Sex voor het huwelijk?? Mag dat??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kleintje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

relaties-->sex voor het huwelijk

Berichtdoor Kleintje » 29 dec 2004 17:09

Ik vind de gemeenschap tussen man en vrouw een heel bijzonder iets. Op dat moment wordt je 1. :D Ik vind persoonlijk dat je dat moet doen met die ene ware vent. Dan is het heel vanzelfsprekend dat je dat dan doet als je getrouwd bent. Zelf denk ik ook wel eens, waarom zou je wachten? maar God heeft het zo heel duidelijk gezegd in de bijbel. Het is beter te trouwen dan branden van begeerte.

Verder vind ik het heel mooi om dat ene nog te bewaren totdat ik getrouwd ben. Je bent dan 1 geworden door de trouwbelofte van God en je wordt 1 door gemeenschap. Voor mij reden genoeg om te wachten.

[/i]

nicx
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor nicx » 29 dec 2004 21:36

en als je niet KUNT trouwen omdat je geen geld hebt/of vanwege andere omstandigheden? dan maar branden van begeerte?
hey you! need an asperine?

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 29 dec 2004 21:41

Ligt er niet een taak voor de Christelijke gemeenschap? Ook zorg dragen (dmv leningen bv) voor de jonge stelletjes die moeilijk kunnen trouwen vanwege het geld.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

nicx
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor nicx » 29 dec 2004 21:42

geld is niet t enige obstakel.
te bedenken valt: het vinden van een huis, een studie die je nog af wil maken, enz.

en waarom zou de kerk DAAR zn geld aan moeten uitgeven? aan stelletjes die zo graag seks willen hebben en daarom maar snel willen trouwen maar geen geld hebben?
dat vind ik een grotere zonde dan t geld beter besteden aan mensen die t ECHT nodig hebben en dan seks voor t huwelijk te hebben. dat is NIET verboden, hoe je de bijbel ook wend of keert. (wel t beste, daar niet van)
en geld geven aan degene die t t meest nodig heben wel.

joepie

Berichtdoor joepie » 30 dec 2004 08:02

nicx schreef:en als je niet KUNT trouwen omdat je geen geld hebt/of vanwege andere omstandigheden? dan maar branden van begeerte?

Gewoon je niet aanstellen en lekker sparen. Zonder gemeenschap te hebben.
Het verhaal van begeren en branden heeft namelijk een heel andere betekenis dan jij nu aanhaalt. Wordt wel gebruikt door velen in deze situatie, maar is er niet op van toepassing.

Als je nu al geen twee jaar gewoon kunt wachten, hoe moet het dan als je in je trouwen een lange periode geen gemeenschap kunt hebben?
Zie je verkeringstijd maar als een goede training om te wachten.
En God heeft wel degelijk in Zijn woord het huwelijk als enige veilige plaats gegeven om gemeenschap te hebben.
Sparen moet je dus ook doen als je geen verkering hebt.
Dat scheelt in ieder geval al weer tijd :mrgreen:

Misschien eerst nog eens dit hele topic doorlezen zodat er nu niet allemaal herhalingen komen van dingen die al gezegd en weerlegd zijn.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 dec 2004 08:40

gelukkig is het allemaal zo makkelijk :roll: gewoon geen gemeenschap hebben...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

joepie

Berichtdoor joepie » 30 dec 2004 08:44

Raido schreef:gelukkig is het allemaal zo makkelijk :roll: gewoon geen gemeenschap hebben...

Inderdaad!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 dec 2004 08:47

Waarom zijn topics over seks/homo/masturbatie enzo allemaal zo lang? Vast omdat het echt zo makkelijk, ja theorie is het inderdaad makkelijk maar praktijk dus niet.

joepie

Berichtdoor joepie » 30 dec 2004 09:41

Moet het makkelijk zijn dan? Je mag er toch wel iets voor moeten doen.
Ik denk juist dat deze topic's zo lang zijn omdat iedereen liever de makkelijke weg wil, en het moeilijker maakt dan het is.

Kleintje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Kleintje » 30 dec 2004 10:26

mmm. Tja, als je niet KUNT trouwen om bv. geld tekort ofzo, ja dan moet je idd iets anders verzinnen :( . Moeilijk lijkt me dat. Maarja, je kunt je afvragen of je dat dan een reden is om toch dan maar met elkaar naar bed te gaan omdat je geen geld hebt om te trouwen. Denk dat je dit in gebed bij God moet brengen. Hij zal je weg wel leiden. Ik weet niet wat ik in die situatie zal doen. Blijft moeilijk.

Kleintje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Kleintje » 30 dec 2004 10:33

Ik ben het helemaal eens ook met Joepie :lol: . Waarom zou het allmemaal zo makkelijk moeten. Wij christenen denken ook veel te vaak naar mijn mening wat wij willen, wat vinden wij belangrijk. Maar wat vind God belangrijk en wat vraagt hij van je. Je mag heel veel van hem. Lekker verliefd zijn, van elkaar genieten, hij vraagt alleen van je om dat ene intieme te bewaren tot je getrouwd bent! is dat zoveel gevraagd? ja, het is moeilijk als je naar elkaar verlangt en stapelgek bent op elkaar. Maar het belangrijkste vind ik om hier samen op 1 lijn in te staan en dit ook samen naar God te brengen :roll:

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: relaties-->sex voor het huwelijk

Berichtdoor frekje » 30 dec 2004 14:21

Kleintje schreef:Ik ben het helemaal eens ook met Joepie :lol: . Waarom zou het allmemaal zo makkelijk moeten. Wij christenen denken ook veel te vaak naar mijn mening wat wij willen, wat vinden wij belangrijk. Maar wat vind God belangrijk en wat vraagt hij van je. Je mag heel veel van hem. Lekker verliefd zijn, van elkaar genieten, hij vraagt alleen van je om dat ene intieme te bewaren tot je getrouwd bent! is dat zoveel gevraagd? ja, het is moeilijk als je naar elkaar verlangt en stapelgek bent op elkaar. Maar het belangrijkste vind ik om hier samen op 1 lijn in te staan en dit ook samen naar God te brengen :roll:

Kijk, misschien kun je bewijzen uit de Bijbel halen? Ik kan er ook wel een paar verzinnen (bv. Hebr. 13:4), maar dan blijft mijn standpunt tenopzicht van het gemeenschap hebben voor het huwelijk, terwijl een huwelijk tijdelijk niet mogelijk is.
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 dec 2004 14:39

Als je wilt trouwen en je dat niet kunt (je kunt altijd trouwen), zoveel kost het niet, burg. stand en de kerk.

Je trouwt toch voor elkaar niet voor mensen? Je kunt trouwen en thuis bliijven wonen, bij je ouders in trekken etcetra...

joepie

Re: relaties-->sex voor het huwelijk

Berichtdoor joepie » 30 dec 2004 14:44

frekje schreef:
Kleintje schreef:Ik ben het helemaal eens ook met Joepie :lol: . Waarom zou het allmemaal zo makkelijk moeten. Wij christenen denken ook veel te vaak naar mijn mening wat wij willen, wat vinden wij belangrijk. Maar wat vind God belangrijk en wat vraagt hij van je. Je mag heel veel van hem. Lekker verliefd zijn, van elkaar genieten, hij vraagt alleen van je om dat ene intieme te bewaren tot je getrouwd bent! is dat zoveel gevraagd? ja, het is moeilijk als je naar elkaar verlangt en stapelgek bent op elkaar. Maar het belangrijkste vind ik om hier samen op 1 lijn in te staan en dit ook samen naar God te brengen :roll:

Kijk, misschien kun je bewijzen uit de Bijbel halen? Ik kan er ook wel een paar verzinnen (bv. Hebr. 13:4), maar dan blijft mijn standpunt tenopzicht van het gemeenschap hebben voor het huwelijk, terwijl een huwelijk tijdelijk niet mogelijk is.

Heb je dit hele topic al eens doorgelezen??
Want dan zul je ook het antwoord al gelezen hebben.

En ik denk ook dat als je niet anders meer kunt dan gemeenschap met elkaar hebben, dus dat het te moeilijk wordt, trouwen voor iedereen mogelijk is. Met of zonder geld.
Maar ik denk dat je best nog wel kunt wachten op elkaar.
Als je de ander tenminste hoogacht en respect voor die ander hebt.
Dan is wachten niet moeilijk, dat heb je er gewoon voor over.

nicx
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor nicx » 31 dec 2004 12:15

ik vind het hier allemaal een beetje te makkelijk.
punt 1. er staat NERGENS in de bijbel dat het verboden is om seks te hebben voor het huwelijk, ALLEEN dat het het allerbeste is.
punt 2. het oude testament staat bol van de seksschandalen, toen was het al moeilijk. het is dus helemaal niet erg als het moeilijk is, er is pas iets mis met je relatie als je het makkelijk kunt laten.

Terug naar “Archief”