Pedofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

verknipterefo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verknipterefo » 30 dec 2004 11:45

Raido schreef:liefde is iets hemels

En ik ben dus bang dat we dat hemelse niet snel op de aarde zullen terugvinden.

Raido schreef:Wat is je punt nou? Wil je gaan katten op onze manier van omgaan met seksualiteit of gaat het je nu op pedofilie?

Eerst even: jullie manier van omgaan met seksualiteit is ook mijn manier van omgaan met seksualiteit! En daar wil ik helemaal niet op katten. Ik vroeg me alleen af of er ook nadelen zijn van deze manier van omgaan met seksualiteit; als je op deze manier omgaat met seksualiteit kan het voorkomen dat je vier jaar achter elkaar geen seks hebt. Die verlangens blijf je toch houden en als je in je werk veel met kinderen in aanraking komt, is er missschien een oorzakelijk verband tussen het refo-celibaat en pedofilie...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 30 dec 2004 14:41

Als je dan wat gaat voelen of doen met die kinderen heb je seks dus los van liefde gekoppeld.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 dec 2004 14:48

verknipterefo schreef:Ik vroeg me alleen af of er ook nadelen zijn van deze manier van omgaan met seksualiteit; als je op deze manier omgaat met seksualiteit kan het voorkomen dat je vier jaar achter elkaar geen seks hebt. Die verlangens blijf je toch houden en als je in je werk veel met kinderen in aanraking komt, is er missschien een oorzakelijk verband tussen het refo-celibaat en pedofilie...

Mjah, ik heb altijd moeite met dat soort theorieen, helemaal omdat ze zo makkelijk misbruikt kunnen worden. Vaak zie je juist dat mensen die zich steeds meer met zulk soort dingen bezig gaan houden steeds verslaafder worden, wat uiteindelijk uitmondt in echte pedoseksuele praktijken.

verknipterefo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verknipterefo » 30 dec 2004 16:53

Aragorn schreef:
verknipterefo schreef:Ik vroeg me alleen af of er ook nadelen zijn van deze manier van omgaan met seksualiteit; als je op deze manier omgaat met seksualiteit kan het voorkomen dat je vier jaar achter elkaar geen seks hebt. Die verlangens blijf je toch houden en als je in je werk veel met kinderen in aanraking komt, is er missschien een oorzakelijk verband tussen het refo-celibaat en pedofilie...

Mjah, ik heb altijd moeite met dat soort theorieen, helemaal omdat ze zo makkelijk misbruikt kunnen worden. Vaak zie je juist dat mensen die zich steeds meer met zulk soort dingen bezig gaan houden steeds verslaafder worden, wat uiteindelijk uitmondt in echte pedoseksuele praktijken.

En het seksueel misbruik van kinderen door rk-priesters dan? Ik denk echt dat het cilibaat en dit misbruik met elkaar te maken hebben. Het kan en mag nooit een excuus zijn, maar de vraag is of celibaat verstandig is... Voor seksueel misbruik van kinderen geldt natuurlijk geen enkel excuus.

verknipterefo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verknipterefo » 30 dec 2004 16:59

Raido schreef:Als je dan wat gaat voelen of doen met die kinderen heb je seks dus los van liefde gekoppeld.

Als je wat gaat voelen;daar doe je dus niets aan.
Als je wat gaat doen, is dat het bewijs dat er geen liefde is.

Jewel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jewel » 30 dec 2004 22:05

Raido schreef:
verknipterefo schreef:
Raido schreef:Liefde zoals God het bedoeld

Misschien een hele andere discussie, maar ik denk dat liefde zoals God het bedoeld, helemaal niet bestaat. Elke vorm van liefde heeft een stuk egoïsme in zich. Uiteindelijk draait het niet om die ander, maar om jezelf.
Ik geef je de tip om dan toch eens de brieven van Paulus te lezen, liefde is iets hemels, egoïsme is puur voor jezelf, maar je mag van je zelf houden, dat staat zelfs in de Bijbel, iemand die van zijn vriendin houdt, houd van zich zelf (vrij naar Paulus).

Nee, daar kan dat trauma niet uit ontstaan, het trauma onstaat bij kleine kinderen en niet bij mensen die zelf seksueel beginnen te worden dus op de leeftijd van pakweg 13/15 jaar.

Wat is je punt nou? Wil je gaan katten op onze manier van omgaan met seksualiteit of gaat het je nu op pedofilie?

met het eerste stukje ben ik het eens, idd even de brieven van Paulus lezen, en volgens mij is het ook zo. dat wanneer je Jezus gaat volgen, maar dan helemaal, en de leiding van je leven aan hem over laat. en Jezus woont in je, dat je dan ook de liefde van jezus in je hebt. en die liefde kwetst niet. die liefde is goddelijk. en die kan je doorgeven naar andere mensen. is dus niet egoistisch

en over dat tweede punt wanneer het traumatisch zou kunnen worden zeg maar, volgens mij is dat niet leeftijd gebonden. als het bij kinderen plaats vind, dat is natuurlijk heel erg, maar het kan ook gebeuren dat jongeren 13/14 jaar vanaf die leeftijd misbruikt en gedaan worden, op de meest ernstige manieren, en die houden daar net zogoed een tik van over. het hoeft dan niet altijd pedofelie te zijn, maar het kan volgens mij wel. dan zie je relaties van oudere mensen met pubers snap je? maar dat is ook zo bij kleine misbruikte kinderen. die worden ook niet standaard pedofielen. die kunnen ook weer andere dingen krijgen. het psychisch vlak is zo groot en er kan zo veel mis gaan.

en ook nog even over homoseksualiteit, dat kan in der daad aangeboren zijn, maar ook door de opvoeding komen. als je een jongen bent, en je word totaal verwaarloosd door je vader. en je moeder deed wel genoeg voor je, dan mis je de liefde van je vader en gaat die zoeken bij andere mannen. dat voelt als verliefdheid.
nou andat wilde ik er even over zeggen.
Laatst gewijzigd door Jewel op 01 jan 2005 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
just below my skin I'm screaming

jopidopi
Mineur
Mineur

Berichtdoor jopidopi » 31 dec 2004 15:08

[quote="verknipterefo"][quote="Raido"]Liefde zoals God het bedoeld[/quote]

Misschien een hele andere discussie, maar ik denk dat liefde zoals God het bedoeld, helemaal niet bestaat. Elke vorm van liefde heeft een stuk egoïsme in zich. Uiteindelijk draait het niet om die ander, maar om jezelf.[/quote]

Als het gaat om liefde........draait het juist niet om jezelf maar om die ander!!!! je wilt graag dat die ander gelukkig is.......en als die gelukkig is ben jij ook gelukkig!!! zo zie ik dat!! Als het alleen om jezelf draait is dit geen liefde!!! Gods liefde voor ons draait ook niet om God, maar Hij wil dat wij gelukkig zijn...................en we weten hoe dat kan!!

Ik denk dat liefde wordt bedoeld zoals het in de bijbel staat...........de man neemt tot zich zijn vrouw................
Waren er alleen in de Bijbel hetero"s?????????? Vast niet, maar alleen over deze vorm van samenwonen wordt gesproken!!
Geef mij maar gewoon vakantie!!

verknipterefo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verknipterefo » 31 dec 2004 18:02

jopidopi schreef: Als het gaat om liefde........draait het juist niet om jezelf maar om die ander!!!! je wilt graag dat die ander gelukkig is.......en als die gelukkig is ben jij ook gelukkig!!!

De enige echte liefde is dan ook de liefde van God tot de mensen. Voor de rest bestaat er geen liefde.
Liefde= Zij zoekt zichzelve niet. Wat wij vaak liefde noemen, is helemaal geen liefde. Het is puur die ander nodig hebben om zelf gelukkig te worden. En om zelf gelukkig te worden wil je dat die ander gelukkig is, maar uiteindelijk draait het toch allemaal om jezelf.

Ik zal nooit meer tegen iemand zeggen: "Ik houd van je", maar eerder "Ik heb jou nodig om zelf gelukkig te worden". Natuurlijk is het leuk om jezelf voor de gek te houden en te denken dat je het voor die ander doet, maar ik ben daar gewoon net iets te nuchter voor. (Of te egoïstisch zo je wilt...)

joepie

Berichtdoor joepie » 01 jan 2005 08:41

Gewoon onzin! God heeft ons wel degelijk de mogelijkheid gegeven om van elkaar te houden. Hij heeft het ook gegeven om van Hem te houden.
Ook al is dat besmet met zonde.
Maar liefde bestaat wel degelijk. Hoe zou Hij dat anders van ons vragen?
Als we het toch niet kunnen geven?

Waarom denk je dat de Bijbel vol staat met verhalen over liefde?
Om ons te laten zien wat we niet kunnen?

Pedofilie heeft niets met liefde te maken.

verknipterefo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verknipterefo » 01 jan 2005 10:47

joepie schreef:Gewoon onzin!

Heb jij 1 Corinthe 13 wel eens gelezen en denk je dat jouw liefde daaraan voldoet? Zoals daar liefde wordt beschreven, dat is pas echt liefde. Dan is wat wij er van maken toch een slap aftreksel?

joepie schreef:Hoe zou Hij dat anders van ons vragen?

Vraagt Hij ook niet van ons om de 10 geboden te houden. Mij lukt dat niet en toch vraagt Hij het van me.

joepie schreef:Pedofilie heeft niets met liefde te maken.

Zullen we het er op houden dat pedoseksualiteit niets met liefde te maken heeft?

joepie

Berichtdoor joepie » 01 jan 2005 11:42

verknipterefo schreef:
joepie schreef:Gewoon onzin!

Heb jij 1 Corinthe 13 wel eens gelezen en denk je dat jouw liefde daaraan voldoet? Zoals daar liefde wordt beschreven, dat is pas echt liefde. Dan is wat wij er van maken toch een slap aftreksel?

joepie schreef:Hoe zou Hij dat anders van ons vragen?

Vraagt Hij ook niet van ons om de 10 geboden te houden. Mij lukt dat niet en toch vraagt Hij het van me.

joepie schreef:Pedofilie heeft niets met liefde te maken.

Zullen we het er op houden dat pedoseksualiteit niets met liefde te maken heeft?

Nee, ik zeg uitdrukkelijk dat Pedofilie niets met liefde te maken heeft!
De seksualiteit die daar eventueel het gevolg van zou zijn HELEMAAL niet!

En ik heb regelmatig 1 Cor. 13 gelezen. Ik denk dat wij daar gerust aan kunnen voldoen, zij het met zonde bevlekt! Waarom zou het ons anders voorgehouden worden? Om ons te laten zien hoe onbekwaam we zijn? Of om ons te leren wat er van ons gevraagd wordt en ons streven naar die liefde moet zijn?
Wat jij zegt inplaats van "ik hou van jou, klopt voor geen meter.
Want is enkel maar gericht op jezelf.
Jij kan niet zonder die ander en jij vind haar goed genoeg om met jou te mogen leven. Tenminste zo lees ik het.
Terwijl liefde en : ik hou van jou, inhoud dat jij die ander al je liefde wilt geven en alleen maar met haar wilt delen. Dat die ander je hele wezen vult en je die ander alles wilt geven. Dat is iets anders dan niet meer zonder kunnen, dat is gericht op jezelf.
Bij de liefde wil je geven en geven en geven.

verknipterefo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verknipterefo » 01 jan 2005 12:09

joepie schreef:Wat jij zegt inplaats van "ik hou van jou, klopt voor geen meter. Want is enkel maar gericht op jezelf.

Ik denk dat ik mezelf aardig ken en ik weiger mezelf voor de gek te houden door te denken dat ik het voor die ander doe. Ik doe het gewoon puur uit eigenbelang (en waarschijnlijk onbewust vanuit evolutionistisch standpunt: zorgen dat de mens niet uitgestorven raakt :) )

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 01 jan 2005 19:21

verknipterefo schreef:
Ik ben benieuwd hoe leden van het forum zouden reageren als een goede vriend(in) er voor uit kwam pedofiel te zijn. Wat ze je denken en wat zou je zeggen?

Ik ken er wel een paar.
Toen mijn kinderen klein waren heb ik ze angstvallig weggehouden voor deze personen.
Het gaat niet om een volwassen man die sex met een geslachtsrijp meisje wil, ook al is ze 14, dat is geen echte pedofilie.
Het gaat om mannen die sex met kleine jongetjes of kleine onrijpe meisjes willen.
En ik denk dat die zich toch wel moeten laten behandelen, om van dat gevoel af te komen. Of pillen slikken waardoor het hele sexuele gevoel weggaat.
Ik ken hier geen pardon voor.
Het kan voor de man in kwestie vrij onschuldig zijn, terwijl je een kind een levenslang trauma kunt bezorgen.
Ook door aanraking, ik heb het nieteens over binnengaan, maar gewoon aanraking kan al niet.
Nee, daar heb ik geen pardon voor.
En met liefde heeft het niks te maken, alleen met lust van 1 kant uit. Dat veroorzaakt angst van de andere kant uit, en levenslang.

rosechild
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rosechild » 05 jan 2005 21:09

Pivo schreef:opzich zou je met pedofilie net zo om moeten gaan met homofilie. het is een geaardheid van iemand maar het praktiseren kunnen we op grond van Gods woord niet goedkeuren!

ehm sorry, maar een homofiel denkt niet aan het zich vergrijpen aan mensen en dan met name aan kinderen. een pedofiel wel, die droomt daarvan en trekt zich 's nachts, denkende aan zijn 5 jarige buurjongetje, af. zie hier wel enige verschllen tussen hoor.
gods hand creeërt prachtige dingen

verknipterefo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verknipterefo » 06 jan 2005 00:34

rosechild schreef:ehm sorry, maar een homofiel denkt niet aan het zich vergrijpen aan mensen en dan met name aan kinderen. een pedofiel wel, die droomt daarvan en trekt zich 's nachts, denkende aan zijn 5 jarige buurjongetje, af. zie hier wel enige verschllen tussen hoor.

Ik denk dat jij denkt dat een pedofiel hetzelfde is als een kinderverkrachter. Is elke heterofiele man een vrouwenverkrachter? Is elke homofiele man een mannenverkrachter? Zo is niet elke pedofiel een kinderverkrachter...

Ik vind het een walgelijk idee dat iemand zich aftrekt met de gedachte aan zijn vijf jarige buurjongentje. Maar zolang dat het enige is, doet hij geen vlieg kwaad. Ik denk dat het ook niet goed is om zo iemand te veroordelen; zo iemand heeft wel professionele hulp nodig. Maar in het huidige klimaat waarin elke pedofiel een voor kinderverkrachter uitgemaakt wordt, zal het het voor zo iemand niet makkelijk zijn er voor uit te komen dat hij pedofiel is. Dat zo iemand geen hulp krijgt, zou wel eens erge gevolgen kunnen hebben voor kinderen...

Terug naar “Archief”