aardbeving sumatra

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 dec 2004 12:05

En volkomen logisch gewoon omdat deze beving op een breuk is geweest... natuurlijk kan God het zijn, maar het is net als met het onweer, de stem van God.... is het de stem van God? neuh... inderdaad niet
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 dec 2004 12:06

Ok mensen, volgens mij zijn we eruit. Het topic kan wel dicht.
Er is geen sprake van een oordeel van Gods. Het is allemaal puur toeval. Gewoon een paar plaatjes die tegen elkaar geschoven zijn. Dat het 2x achtereen met kerst gebeurt is echt puur toeval. Die kans is er gewoon 1 x in de 200.000.000 jaar en dat is net nu.
God doet dit soort dingen echt niet. Hij zou het niet eens kunnen want Hij is enkel liefde. God houdt van de mensen. Daarom vraag ik me af of Hij eigenlijk wel bestaat. Want als Hij God is, dan had Hij het kunnen tegenhouden maar dat heeft Hij niet gedaan. Hieruit concludeer ik dat, als God bestaat het inderdaad alleen een oordeel kan zijn. Maar dat, wanneer het geen oordeel is, dit ook een bewijs is dat God niet bestaat.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

sela

Berichtdoor sela » 28 dec 2004 12:12

de sfeer van je posting neigt ernaar dat je het er niet mee eens bent...

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 dec 2004 12:16

Sabra schreef:Je moet mij niet beschuldigen van dingen die ik niet zeg, daar heb ik een hekel aan. Ik merkte enkel op dat jij verbanden legt die je niet direct kunt leggen. Je kunt hoogstens wijzen op de bijbel en zeggen dat het ook over oordelen zoals aarbevingen gaat.

Jij echter legt direct een verband, terwijl jij evenmin weet hoe dit precies is zijn werk gaat, of dit iets is van God. Misschien is het wel iets van satan.

Ik meen niet dat ik jouw geciteerd heb Sabra. Ik heb even een compilatie gemaakt van alle meningen in dit topic en nou is het weer niet goed!
Ik begrijp het niet meer. Iedereen krijgt van mij gelijk, en dan heb je nog kritiek.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 28 dec 2004 12:17

jas schreef:Ok mensen, volgens mij zijn we eruit. Het topic kan wel dicht.
Er is geen sprake van een oordeel van Gods. Het is allemaal puur toeval. Gewoon een paar plaatjes die tegen elkaar geschoven zijn. Dat het 2x achtereen met kerst gebeurt is echt puur toeval. Die kans is er gewoon 1 x in de 200.000.000 jaar en dat is net nu.
God doet dit soort dingen echt niet. Hij zou het niet eens kunnen want Hij is enkel liefde. God houdt van de mensen. Daarom vraag ik me af of Hij eigenlijk wel bestaat. Want als Hij God is, dan had Hij het kunnen tegenhouden maar dat heeft Hij niet gedaan. Hieruit concludeer ik dat, als God bestaat het inderdaad alleen een oordeel kan zijn. Maar dat, wanneer het geen oordeel is, dit ook een bewijs is dat God niet bestaat.

Leuk gebracht.
Geloof jij nu echt dat God ergens van boven op de aarde neerkijkt en denkt "ik zal het daar maar eens even laten onderstromen"
Met name in een gebied waar ze elk jaar getroffen worden door overstromingen.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 dec 2004 12:23

Zareb schreef:

Leuk gebracht.
Geloof jij nu echt dat God ergens van boven op de aarde neerkijkt en denkt "ik zal het daar maar eens even laten onderstromen"

Nee dat zeg ik toch net. Allemaal flauwekul. God oordeelt niet zo over de mensen hoor. Dat zeg ik, Hij is enkel liefde. God doet volgens mij niet zoveel, ik denk ook dat Hij het niet allemaal meer overziet. Te druk met oprechte gebeden van mensen te verhoren denk ik. De één wil een nieuwe auto, de ander een huis, weer een ander wil van z'n lastige buurman verlost worden. Er liggen zoveel problemen. En dan nu weer die aardbeving. Pfff, geen beginnen meer aan. Gewoon rotzooi opruimen, mensen weer op weg helpen daar en weer verder gaan. Nieuwe hoerententen bouwen in taiwan zodat onze nederlandse toeristen daar gauw weer terecht kunnen en van je holadijee, daar gaan we weer.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 28 dec 2004 12:25

Want alzo lief heeft God de wereld gehad dat Hij zijn eniggeboren zoon gegeven heeft...............

Retep
Mineur
Mineur

Berichtdoor Retep » 28 dec 2004 12:26

jas schreef:
Zareb schreef:

Leuk gebracht.

Nee dat zeg ik toch net. Allemaal flauwekul. God oordeelt niet zo over de mensen hoor. Dat zeg ik, Hij is enkel liefde. God doet volgens mij niet zoveel, ik denk ook dat Hij het niet allemaal meer overziet. Te druk met oprechte gebeden van mensen te verhoren denk ik. De één wil een nieuwe auto, de ander een huis, weer een ander wil van z'n lastige buurman verlost worden. Er liggen zoveel problemen. En dan nu weer die aardbeving. Pfff, geen beginnen meer aan. Gewoon rotzooi opruimen, mensen weer op weg helpen daar en weer verder gaan. Nieuwe hoerententen bouwen in taiwan zodat onze nederlandse toeristen daar gauw weer terecht kunnen en van je holadijee, daar gaan we weer.

Je laat je een beetje meesleuren in je overtuigingswil, Jas [-X :mrgreen:

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 dec 2004 12:30

Sabra schreef:Want alzo lief heeft God de wereld gehad dat Hij zijn eniggeboren zoon gegeven heeft...............

Ja ja, maar toch is er die aarbeving. En die had Hij toch moeten voorkomen vind ik. En dat Hij dat niet gedaan heeft, is vast omdat Hij dat niet kon, toch? Want weet je wel hoeveel kracht die schuivende platen hebben? Heel erg veel en je moet heel sterk zijn om die tegen te kunnen houden. Dat kan natuurlijk niemand, ook God niet. Anders had Hij het zeker wel gedaan. Denk ik. Toch?

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 28 dec 2004 12:32

Ik word erg moe van jouw insinuaties.

sela

Berichtdoor sela » 28 dec 2004 12:32

ha, gelukkig, weer een ingang om doem-te-preken!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 dec 2004 12:40

Want alzo lief heeft God de wereld gehad dat hij 25.000 zielen tot zich heeft genomen en miljoenen mensen in nood heeft gestort.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 dec 2004 12:42

sela schreef:ha, gelukkig, weer een ingang om doem-te-preken!

Nee hoor, daar wou ik niet aan beginnen. Iedereen gelijk geven is veel beter heb ik net ontdekt. En misschien ben ik wel overtuigd door alle goede argumenten hier. Zou zomaar kunnen toch?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 dec 2004 12:43

Sabra schreef:Ik word erg moe van jouw insinuaties.

Maar beste Sabra, als dit nou toch mijn mening is, wat is daar dan mis mee? Je hebt me gewoon helemaal overtuigd.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 28 dec 2004 12:49

Je hebt mij niets horen zeggen over de liefde van God. Ik heb enkel gezegd dat je geen directe link kunt leggen tussen de beschreven oordelen in de bijbel en actuele rampen.

Terug naar “Archief”