Moderator: Moderafo's
Sabra schreef:Je moet mij niet beschuldigen van dingen die ik niet zeg, daar heb ik een hekel aan. Ik merkte enkel op dat jij verbanden legt die je niet direct kunt leggen. Je kunt hoogstens wijzen op de bijbel en zeggen dat het ook over oordelen zoals aarbevingen gaat.
Jij echter legt direct een verband, terwijl jij evenmin weet hoe dit precies is zijn werk gaat, of dit iets is van God. Misschien is het wel iets van satan.
jas schreef:Ok mensen, volgens mij zijn we eruit. Het topic kan wel dicht.
Er is geen sprake van een oordeel van Gods. Het is allemaal puur toeval. Gewoon een paar plaatjes die tegen elkaar geschoven zijn. Dat het 2x achtereen met kerst gebeurt is echt puur toeval. Die kans is er gewoon 1 x in de 200.000.000 jaar en dat is net nu.
God doet dit soort dingen echt niet. Hij zou het niet eens kunnen want Hij is enkel liefde. God houdt van de mensen. Daarom vraag ik me af of Hij eigenlijk wel bestaat. Want als Hij God is, dan had Hij het kunnen tegenhouden maar dat heeft Hij niet gedaan. Hieruit concludeer ik dat, als God bestaat het inderdaad alleen een oordeel kan zijn. Maar dat, wanneer het geen oordeel is, dit ook een bewijs is dat God niet bestaat.
Zareb schreef:jas schreef:Ok mensen, volgens mij zijn we eruit. Het topic kan wel dicht.
Er is geen sprake van een oordeel van Gods. Het is allemaal puur toeval. Gewoon een paar plaatjes die tegen elkaar geschoven zijn. Dat het 2x achtereen met kerst gebeurt is echt puur toeval. Die kans is er gewoon 1 x in de 200.000.000 jaar en dat is net nu.
God doet dit soort dingen echt niet. Hij zou het niet eens kunnen want Hij is enkel liefde. God houdt van de mensen. Daarom vraag ik me af of Hij eigenlijk wel bestaat. Want als Hij God is, dan had Hij het kunnen tegenhouden maar dat heeft Hij niet gedaan. Hieruit concludeer ik dat, als God bestaat het inderdaad alleen een oordeel kan zijn. Maar dat, wanneer het geen oordeel is, dit ook een bewijs is dat God niet bestaat.
Leuk gebracht.
Geloof jij nu echt dat God ergens van boven op de aarde neerkijkt en denkt "ik zal het daar maar eens even laten onderstromen"
Met name in een gebied waar ze elk jaar getroffen worden door overstromingen.
jas schreef:Zareb schreef:jas schreef:Ok mensen, volgens mij zijn we eruit. Het topic kan wel dicht.
Leuk gebracht.
Geloof jij nu echt dat God ergens van boven op de aarde neerkijkt en denkt "ik zal het daar maar eens even laten onderstromen"
Met name in een gebied waar ze elk jaar getroffen worden door overstromingen.
Nee dat zeg ik toch net. Allemaal flauwekul. God oordeelt niet zo over de mensen hoor. Dat zeg ik, Hij is enkel liefde. God doet volgens mij niet zoveel, ik denk ook dat Hij het niet allemaal meer overziet. Te druk met oprechte gebeden van mensen te verhoren denk ik. De één wil een nieuwe auto, de ander een huis, weer een ander wil van z'n lastige buurman verlost worden. Er liggen zoveel problemen. En dan nu weer die aardbeving. Pfff, geen beginnen meer aan. Gewoon rotzooi opruimen, mensen weer op weg helpen daar en weer verder gaan. Nieuwe hoerententen bouwen in taiwan zodat onze nederlandse toeristen daar gauw weer terecht kunnen en van je holadijee, daar gaan we weer.
Sabra schreef:Want alzo lief heeft God de wereld gehad dat Hij zijn eniggeboren zoon gegeven heeft...............
sela schreef:ha, gelukkig, weer een ingang om doem-te-preken!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten