Moderator: Moderafo's
caprice schreef:Optimatus schreef:Zeg Caprice, heb jij ooit een remonstrantse kerkdienst bezocht?
Nee, en ik hoop die geheel mijn leven niet mee te hoeven maken ook.
Optimatus schreef:caprice schreef:Optimatus schreef:Zeg Caprice, heb jij ooit een remonstrantse kerkdienst bezocht?
Nee, en ik hoop die geheel mijn leven niet mee te hoeven maken ook.
Hoe kun je dan in vredesnaam veroordelen dat wat daar geleerd wordt? Afgaan op verhalen van anderen is geen onderzoek, dat is schapenmentaliteit.
Bèèèèèèèh.
Optimatus schreef:Ik zeg niet dat je alles moet proberen, maar van een bezoekje aan een andere kerk krijg je echt geen nare ziektes.
caprice schreef:Nee schaaptimatus, heb je nog nooit van de Dordtse leerregels (andere naam: 'De vijf artikelen tegen de Remonstranten') gehoord? Die mensen hebben zich er meer in verdiept dan dat ik in honderd kerkdiensten voor elkaar zal krijgen. Waarom zou ik mezelf dan nog stellen onder zo'n bewezen verderfelijke leer?
Aragorn schreef:caprice schreef:Nee schaaptimatus, heb je nog nooit van de Dordtse leerregels (andere naam: 'De vijf artikelen tegen de Remonstranten') gehoord? Die mensen hebben zich er meer in verdiept dan dat ik in honderd kerkdiensten voor elkaar zal krijgen. Waarom zou ik mezelf dan nog stellen onder zo'n bewezen verderfelijke leer?
Maar wat als een kudde geleerde mannen nu 5 artikelen tegen de contra-remonstranten schrijft? Dan zul je toch moeten kiezen en is enig eigen onderzoek onvermijdelijk.
caprice schreef:Aragorn schreef:caprice schreef:Nee schaaptimatus, heb je nog nooit van de Dordtse leerregels (andere naam: 'De vijf artikelen tegen de Remonstranten') gehoord? Die mensen hebben zich er meer in verdiept dan dat ik in honderd kerkdiensten voor elkaar zal krijgen. Waarom zou ik mezelf dan nog stellen onder zo'n bewezen verderfelijke leer?
Maar wat als een kudde geleerde mannen nu 5 artikelen tegen de contra-remonstranten schrijft? Dan zul je toch moeten kiezen en is enig eigen onderzoek onvermijdelijk.
En als die Remonstranten nu weerlegd worden op grond van Gods Woord?
Bovendien staat het voor mij al voor 100% vast dat die remonstranten een leugenleer hebben.
Optimatus schreef:Ik ken de Dordse Leerregels en ze hebben voor mij dezelfde waarde als de HC en de NGB: interessant, historisch belangrijk maar voor mij niet absoluut richtinggevend.
Ik ben eerst eens in een Geref. Gemeente in Ned. geweest alvorens daar een mening over te kunnen uiten.
caprice schreef:Hier kan een remonstrant nooit mee instemmen:
'Door U, door U alleen, om 't eeuwig welbehagen.'
5 Zo zult gij den HEERE, uw God, liefhebben, met uw ganse hart, en met uw ganse ziel, en met al uw vermogen.
6 En deze woorden, die Ik u heden gebiede, zullen in uw hart zijn.
7 En gij zult ze uw kinderen inscherpen, en daarvan spreken, als hij in uw huis zit, en als hij op den weg gaat,en als hij nederligt, en als gij opstaat.
8 Ook zult gij ze tot een teken binden op uw hand, en zij zullen u tot voorhoofdspanselen zijn tussen uw ogen.
9 En gij zult ze op de posten van uw huis, en aan uw poorten schrijven.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten