gradaties?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 20 feb 2003 23:12

jaop schreef:daar kan ik dan weer wel een eind in meekomen

Halleluja!!!!!! :P

Leuke animatie trouwens. Lekkere eigenwijze kop dat mag ik wel. :mrgreen:
Deuteronomium 6:4
Hoor, Israel: de HERE is onze God; de HERE is een!

essiebessie

Berichtdoor essiebessie » 21 feb 2003 13:09

En dat is het punt waar ik op aan stuur. Vruchten zonder geloof kan niet, maar geloof zonder de vruchten is ook onmogelijk

Zeg ik dan van wel?

Maar hoe het komt dat er zoveel kerken zijn?
Er is nog een macht, minder sterk dan God, maar wel zeer zeer machtig. De naam van de opperbevelhebber is diabolos (in ned. duivel). Wat betekend deze naam? Bedrieger, verstrooier.
Chistus gaat de puzzel (zoals deze in de bijbel vaak wordt gezien als Zijn eigen lichaam) compleet maken. En waar zorgt de duivel voor, dat alles weer uit elkaar valt. Liefst zover mogelijk bij de oorsprong vandaan.
Vandaar dat er zoveel verdeeldheid is. De duivel zorgt ervoor dat we bezig zijn met allemaal dingen waarmee we de Heere niet kunnen dienen.
Door middel van de farizeeers trachtte de duivel ook iedereen bij de Heere Jezus vandaan te houden. Dit waren de voorbeeldigste mensen en daar zouden de mensen wel naar luisteren.
De duivel weet precies de zwakste plekken van de mens en die zoekt hij op en valt ons daarop aan.
Maar een troost: hij heeft niet dezelfde eigenschappen als God. God is machtiger, die weet alles, ook toekomende zaken. Hij is overaltegenwoordig, wat de duivel niet is. En noem zo maar de verschillen op.
God is machtig om die verdeeldheid teniet te maken. Wat wij daaraan kunnen doen: bidden!!!

Maranatha
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Maranatha » 21 feb 2003 18:23

essiebessie schreef:En dat is het punt waar ik op aan stuur. Vruchten zonder geloof kan niet, maar geloof zonder de vruchten is ook onmogelijk

Zeg ik dan van wel?

Ik sprak niet tot jouw, maar dat was een opmerking in de lijn van het stuk.

essiebessie schreef:Maar hoe het komt dat er zoveel kerken zijn?
Er is nog een macht, minder sterk dan God, maar wel zeer zeer machtig. De naam van de opperbevelhebber is diabolos (in ned. duivel). Wat betekend deze naam? Bedrieger, verstrooier.
Chistus gaat de puzzel (zoals deze in de bijbel vaak wordt gezien als Zijn eigen lichaam) compleet maken. En waar zorgt de duivel voor, dat alles weer uit elkaar valt. Liefst zover mogelijk bij de oorsprong vandaan.
Vandaar dat er zoveel verdeeldheid is. De duivel zorgt ervoor dat we bezig zijn met allemaal dingen waarmee we de Heere niet kunnen dienen.
Door middel van de farizeeers trachtte de duivel ook iedereen bij de Heere Jezus vandaan te houden. Dit waren de voorbeeldigste mensen en daar zouden de mensen wel naar luisteren.
De duivel weet precies de zwakste plekken van de mens en die zoekt hij op en valt ons daarop aan.
Maar een troost: hij heeft niet dezelfde eigenschappen als God. God is machtiger, die weet alles, ook toekomende zaken. Hij is overaltegenwoordig, wat de duivel niet is. En noem zo maar de verschillen op.
God is machtig om die verdeeldheid teniet te maken. Wat wij daaraan kunnen doen: bidden!!

Ai daar gaan we weer.
Net als Adam en Eva wordt het pakketje met schuld weer doorgegeven en komt weer terecht bij de duivel.
Waren Adam en Eva er niet zelf verantwoordijk voor dat ze in de val van de duivel trapte? Dat de kerk een puinhoop is komt dat niet doordat wij naar de duivel luisteren en niet naar God en dat wij de duivel toestaan er een puinhoop van te maken?

Jakobus 4:7
Onderwerpt u dus aan God, maar biedt weerstand aan de duivel, en hij zal van u vlieden.

Alleen bidden is niet genoeg, maar eerst bekering en dan bidden dat God ons vergeeft omdat wij de duivel achterna liepen en er een bende van gemaakt hebben.
De roep door heel de bijbel heen en tot op de dag van vandaag: bekeert u, bekeert u, bekeert u.
Deuteronomium 6:4

Hoor, Israel: de HERE is onze God; de HERE is een!

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 21 feb 2003 22:12

Kwam dit nog tegen:
http://www.studiebijbel.nl/hel.htm
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Terug naar “Archief”