surfer schreef:PS: als je een vakantiereisje van een paar 100 euro boekt, krijg je kleurige folders van hoe het daar uit ziet. Ik heb nog nooit een foldertje van de hemel gezien. Jij?
Check de bijbel.

Moderator: Moderafo's
surfer schreef:die kans lijkt mij ook zeer klein, rosechild. Per slot van rekening zijn de hemel en hel alleen maar van horen zeggen. Ooggetuigen zijn er niet.rosechild schreef:nou ik mag dan niet gelovig zijn, maar denk niet dat ik door mijn leefwijze etc. in de (als die bestaat) hel terechtkom.
surfer schreef:Nooit is er enig bewijs voor het bestaan van deze twee plaatsen geleverd, en daarom kun je ze rustig daar laten waar ze horen: in het rijk der fabelen.
surfer schreef:PS: als je een vakantiereisje van een paar 100 euro boekt, krijg je kleurige folders van hoe het daar uit ziet. Ik heb nog nooit een foldertje van de hemel gezien. Jij?
surfer schreef:die kans lijkt mij ook zeer klein, rosechild. Per slot van rekening zijn de hemel en hel alleen maar van horen zeggen. Ooggetuigen zijn er niet. Nooit is er enig bewijs voor het bestaan van deze twee plaatsen geleverd, en daarom kun je ze rustig daar laten waar ze horen: in het rijk der fabelen.rosechild schreef:nou ik mag dan niet gelovig zijn, maar denk niet dat ik door mijn leefwijze etc. in de (als die bestaat) hel terechtkom.
Marnix schreef:En Jas, wat doe jij? Door haar zo te noemen geef je haar alleen maar een negatiever beeld van christenen en het christelijke geloof.
Sorry, ik gaf aan dat ik graag wil dat je hier blijft.... maar als je negatieve reclame voor het christelijk geloof gaat maken heb ik er moeite mee.... Ik hoop dat je wat meer naastenliefde mag leren kennen.... en in plaats van mensen negatief met christelijk geloof te confronteren (door als christen zo met ze om te gaan) zou proberen haar op een positieve manier met het evangelie in aanraking te laten komen.
Of heb je soms van God doorgekregen dat je iedereen die niet gelooft voor naief wicht e.d. mag uitmaken?
Marnix schreef:Het gaat mij niet om het woord "naief" hoewel je als iemand niet in God gelooft wel kan zeggen: Je bent naief... maar dat lijkt me geen goede benadering. Bij evangelisatie mensen naieviteit verwijten is nooit echt goed, misschien kun je dat beter positiever benaderen, zoals Paulus bijvoorbeeld op de Areopagus doet
Maar het ging mij vooral om het woord "wicht" dat je gebruikt. Dat vind ik veel erger, dit woord is niet echt een positief nederlands woord, je maakt iemand uit voor "nest" volgens de Van Dale..... nogmaals, dat heb je niet van Jezus geleerd, om niet gelovige naasten zo te behandelen.
Misschien ken je het boek 'de druk van de ketel', van Larry Crabb? Dat handelt o.a. over onze motieven voor het dienen van God. Eigenlijk zijn die motieven altijd iets anders dan Zijn eer. Ik kan niet goed navertellen wat er precies instaat, het is het lezen in elk geval waard!Johanne schreef:Hmm... ik vraag me de laatste tijd best vaak af:
Zou ik ook geloven als het verder geen consequenties zou hebben? Ik bedoel; ik geloof omdat ik later in de hemel wil komen etc. en niet naar de hel wil natuurlijk.
joepie schreef:Marnix schreef: nogmaals, dat heb je niet van Jezus geleerd, om niet gelovige naasten zo te behandelen.
Wat te denken van dit: Mattheus 23: 33 Slangen, adderengebroed, hoe zult gij ontkomen aan het oordeel der hel?
Aragorn schreef:joepie schreef:Marnix schreef: nogmaals, dat heb je niet van Jezus geleerd, om niet gelovige naasten zo te behandelen.
Wat te denken van dit: Mattheus 23: 33 Slangen, adderengebroed, hoe zult gij ontkomen aan het oordeel der hel?
Dat waren geen ongelovige naasten, joepie. Dat waren hypocriete godsdienstfanatici.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 17 gasten