toch een poging te doen is al goed.. Meer is beter.

Groet,

Fly29

Raptor

Berichtdoor Raptor » 31 dec 2004 13:20

Ik begrijp dat veel mensen een donatie storten op giro 555. Ik zou zeggen: NIET DOEN! Stort het op een rekening via de kerk of iets dergelijks, want bij 555 blijft de helft aan de strijkstok van (al rijken) hangen en komt niet alles op de plaats van bestemming!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 dec 2004 13:47

Raptor schreef:Ik begrijp dat veel mensen een donatie storten op giro 555. Ik zou zeggen: NIET DOEN! Stort het op een rekening via de kerk of iets dergelijks, want bij 555 blijft de helft aan de strijkstok van (al rijken) hangen en komt niet alles op de plaats van bestemming!

Hoe weet je dat? Ik vraag het me zelf ook af hoor, hoe het precies zit met het CBF-keurmerk van 555, maar heb eigenlijk geen idee..

En wat voor rekening zou jij aanraden als alternatief?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 31 dec 2004 14:00

Socrates schreef:één ding is zeker, de ramp tremt christenen, moslims, boeddhisten, hindoes en atheïsten dus geen enkele godsdienst kan deze ramp claimen als straf voor de ongelovigen.

dit in reactie op 'de uilster' in het reeds gesloten topic:

god was blijkbaar boos op de aziaten........

valt het jullie ook op dat het geen christelijke gebieden zijn waar dit soort dingen gebeurt?

Dergelijke onzin komt uitsluitend uit monden van mensen zonder hart.

Gewoon de mensen in Azië helpen dus. Kleine moeite en het geeft die mensen daar een beetje lucht.

God heeft in het leven van zijn schepping vreugde, niet in de verwoesting van zijn schepping.

Riska, Sabra en al die anderen die daarvoor staan hebben gewoon verschrikkelijk gelijk. En krijgen dat in elk geval van mij ook.

*geeft gelijk*

Laat deze Sylvesteravond een avond van bezinning zijn.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Raptor

Berichtdoor Raptor » 31 dec 2004 14:02

Aragorn schreef:
Raptor schreef:Ik begrijp dat veel mensen een donatie storten op giro 555. Ik zou zeggen: NIET DOEN! Stort het op een rekening via de kerk of iets dergelijks, want bij 555 blijft de helft aan de strijkstok van (al rijken) hangen en komt niet alles op de plaats van bestemming!

Hoe weet je dat? Ik vraag het me zelf ook af hoor, hoe het precies zit met het CBF-keurmerk van 555, maar heb eigenlijk geen idee..

En wat voor rekening zou jij aanraden als alternatief?

Bij ons in de kerk wordt er ook een actie voor de ramp in ZO-Azië georganiseerd. Voor het (nog te doneren) geld wordt een stichting gezocht waar niet zoveel belangen bij zitten als bij de grondleggers en medewerkers van giro 555. Welke stichting of welke rekening dat weet ik nog niet precies, ik zal dat voor je uitzoeken. Maar je moet het zien als zoiets als Woord en Daad of een deputaatschap, maar dan uiteraard in een heel ander verband. Kom ik nog op terug!
En hoe ik dat weet? Dat is simpel, de mensen achter 555 moeten ook betaald worden. Ooit gehoord van de VN en hoe het daar werkt? Een bekend (ook al in een ander verband, maar misschien wel verhelderend) voorbeeld is de Hartstichting, waar we dus met zijn allen meewerken aan de sponsoring van mensen die niet echt een hartkwaal hebben... Maar dat verhaal is bekend...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 31 dec 2004 14:11

Ah, bedankt! Woord en Daad weet je iig van dat er niet meer aan de strijkstok blijft hangen dan nodig en dingen als bij de Hartstichting zijn idd schandalig. Doet W&D ook iets in Zuid-Azie hiermee? (ja sorry, heb me nog niet echt verdiept :oops: )

Riska

Berichtdoor Riska » 31 dec 2004 14:22

Misschien dit een idee????

Wij kregen op 29 december een brief van een gemeentelid over een stichting, die al jaren werkt voor een speciaal doel.
Ik kopieer deze brief hieronder. Dan is het wél voor hulp aan slachtoffers, maar gerichte hulp aan kinderen...
Hier is hij:
Geachte heer/mevrouw,

Met ontsteltenis hebben u en ik kunnen horen en zien welke ramp er zich momenteel in het Verre Oosten voltrekt.
Met name Sri Lanka is erg getroffen. Op het moment dat ik dit schrijf, zijn er in Sri Lanka al meer dan 18000 doden en talloze gewonden.

Wanneer u in uw gemeente misschien deze weken extra aandacht besteedt aan het rampgebied, wil ik graag onze Stichting Lovecare Project Sri Lanka van harte bij u aanbevelen.

We zijn een stichting die, in samenwerking met de plaatselijke christelijke kerk in Moratuwa (ongeveer 20 kilometer onder de hoofdstad Colombo), zich inzet voor de allerarmste kinderen. En juist die kinderen wonen op het strand. We kregen vanmorgen een emailbericht uit Sri Lanka, dat alleen al in het gebied van Moratuwa 30.000 huisjes door de zee zijn weggespoeld.

Onze stichting werkt kleinschalig en zeer doelgericht. Iedere euro komt daadwerkelijk op de juiste plaats terecht. Ze hebben om onze steun gevraagd. Die steun vragen we nu aan u.

Tijdens het moment van de ramp vond juist de kerstdienst plaats, waardoor veel gemeenteleden gespaard zijn gebleven. Het weinige dat ze hadden is verdwenen.

Het liefst willen we hulp bieden op een meer structurele basis, zoals ons project ook is opgezet. Maar nu is iedere bijdrage welkom.
Mocht u verdere informatie willen, dan kunt u contact met mij opnemen. U kunt ook de brochure lezen.
Namens de kinderen uit Sri Lanka alvast hartelijk dank!

Met vriendelijke groet,

namens het bestuur,

Richard Visser, penningmeester

richardpvisser@hotmail.com

Richard is een zeer bewogen mens en gemeentelid van onze kerk. Kan ik van harte aanbevelen. Ik stuur dus bewust zijn e-mailadres mee

Riska

liezel
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor liezel » 31 dec 2004 17:38

Ik dacht te horen dat er nu al 125 000 doden zijn en waarschijnlijk is dat zelfs nog niet alles!!

Terug naar “Archief”