aardbeving sumatra

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Fly29
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fly29 » 29 dec 2004 20:53

Hmm... met afgrijzen de berichtgeving zitten volgen. Ik heb gisteren voor het eerst beelden gezien uit de verschillende rampengebieden.. Een zooi! Daar werd ik behoorlijks stil van. Wat een verwoestende kracht zat hier achter. Als een van de zwaarste bevingen die er geweest zijn. Best schokkend ook al die bergen lijken. Hmm.. Tja.. Hier heb ik ook geen woorden voor. Stil zijn.. meer niet.

Groet,

Fly29

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 29 dec 2004 22:04

Fly29 schreef:Hmm... met afgrijzen de berichtgeving zitten volgen. Ik heb gisteren voor het eerst beelden gezien uit de verschillende rampengebieden.. Een zooi! Daar werd ik behoorlijks stil van. Wat een verwoestende kracht zat hier achter. Als een van de zwaarste bevingen die er geweest zijn. Best schokkend ook al die bergen lijken. Hmm.. Tja.. Hier heb ik ook geen woorden voor. Stil zijn.. meer niet.

Groet,

Fly29

en om pas echt te weten wat het is, zul je er zelf geweest moeten zijn... onbegrijpelijk gewoon!
laten we voor de mensen daar bidden!

Raptor

Berichtdoor Raptor » 30 dec 2004 09:13

Het gebed van een rechtvaardige vermag veel...
Maar vergeet dan alsjeblieft ook niet voor Nederland te bidden! We denken dat wij niet gestraft zijn, maar wij zijn zeer zeker ook zwaar gestraft... Misschien niet zo direct te zien, maar zeker wel indirect! Wat te denken van alle regelgeving, leefgewoonten en omgangsvormen die gewoon van satan afkomt? Satan rules in the Netherlands... Maar we hebben nog een kans, want we leven nog! Zoekt daarom nu (niet zometeen!) naar God, en dan zul je Hem zeer zeker vinden! Het is voor ons nog niet te laat...

Riska

Berichtdoor Riska » 30 dec 2004 11:30

In deze topic zal ik niet meer reageren.
Ik voel mij zeer misverstaan in veel dingen en ik denk dat onze gedachten zeer ver uit elkaar liggen.
De vraagstelling of het een natuurramp of een straf van God kan zijn was voor mij al een reden tot verbijstering.

Ik word op dit moment alleen maar ontzettend stil als ik kijk naar de schrikbarende cijfers van omgekomenen of de daklozen...

Ik kan en wil dit niet zien als een straf van God - ooit beloofde Hij dat er geen zondvloed meer zou zijn...
Ik kan God alleen maar ervaren als mijn Metgezel die nu mijn vertwijfeling en wanhoop ziet als ik me probeer te realiseren wat er gebeurd is, welk een groot en onoverkomelijk leed er over deze mensen gekomen is.

De Eindtijd? Ik houd me er nooit mee bezig en zal dat ook nu niet doen. Dat wil niet zeggen, dat ik er maar op los leef. Ik probeer iedere dag mijn leven te leggen in de hand van God, Hem mij te laten vormen tot wie ik in Zijn ogen bedoeld ben te zijn, kortom, om mijn lamp brandende te houden door mij afhankelijk te maken van God en meer kan ik niet doen...

Riska

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 30 dec 2004 12:46

Ik durf niet te zeggen dat dit een oordeel van God is. Als ik al die foto's van vermiste mensen en kinderen zie op het internet, kan ik me eenvoudigweg niet voorstellen dat God lust had in hun dood.

We kunnen er echter niet omheen dat deze ramp gebeurd is onder de toelating van God. Immers, alle dingen zijn in Zijn hand.

Ik kan maar geen antwoord krijgen op de vraag waarom God dit heeft toegelaten... Mijn hart breekt als ik foto's zie van vermiste kinderen van 1, 2 jaar. Wat een onbeschrijfelijk leed. Is dit een voorbode van Zijn naderende komst?

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 30 dec 2004 12:52

Riska schreef:In deze topic zal ik niet meer reageren.
Ik voel mij zeer misverstaan in veel dingen en ik denk dat onze gedachten zeer ver uit elkaar liggen.
De vraagstelling of het een natuurramp of een straf van God kan zijn was voor mij al een reden tot verbijstering.

Ik word op dit moment alleen maar ontzettend stil als ik kijk naar de schrikbarende cijfers van omgekomenen of de daklozen...

Ik kan en wil dit niet zien als een straf van God - ooit beloofde Hij dat er geen zondvloed meer zou zijn...
Ik kan God alleen maar ervaren als mijn Metgezel die nu mijn vertwijfeling en wanhoop ziet als ik me probeer te realiseren wat er gebeurd is, welk een groot en onoverkomelijk leed er over deze mensen gekomen is.

De Eindtijd? Ik houd me er nooit mee bezig en zal dat ook nu niet doen. Dat wil niet zeggen, dat ik er maar op los leef. Ik probeer iedere dag mijn leven te leggen in de hand van God, Hem mij te laten vormen tot wie ik in Zijn ogen bedoeld ben te zijn, kortom, om mijn lamp brandende te houden door mij afhankelijk te maken van God en meer kan ik niet doen...

Riska

Ik ben het volledig met je eens. Omdat ik deze discussie over of het wel of niet Gods straf is klinkklare onzin vindt, zal ik niet meer met deze discussie bezig houden.

God is Liefde.

Arco
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Raptor

Berichtdoor Raptor » 30 dec 2004 13:10

Het gaat er niet om of dit wel of niet een teken is van God of iets dergelijks. Het gaat erom of je voorbereid bent voor Zijn werderkomst op aarde! Verwacht Hem alle dagen van uw leven...

Cisca

Berichtdoor Cisca » 30 dec 2004 14:23

Vreselijk, en afschuwelijk, zo'n natuurramp, net op het nieuws werd gemeld, dat er nu 87.000 doden waren, het aantal stijgt echter nog steeds.
Probeer je eens in te denken, hoe de overlevenden zich moeten voelen, ze zijn hun familie kwijt, kunnen hun leed niet eens thuis verwerken, want in de meeste gevallen heeft men geen dak meer boven z'n hoofd.
Het is voor ons niet te bevatten, zo erg, het is dan ook in en in triest om hier in verschillende postings oordelen en veroordelingen te lezen, alsof deze mensen nog niet genoeg hebben meegmaakt, wordt er door meerderen nog een schepje bovenop gedaan, het is maar goed, dat de overlevenden van deze ramp, dit topic naar alle waarschijnlijkheid niet zullen lezen, het zou een volgende ramp voor hen zijn.
Maar ja, mensen zijn hard, gisteren zag ik in het nieuws beelden van toeristen die daar weer op het strand lagen, tussen het wrakhout, niet te geloven dat je dat kunt, terwijl er zo'n ellende en wanhoop om je heen is.
Laten we met deze mensen meeleven, meelijden, en geven, wat financieel binnen onze mogelijkheden ligt, om ze te helpen, dat lijkt me meer op z'n plaats, dan hen een schuldgevoel aan te praten.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 30 dec 2004 14:25

Ik kreeg gisteren een brief van woord en daad waarin stond dat het dorp waarin het meisje woont die ik financieel adopteer, totaal verwoest is. Ze woonde in een vissersdorpje aan de kust van India en de golf is ook daar overheen gekomen. Het meisje heeft het gelukkig overleefd, maar er zijn ook veel doden gevallen en ik weet niet of haar ouders en broertje het overleefd hebben... :cry:
Ik vond de ramp op zich al heel erg, maar het greep me eigenlijk pas echt aan toen ik deze brief kreeg.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Raptor

Berichtdoor Raptor » 30 dec 2004 14:45

Cisca schreef:... Laten we met deze mensen meeleven, meelijden, en geven, wat financieel binnen onze mogelijkheden ligt, om ze te helpen, dat lijkt me meer op z'n plaats, dan hen een schuldgevoel aan te praten.

Deze oproep en bede kan alleen maar gesteund worden!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 30 dec 2004 16:32

Riska schreef:In deze topic zal ik niet meer reageren.

Ik sluit mij hier bij aan.

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 30 dec 2004 16:47

één ding is zeker, de ramp tremt christenen, moslims, boeddhisten, hindoes en atheïsten dus geen enkele godsdienst kan deze ramp claimen als straf voor de ongelovigen.

dit in reactie op 'de uilster' in het reeds gesloten topic:

god was blijkbaar boos op de aziaten........

valt het jullie ook op dat het geen christelijke gebieden zijn waar dit soort dingen gebeurt?

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 30 dec 2004 16:56

bloempie20 schreef:Ik kreeg gisteren een brief van woord en daad waarin stond dat het dorp waarin het meisje woont die ik financieel adopteer, totaal verwoest is. Ze woonde in een vissersdorpje aan de kust van India en de golf is ook daar overheen gekomen. Het meisje heeft het gelukkig overleefd, maar er zijn ook veel doden gevallen en ik weet niet of haar ouders en broertje het overleefd hebben... :cry:
Ik vond de ramp op zich al heel erg, maar het greep me eigenlijk pas echt aan toen ik deze brief kreeg.

wat erg, ik moest er van de week ook aan denken. Ook Compassion heeft veel sponsorkinderen in die regio.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

evelien87
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor evelien87 » 30 dec 2004 16:57

Ik lees nu net op www.nu.nl dat er al bijna 130.000 overledenen zijn, echt verschrikkelijk. Waarom moet dit gebeuren? Zoveel mensen moeten overlijden. Ik denk dat we hier nooit een antwoord op krijgen. Maar we mogen allemaal tot God bidden of hij wil zijn met de nabestaanden van de overledenen. Maar ook met de weder opbouw van het land en met de hulpverleners daar. En ook voor de hulp die komt uit andere landen voor hun dat dat ook goed mag gaan.
Uw woord is een lamp voor mijn voet, en een licht voor mijn pad." Psalm 119:105

caprice

Berichtdoor caprice » 30 dec 2004 19:20

Arco schreef:Omdat ik deze discussie over of het wel of niet Gods straf is klinkklare onzin vindt, zal ik niet meer met deze discussie bezig houden.

God is Liefde.

Arco

Alleen maar liefde?
Hij is ook rechtvaardig. Hij zal de zonden niet ongestraft laten. We moeten de Heere Jezus als Borg en Zaligmaker die de straf gedragen heeft kennen. Anders zullen wij die straf zelf moeten dragen.

Terug naar “Archief”