jaop schreef:daar kan ik dan weer wel een eind in meekomen
Halleluja!!!!!!

Leuke animatie trouwens. Lekkere eigenwijze kop dat mag ik wel.

Moderator: Moderafo's
En dat is het punt waar ik op aan stuur. Vruchten zonder geloof kan niet, maar geloof zonder de vruchten is ook onmogelijk
essiebessie schreef:En dat is het punt waar ik op aan stuur. Vruchten zonder geloof kan niet, maar geloof zonder de vruchten is ook onmogelijk
Zeg ik dan van wel?
essiebessie schreef:Maar hoe het komt dat er zoveel kerken zijn?
Er is nog een macht, minder sterk dan God, maar wel zeer zeer machtig. De naam van de opperbevelhebber is diabolos (in ned. duivel). Wat betekend deze naam? Bedrieger, verstrooier.
Chistus gaat de puzzel (zoals deze in de bijbel vaak wordt gezien als Zijn eigen lichaam) compleet maken. En waar zorgt de duivel voor, dat alles weer uit elkaar valt. Liefst zover mogelijk bij de oorsprong vandaan.
Vandaar dat er zoveel verdeeldheid is. De duivel zorgt ervoor dat we bezig zijn met allemaal dingen waarmee we de Heere niet kunnen dienen.
Door middel van de farizeeers trachtte de duivel ook iedereen bij de Heere Jezus vandaan te houden. Dit waren de voorbeeldigste mensen en daar zouden de mensen wel naar luisteren.
De duivel weet precies de zwakste plekken van de mens en die zoekt hij op en valt ons daarop aan.
Maar een troost: hij heeft niet dezelfde eigenschappen als God. God is machtiger, die weet alles, ook toekomende zaken. Hij is overaltegenwoordig, wat de duivel niet is. En noem zo maar de verschillen op.
God is machtig om die verdeeldheid teniet te maken. Wat wij daaraan kunnen doen: bidden!!
Jakobus 4:7
Onderwerpt u dus aan God, maar biedt weerstand aan de duivel, en hij zal van u vlieden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten