Kerst is niets.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raptor

Berichtdoor Raptor » 31 dec 2004 08:52

Sam,

Bedankt voor je wederom zeer verhelderende en duidelijke uiteenzetting! Ik weet niet hoe en wat jij gelooft, maar dat is ook niet belangrijk. Uit je postings blijkt telkens weer degelijkheid en betrouwbaarheid, en dat mis ik zo vaak in 'onze' reformatorische gezindte... Wat kunnen wij nog veel leren van echte schriftuurlijke bevindelijkheid! Evenredige aandacht voor beide onderwerpen is nodig, maar vaak komt dan de waarheid aan het licht. En daar zijn we zo bang voor, want dat betekent in veel gevallen dat we los moeten laten waar we zo gehecht aan zijn! Maar God zou er veel meer mee gediend zijn, en dat moet onze doelstelling zijn...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 31 dec 2004 08:56

Ik heb een enkel vraagje... en dat is; wat betekend HASJEM?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Raptor

Berichtdoor Raptor » 31 dec 2004 09:26

Raido schreef:Ik heb een enkel vraagje... en dat is; wat betekend HASJEM?

Hasjem betekent 'je naam', maar ook 'de naam van God'. Sam bedoelde in zijn relaas het laatste, dat zal duidelijk zijn!

nicx
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor nicx » 31 dec 2004 13:05

wat een enorme discussie over kerst.
kerst is inderdaad niets.
midwinternacht was een heidens feest. daar hebben de katholieken kerstmis van gemaakt.
daarop speelde de commercie in om er zoveel mogelijk geld aan te verdienen en ondertussen zingen we leugens in de kerk: MIDDEN IN DE WINTERNACHT ging de hemel open.
jezus is duidelijk geboren in het voorjaar/begin zomer.
maarjah. kerst is wel een heerlijk excuus om zoveel mogelijk te eten en t goed te maken met familieleden/vrienden waarmee je al maanden ruzie hebt. en om weer een aantal onzinnige kledingstukken aan je gardarobe toe te voegen.
hey you! need an asperine?

Terug naar “Archief”