Aragorn schreef:En bovendien heeft jas z'n leven opmerkelijk gebeterd!
Absoluut!
Moderator: Moderafo's
Loezje schreef:just_mary schreef:Loezje schreef:Die dominee zegt dan ook niet tegen die kleintjes "misschien krijg je dan wel een nieuw hartje" maar: "als de Heere je verhoort krijg je van Hem een nieuw hartje." Het besluit van God wordt dus ook naar de kinderen toe wel genoemd al is het niet met naam en toenaam.
Volgens mij is het 'als je bidt, dan zal de Heere je verhoren en een nieuw hart schenken'... en niet 'als de Heere je verhoort krijg je van Hem een nieuw hartje'. Want God belooft dat Hij je zal verhoren. Dat is geen 'als' dat is zeker...
Dat is ook de zekerheid die je hebt, die God je geeft: je bent verloren, je bent geestelijk dood in de zonde, maar God belooft: als je vraagt om vergeving, als je gelooft, als je zoekt, dan vind je, dan word je zalig, dan worden je zonden vergeven. Dat is geen 'als', het is zeker dat God iedereen verhoort die vraagt.
Ik neem even aan dat je een oprecht gebed bedoelt waar je het over bidden hebt, want niet elk gebed wordt verhoord. En daarom zegt die dominee ook niet 'als je bidt dan zal de Heere je verhoren'. Dat werd mij vroeger vaak verteld: als je er maar veel om bidt, dan krijg je het ook. Nou... ze 'vergaten' er toen dus echt bij te zeggen dat God niet alle gebeden verhoord. Hoe kun je een kind voor de gek houden...
Loezje schreef:Nou... ze 'vergaten' er toen dus echt bij te zeggen dat God niet alle gebeden verhoord. Hoe kun je een kind voor de gek houden...
Hannibal Lecter schreef:God hoort alle gebeden, maar Hij verhoort ze niet alle.
Dat zou namelijk een puinhoop worden, want de meeste mensen bidden alleen maar naar zichzelf toe.
Hannibal Lecter schreef:God hoort alle gebeden, maar Hij verhoort ze niet alle. Dat zou namelijk een puinhoop worden, want de meeste mensen bidden alleen maar naar zichzelf toe.
Andre schreef:Hannibal Lecter schreef:God hoort alle gebeden, maar Hij verhoort ze niet alle.
Bid en u zal gegeven worden.........
Misschien wil je je standpunt onderbouwen?Dat zou namelijk een puinhoop worden, want de meeste mensen bidden alleen maar naar zichzelf toe.
Ik vind dit een bijzonder generaliserende opmerking, die wsl veel mensen "te kort" doet.
Marnix schreef:We kunnen ons beter afvragen of wij al bij Hem mogen horen, dat is wel het belangrijkste wat er bestaat
Ik vind dat geen goede vraag. Ik kan je het antwoord meteen al geven. Ja. Waar ik dat antwoord vind? De hele bijbel staat er vol van!
God wil dat je bij Hem hoort. Lees Johannes 3 vers 16 maar eens, of Romeinen 10:9.
De vraag dit blijt is:
Wil jij dat ook?
Anoniem schreef:Marnix schreef:We kunnen ons beter afvragen of wij al bij Hem mogen horen, dat is wel het belangrijkste wat er bestaat
Ik vind dat geen goede vraag. Ik kan je het antwoord meteen al geven. Ja. Waar ik dat antwoord vind? De hele bijbel staat er vol van!
God wil dat je bij Hem hoort. Lees Johannes 3 vers 16 maar eens, of Romeinen 10:9.
De vraag dit blijt is:
Wil jij dat ook?
Ik heb het idee dat jij uit een ger. vrijg. kerk of ger. kerk komt. Of niet?
Hoe zit het dan met de uitverkiezing en de uitverkorenen? De mens kan niet meer voor God kiezen door onze val in Adam. En God heeft niet iedereen lief.
'Jakob heb ik lief gehad, Ezau heb ik gehaat'.
Ik vind dat de genade aan iedereen aangeboden mag en moet worden en dat uiteindelijk alleen de uitverkorenen die ontvangen. Leer van de Ger.Gem dus.
Michel schreef:Anoniem schreef:Marnix schreef:We kunnen ons beter afvragen of wij al bij Hem mogen horen, dat is wel het belangrijkste wat er bestaat
De vraag dit blijt is:
Wil jij dat ook?
Hoe zit het dan met de uitverkiezing en de uitverkorenen? De mens kan niet meer voor God kiezen door onze val in Adam. En God heeft niet iedereen lief.
Ik vind dat de genade aan iedereen aangeboden mag en moet worden en dat uiteindelijk alleen de uitverkorenen die ontvangen. Leer van de Ger.Gem dus.
Dat is geen GG-specifieke leer, maar de algemene reformatorische leer, omdat dit simpelweg in de DL staat. Ook wij (GKV) leren dat dus.
caprice schreef: Anoniem wilde aangeven dat de GGiN dat dus niet leert.
Als dat echt algemeen zou zijn, zou ook de GGiN dit geloven. Zelfs heel helaas is dit ook steeds meer in de Ger. Gem te merken dat er nu ook dominees, ouderlingen en anderen ook voorwaardelijk gaan preken.Dat is een algehele reformatorische leer
caprice schreef:Michel schreef:Anoniem schreef:Marnix schreef:We kunnen ons beter afvragen of wij al bij Hem mogen horen, dat is wel het belangrijkste wat er bestaat
De vraag dit blijt is:
Wil jij dat ook?
Dat is geen GG-specifieke leer, maar de algemene reformatorische leer, omdat dit simpelweg in de DL staat. Ook wij (GKV) leren dat dus.
Anoniem wilde aangeven dat de GGiN dat dus niet leert.
Raptor schreef:Ik val in herhaling, MAAR WAAR GAAT DIT OVER?![]()
'Jammer' dat ik geen aanhanger ben van satan, anders had ik het nu erg naar mijn zin gehad!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten