They Sould their Souls for Rock n' Roll: grove manipulatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 30 dec 2004 13:47

Hohoho Raido. Ik dacht dat we vrienden waren. En met elkaars vrienden moet je zuinig zijn :shock: :shock:
Johan Vreugdenhil is een man, die met z'n hele hart God probeert te volgen. Dat hij daar in jouw opzicht in doorschiet is wat anders. Maar je hoeft geen 'bah wat een gast is dat te zeggen'. Ik heb veel respect voor die man!!

En 'die gasten van Naar House' doen vreselijk hun best om mensen van de ondergang te redden. Velen van ons kunnen een voorbeeld nemen aan de inzet en de energie die zij laten zien voor het koninkrijk van God. Dus ietsie meer respect kan geen kwaard.

Dat argument dat God die herrie mooi vind is idd niet sterk. Maar... volgens mij is Johan Vreugdenhil ook niet zo weg van MWS. (Dat weet ik niet 100% zeker, maar ik geloof het wel). Dus jouw argument is hooguit net zo sterk!!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 dec 2004 13:49

Waren er toen gitaren? neuh.. het is gewoon iets nieuws en dus duurt het nog 100 jaar voordat de refomatorisch gezindte het misschien eens goedkeurt, maar eerst moeten er allemaal oud en jongvaders geboren en gestorven zijn die het fenomeen zo afkraken dat niemand het meer wil... YES

En nu zullen er best mensen zijn die nu gaan zeggen dat Naar House goed werk doet, maar ik bedoel eigenlijk met het werk wat ze op scholen doen, hun informatie verstrekking over moderen muziek is enigszinds eenzeidig. Ik vind het wel erg goed van ze dat ze bidden bij bijvoorbeeld bepaalde concerten...

Ik herroep mijn woorden Acire ... het gaat niet om JV maar om zijn enigszinds bekrompen mening, ik kom een eind met hem mee, maar sommige dingen gewoon echt niet.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 30 dec 2004 13:55

Raido schreef:Waren er toen gitaren? neuh.. het is gewoon iets nieuws en dus duurt het nog 100 jaar voordat de refomatorisch gezindte het misschien eens goedkeurt, maar eerst moeten er allemaal oud en jongvaders geboren en gestorven zijn die het fenomeen zo afkraken dat niemand het meer wil... YES

En nu zullen er best mensen zijn die nu gaan zeggen dat Naar House goed werk doet, maar ik bedoel eigenlijk met het werk wat ze op scholen doen, hun informatie verstrekking over moderen muziek is enigszinds eenzeidig. Ik vind het wel erg goed van ze dat ze bidden bij bijvoorbeeld bepaalde concerten...

Ik herroep mijn woorden Acire ... het gaat niet om JV maar om zijn enigszinds bekrompen mening, ik kom een eind met hem mee, maar sommige dingen gewoon echt niet.

Grum grom, Acire gromt nog na van lichte verontwaardiging. Maar, tis goed hoor :wink:

Raptor

Berichtdoor Raptor » 30 dec 2004 13:55

Raido schreef:Waren er toen gitaren? neuh.. het is gewoon iets nieuws en dus duurt het nog 100 jaar voordat de refomatorisch gezindte het misschien eens goedkeurt, maar eerst moeten er allemaal oud en jongvaders geboren en gestorven zijn die het fenomeen zo afkraken dat niemand het meer wil... YES

Een gitaar als wij die nu kennen bedoel je? Nee, die konden ze toen nog niet. Maar er waren zeker wel andere snaarinstrumenten. Jij hebt het over de reformatorische gezindte waar ik mezelf ook toereken en ik denk daar toch iets anders over dan jou! Vraag jezelf eens af waarom men iets ..eh.. afkraakt in jouw ogen! Dat doen ze zeker niet om je te pesten of iets dergelijks, maar omdat in veel muziek God niet geëerd wordt! En dat is het doel van muziek!

Raido schreef:En nu zullen er best mensen zijn die nu gaan zeggen dat Naar House goed werk doet, maar ik bedoel eigenlijk met het werk wat ze op scholen doen, hun informatie verstrekking over moderen muziek is enigszinds eenzeidig. Ik vind het wel erg goed van ze dat ze bidden bij bijvoorbeeld bepaalde concerten...

Bijna duidelijk, maar wat bedoel je precies met 'eenzijdig'?

kodeboswachter
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor kodeboswachter » 30 dec 2004 14:10

De vergelijking tussen Johan Vreugdenhil en de stichting naar House vind ik niet terecht. Deze stichting doet goed werk in het uitgaansleven om mensen te waarschuwen tegen de gevaren van deze feesten. Op beelden van Sensation in de Amsterdam Arena stonden massa's mensen te dansen met op de achtergrond enorme beelden van boeddha of andere aziatische afgoden.
Kan mij niet voorstellen dat je hier niet op tegen bent. Of wel soms?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 dec 2004 14:13

Misschien wel omdat ze eens een nummer hebben gehoord van een foute band, waar iemand met lange hangeren, zwarte kleren liep te brullen dat Satan zo lief goed en aardig was. Maar het is nodig om dan alle muziek wat daar op lijkt (ruimste marge) af te schaffen.

Heel erg veel nummers gaan gewoon over liefde, of onbegrip etcetra, dat is niet verkeerd en indirect eer je God...

Raptor

Berichtdoor Raptor » 30 dec 2004 14:17

Raido schreef:Misschien wel omdat ze eens een nummer hebben gehoord van een foute band, waar iemand met lange hangeren, zwarte kleren liep te brullen dat Satan zo lief goed en aardig was. Maar het is nodig om dan alle muziek wat daar op lijkt (ruimste marge) af te schaffen.

Heel erg veel nummers gaan gewoon over liefde, of onbegrip etcetra, dat is niet verkeerd en indirect eer je God...

Indirect eer je God, zeg je. Hoe dan? De vraag is hoe eer je God in muziek... Misschien weet je het al, maar ook door middel van psalmen of geestelijke liederen kun je God vloeken en onteren! Het gaat om de intentie waarmee we God door middel van muziek willen eren...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 dec 2004 14:25

Jeronimuz schreef:Hotel California is een verhaal, een soort sprookje. Een beetje een griezelverhaal, over een hotel waar het spookt.
Het is vooral ook een erg leuk nummer, qua muziek en dergelijke.

Ik zie er wel een dubbele bodem in, maar geen demonische. Voor mij is het een metafoor over hoe je gevangen kunt raken in je eigen leefwereld/verslaving/etc.

Raptor schreef:Vraag jezelf eens af waarom men iets ..eh.. afkraakt in jouw ogen! Dat doen ze zeker niet om je te pesten of iets dergelijks, maar omdat in veel muziek God niet geëerd wordt! En dat is het doel van muziek!

Het klinkt mooi, maar ik heb niet de indruk dat er vaak sprake is van zulke zuivere motivaties. Eerder koudwatervrees, een onvermogen om door uiterlijk heen te kijken en valse rechtzinnigheid.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 dec 2004 14:26

Als je zingt over liefde... bijvoorbeeld, of over de pijn die je voelt in je leven... het is God die voor je zorgt. Maar de meeste mensen zullen zeggen dat het zingen over liefde alleen maar egoisme is...

Raptor, meningverschil .

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 dec 2004 14:42

Raptor schreef:Heel erg veel nummers gaan gewoon over liefde, of onbegrip etcetra, dat is niet verkeerd en indirect eer je God...

Indirect eer je God, zeg je. Hoe dan? De vraag is hoe eer je God in muziek... Misschien weet je het al, maar ook door middel van psalmen of geestelijke liederen kun je God vloeken en onteren! Het gaat om de intentie waarmee we God door middel van muziek willen eren...[/quote]
Dat klopt! Daarom schat ik Don't Panic van Coldplay ook hoger in dan psalm 150 door Martin Mans op het orgel gebeukt.

Raptor

Berichtdoor Raptor » 30 dec 2004 14:51

Aragorn schreef:Het klinkt mooi, maar ik heb niet de indruk dat er vaak sprake is van zulke zuivere motivaties. Eerder koudwatervrees, een onvermogen om door uiterlijk heen te kijken en valse rechtzinnigheid.

Dat is dan jouw interpretatie van het geheel! Het zou zo kunnen zijn, maar voor hetzelfde geld zou het ook niet zo kunnen zijn...

Raptor

Berichtdoor Raptor » 30 dec 2004 14:55

Raido schreef:Als je zingt over liefde... bijvoorbeeld, of over de pijn die je voelt in je leven... het is God die voor je zorgt. Maar de meeste mensen zullen zeggen dat het zingen over liefde alleen maar egoisme is...

Raptor, meningverschil .

Dat is niet erg toch? Ik heb ook zeker niet de intentie om iemands mening te veranderen, dat moet diegene zelf maar doen of laten... Waar mij het om gaat is dat muziek bestaat om God te eren! Alleen daarom, dus is het niet ter eer van God? Dan kan het alleen maar zijn tot eer van satan! En dat wil natuurlijk niemand toegeven, behalve dan misschien de oprechte satanaanbidders... Toch is het wel zo en niet anders!

Nogmaals, hiermee wil ik niet oordelen over een bepaald lied of iets dergelijks... Als iemand vindt dat God geëerd wordt in bepaalde muziek, prima! Gode zij dank!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 dec 2004 14:56

Zoals jij het intrepeteer is het, dan maakt het niet uit hoe het bedoeld is.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 dec 2004 14:57

Raptor schreef:
Aragorn schreef:Het klinkt mooi, maar ik heb niet de indruk dat er vaak sprake is van zulke zuivere motivaties. Eerder koudwatervrees, een onvermogen om door uiterlijk heen te kijken en valse rechtzinnigheid.

Dat is dan jouw interpretatie van het geheel! Het zou zo kunnen zijn, maar voor hetzelfde geld zou het ook niet zo kunnen zijn...

Hehe, je hebt helemaal gelijk met deze Cruyfiaanse logica. :P Maar wat denk jij en waarom? Ik zie bij veel mensen waarmee ik erover praat dat ze zich er vaak amper in verdiept hebben en als dat al het geval is vanuit een enorme vooringenomenheid.

Raptor

Berichtdoor Raptor » 30 dec 2004 15:08

Raido schreef:Zoals jij het intrepeteer is het, dan maakt het niet uit hoe het bedoeld is.

Ik moest hier even over nadenken, maar ik denk dat ik het met je eens ben. Maar wat te doen met muzikanten die bewust pro-satan muziek maken, terwijl jij dit goddelijk intepreteert?

Terug naar “Archief”