aardbeving sumatra

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

caprice

Berichtdoor caprice » 28 dec 2004 20:16

Evolutie schreef:Waar wie beweerd dat Genesis 1 t\m 3 de waarheid weergeeft.
Als ik me niet vergis is dit een onderdeel van de bijbel, en is de bijbel niet een boek van zo'n 2000 jaar geleden??
Heb je dat spelletje al eens gedaan dat je een zin aan iemand moet vertellen en diegene die zin weer aan iemand moet vertellen en dit dan een stuk of 10 keer herhalen, je weet toch dat die zin na 10 keer niet meer dezelfde zin is al in het begin??

Dat is waar, maar God heeft gezorgd voor Zijn Woord (de Bijbel). De dode-zeerollen zijn gedeelten van de Bijbel, die al heel oud zijn. Op een paar leestekens na komen die precies overeen met de Bijbel die we hebben.
Het Oude Testament is trouwens nog wel ouder dan 2000 jaar.
En Genesis 1 - 3 en de rest van de Bijbel is waar omdat het het Woord van God is, en God is een God die niet liegen kan.

Evolutie

Berichtdoor Evolutie » 28 dec 2004 20:31

Ja, ik weet het allemaal niet zo zeker (maar dat is natuurlijk ook de reden dat ik niet gelovig ben).
Mijn mening is gewoon dat je niet af kunt gaan op de betrouwbaarheid van een boek dat een paar duizend jaar oud is!.

En wie zegt dat de koran bv niet het echte testament is ?
Moslims zullen ook wel naar hun mening gegronde redenen hebben om dat voor waar aan te nemen!

Stel je was in een moslimland geboren, had je dan ook zo vol overtuiging geloofd in het oude testament?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 28 dec 2004 20:33

Stel je was in een moslimland geboren, had je dan ook zo vol overtuiging geloofd in het oude testament?

dan had je waarschijnlijk de koran te lezen gekregen en had je daar de lessen uit gekregen.

maar wij hebben de bijbel, waar Gods Woord in beschreven staat.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

caprice

Berichtdoor caprice » 28 dec 2004 20:38

Evolutie schreef:Ja, ik weet het allemaal niet zo zeker (maar dat is natuurlijk ook de reden dat ik niet gelovig ben).
Mijn mening is gewoon dat je niet af kunt gaan op de betrouwbaarheid van een boek dat een paar duizend jaar oud is!.

Toch kan dat. God trekt er nog mensen mee uit de duisternis tot Zijn wonderbaar licht.

Evolutie schreef:En wie zegt dat de koran bv niet het echte testament is ?
Moslims zullen ook wel naar hun mening gegronde redenen hebben om dat voor waar aan te nemen!

De Koran lijkt erg op de Bijbel, maar is verdraaid.
Onlangs hoorde ik een verhaal van een fundamentele moslim die de Koran met de Bijbel moest vergelijken om te laten zien dat alleen de Koran waar was, maar hij moest er achter komen dat het juist de Koran is die niet klopt. Het is nu een Christen (ik weet niet meer waar ik het gehoord of gelezen heb :? ).

Evolutie schreef:Stel je was in een moslimland geboren, had je dan ook zo vol overtuiging geloofd in het oude testament?

Ik denk het wel, maar met een andere visie. Het geheim van het Christendom is dat je uit genade zalig kunt worden.
Bij alle andere godsdiensten moet je werken totdat je erbij neervalt, en dan hangt het nog maar aan de gunst van je god af of je in de hemel komt.

Retep
Mineur
Mineur

Berichtdoor Retep » 28 dec 2004 20:39

johannes1 schreef:

dan had je waarschijnlijk de koran te lezen gekregen en had je daar de lessen uit gekregen.

maar wij hebben de bijbel, waar Gods Woord in beschreven staat.

Ja. Dat mag ook al een wonder heten. Dat je niet zomaar in een ongelovig gezin in een westers land of in een islamitisch gezin geboren bent, maar dat God jou die speciale plaats heeft gegeven in een christelijk gezin.

Overigens brengt dat tegelijkertijd ook een hele verantwoordelijkheid met zich mee. Wíj kennen de Bijbel vaak van binnen en van buiten. We zouden er van alles mee kunnen doen (denk aan evangelisatie en zending). Maar doen we dat ook? Voelen we ons werkelijk betrokken bij de christelijke gemeente en onze medemens?

Dat brengt ons weer een beetje terug op het onderwerp van deze draad. Wat moeten we als christenen doen voor de mensen die in de afgelopen dagen zo zwaar getroffen zijn?

caprice

Berichtdoor caprice » 28 dec 2004 20:40

Retep schreef:Dat brengt ons weer een beetje terug op het onderwerp van deze draad. Wat moeten we als christenen doen voor de mensen die in de afgelopen dagen zo zwaar getroffen zijn?

Bidden en middelen ter beschikking stellen voor de hulpverlening.

Retep
Mineur
Mineur

Berichtdoor Retep » 28 dec 2004 20:44

caprice schreef:
Retep schreef:Dat brengt ons weer een beetje terug op het onderwerp van deze draad. Wat moeten we als christenen doen voor de mensen die in de afgelopen dagen zo zwaar getroffen zijn?

Ja. Ik weet het (en ik doe het ook) . Maar dan nog. Ik voel me zo machteloos hiertegenover. Ik weet dat het praktisch gezien ook niet kan, maar ik kan geen directe hulp verlenen ofzo. En als ik dan al die ellende zie en hoor...

eddywally
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor eddywally » 28 dec 2004 20:46

Ik denk persoonlijk dat er meerdere doden zullen vallen zo rond de 60.000 en vele gewonden.

caprice

Berichtdoor caprice » 28 dec 2004 20:47

Retep schreef:
caprice schreef:

Ja. Ik weet het (en ik doe het ook) . Maar dan nog. Ik voel me zo machteloos hiertegenover. Ik weet dat het praktisch gezien ook niet kan, maar ik kan geen directe hulp verlenen ofzo. En als ik dan al die ellende zie en hoor...

Ik kan verder ook niets doen.
God wel.

Evolutie

Berichtdoor Evolutie » 28 dec 2004 21:05

Wat ik heb gedaan is een donatie storten op giro 555.
Verder denk ik dat we niet veel kunnen doen, of je zou het geld en de tijd moeten hebben om er heen te gaan en te helpen met de wederopbouw.

eddywally
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor eddywally » 28 dec 2004 21:08

Misschien kan refoweb hier iets mee doen, collete verzamelen of zo iets.

André

Berichtdoor André » 28 dec 2004 21:18

caprice schreef:..................en in je jonge jaren. Dat is de beste tijd.

:?: :?: Naar mijn bescheiden mening kijkt God niet naar leeftijd, of begrijp ik je niet?

caprice

Berichtdoor caprice » 28 dec 2004 21:20

Andre schreef:
caprice schreef:..................en in je jonge jaren. Dat is de beste tijd.

:?: :?: Naar mijn bescheiden mening kijkt God niet naar leeftijd, of begrijp ik je niet?

Nee, dat klopt, maar de jeugd is wel de beste tijd om de Heere te zoeken.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 dec 2004 21:22

Inmiddels voltrekt zich een gigantische ramp over dat deel van Azië. Meer dan 50.000 doden zijn er al officieel. En dat door ons schuld. Wij uit de westerse wereld zijn de oorzaak van deze ramp. Die landen draaien daar op tourisme. Voor een groot deel is dat sekstourisme. Veel vrouwen, meisjes daar zoeken hun toevlucht in de prostitutie om de rijke westerlingen te vermaken. Dat deel van Azië is dus een broeinest van prostitutie omdat wij onze Bijbelse naastenplicht niet alleen verzaken, maar deze verdraaien in de meest goddeloze vorm van slavernij. Daarom is het onze schuld, dat dit gebeurd is. Het is dus wel degelijk een oordeel van God. En het is uiteraard slechts voor ons een waarschuwing, want als Hij komt om onze zonden die hemeltergend zijn, te straffen, dan zal wat daar gebeurd zijn in vergelijking met wat over ons zal komen, niet meer zijn dan een corrigerend tikje. En velen van ons zullen wensen nooit geboren te zijn.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

caprice

Berichtdoor caprice » 28 dec 2004 21:24

Waar hebben we het toch aan verdiend dat de Heere ons nog zo genadig is voorbijgegaan?

Terug naar “Archief”