Wat is er tegen het bezoeken van andere kerkdiensten?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 dec 2004 00:50

Sabra schreef:
meschianza schreef:Vorige week zondag met Butterfly naar haar Evangelische gemeente geweest. DAt is heel wat anders dan de Gereformeerde Gemeente :)
Ik heb een hele fijne zondag gehad! En leerzame zaken mee naar huis genomen.

De Brandaris?

O, die ken ik ook wel. Kunnen soms ook lekker veroordelend zijn naar zieke mensen toe. Als ze niet genezen van hun ziekte, komt dat omdat ze niet hard genoeg gebeden hebben. Vreselijke leer.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 dec 2004 00:52

caprice schreef:

Heeft iemand dit nog gelezen?

Ik vind het een belachelijk antwoord. Door Gods voorzienigheid ben je in die gemeente geplaatst zegt hij. Mooie boel, en als dat nou eens een vreselijk dwalende gemeente is, moet ik daar dan toch blijven? Als dat zo is, hadden we allemaal RK moeten blijven. Dit is de Voorzienigheid misbruiken en lijdelijkheid in de hand werken. Terwijl Jezus juist oproept tot waakzaamheid. Nee caprice, raar verhaal.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: De Geest van God heeft de kerken verlaten.

Berichtdoor jas » 28 dec 2004 00:53

caprice schreef:
Kees Droog schreef:
caprice schreef:Waarom ergens thuis?
We hebben toch kerkgebouwen voor dat doel?

Het is droevig maar waar, dat de Geest van God de kerken heeft verlaten; ...

Stop maar. Want daar is niets van waar. De Heere heeft nog meerdere malen willen werken in Zijn huis, door Zijn Geest in mijn hart. Dat weet ik heel zeker.

Kun je dan nu zeggen dat je in Christus bent, caprice?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 dec 2004 00:56

Optimatus schreef:Voor je het weet, zit je bij een griezelige sekte zoals adventisten en wicca's die van alles blèren maar het ware Woord des Heren compleet verwringen.

ik dacht dat het ware Woord des Heren niet bestond?

caprice

Berichtdoor caprice » 28 dec 2004 01:07

jas schreef:
caprice schreef:
Kees Droog schreef:
caprice schreef:Waarom ergens thuis?
We hebben toch kerkgebouwen voor dat doel?

Het is droevig maar waar, dat de Geest van God de kerken heeft verlaten; ...

Stop maar. Want daar is niets van waar. De Heere heeft nog meerdere malen willen werken in Zijn huis, door Zijn Geest in mijn hart. Dat weet ik heel zeker.

Kun je dan nu zeggen dat je in Christus bent, caprice?

Hij is niet persoonlijk geopenbaard, maar ik heb Hem wel eens mogen aanschouwen door de traliën van het Woord.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 dec 2004 01:30

caprice schreef:
Jas schreef:Kun je dan nu zeggen dat je in Christus bent, caprice?

Hij is niet persoonlijk geopenbaard, maar ik heb Hem wel eens mogen aanschouwen door de traliën van het Woord.

Maar beste jongen, dat is niet genoeg hoor. Blijf daar niet op rusten, maar houdt aan in gebed dat je ingeënt mag worden in die Wijnstok Christi. Niet eerder kun je de sappen van de ware Wijnstok drinken en door Hem gevoed worden, dan wanneer je echt deel aan Hem hebt. Er staat niet "wie de Zoon ziet heeft het leven", maar "wie de Zoon heeft, die heeft het leven". Ik hoop en bidt dat je Hem spoedig als je Zaligmaker mag kennen en ontvangen in je hart.

caprice

Berichtdoor caprice » 28 dec 2004 07:48

Bedankt.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 28 dec 2004 10:54

jas schreef:
Optimatus schreef:Voor je het weet, zit je bij een griezelige sekte zoals adventisten en wicca's die van alles blèren maar het ware Woord des Heren compleet verwringen.

Het Ware Woord des Heren bestaat wel degelijk en wordt gesproken door Hem die is, was en komen zal. In veler kerkgenootschappen kun je je hart richten tot God om Zijn Woord te verstaan, maar sectes plaatsen een muur tussen Hem en jou.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 dec 2004 11:18

Optimatus schreef:
jas schreef:

Het Ware Woord des Heren bestaat wel degelijk en wordt gesproken door Hem die is, was en komen zal. In veler kerkgenootschappen kun je je hart richten tot God om Zijn Woord te verstaan, maar sectes plaatsen een muur tussen Hem en jou.

Ok. Toch werden de eerste christenen ook een sekte genoemd hoor. Maar bij die sekte had ik me toch graag aangesloten. Volgens mij is het meer ongeloof wat een muur tussen mij en Hem plaatst.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 28 dec 2004 11:55

caprice schreef:Hij is niet persoonlijk geopenbaard, maar ik heb Hem wel eens mogen aanschouwen door de traliën van het Woord.

Caprice, beste jongen, wil je weleens ophouden met het uitslaan van dergelijke woorden? De traliën van het Woord? De bijbel doe je onrecht aan met het gebruiken van dergelijke terminologie.

Doortje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Doortje » 28 dec 2004 14:54

Sabra schreef:
caprice schreef:Hij is niet persoonlijk geopenbaard, maar ik heb Hem wel eens mogen aanschouwen door de traliën van het Woord.

Caprice, beste jongen, wil je weleens ophouden met het uitslaan van dergelijke woorden? De traliën van het Woord? De bijbel doe je onrecht aan met het gebruiken van dergelijke terminologie.

Waarom wordt de bijbel hiermee onrecht aan gedaan Sabra? Al weet ik ook niet goed waar die uitdrukking vandaan komt en wat er precies mee bedoelt wordt. Ik hoor die uitdrukking vaak, maar ik vind dat allemaal zo vaag. wat is nou het verschil tussen het aanschouwen van Christus door de tralien van het Woord en de persoonlijke openbaring van Christus aan het hart? Dan kom je zeker terecht bij die uitdrukkingen van 'zien is nog geen hebben' enzo. Ik vind dat het allemaal zo ingewikkeld gemaakt wordt.
"Bevalt de nieuwe secretaresse?" " Ja zeker, maar we weten nog niet van wie."

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 dec 2004 15:28

Doortje schreef:
Sabra schreef:

Waarom wordt de bijbel hiermee onrecht aan gedaan Sabra? Al weet ik ook niet goed waar die uitdrukking vandaan komt en wat er precies mee bedoelt wordt. Ik hoor die uitdrukking vaak, maar ik vind dat allemaal zo vaag. wat is nou het verschil tussen het aanschouwen van Christus door de tralien van het Woord en de persoonlijke openbaring van Christus aan het hart? Dan kom je zeker terecht bij die uitdrukkingen van 'zien is nog geen hebben' enzo. Ik vind dat het allemaal zo ingewikkeld gemaakt wordt.

Ik ben het in dit geval wel met Sabra eens. Al heb ik voor de theologische visie van Caprice in het algemeen meer respect. Op dit punt moet ik hem afvallen. Het is Christus ja, of Christus nee. Niks geen tralies waardoor je Hem ziet. Je moet Hem hebben, zien is niet voldoende.

Doortje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Doortje » 28 dec 2004 15:39

jas schreef:
Doortje schreef:
Sabra schreef:

Ik ben het in dit geval wel met Sabra eens. Al heb ik voor de theologische visie van Caprice in het algemeen meer respect. Op dit punt moet ik hem afvallen. Het is Christus ja, of Christus nee. Niks geen tralies waardoor je Hem ziet. Je moet Hem hebben, zien is niet voldoende.

Ik zeg ook niet dat zien voldoende is. ik snap helemaal niet wat er nou precies met dat zien bedoeld wordt.
"Bevalt de nieuwe secretaresse?" " Ja zeker, maar we weten nog niet van wie."

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 dec 2004 15:42

Tralies? Is het Woord een gevangenis dan?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 dec 2004 15:47

Doortje schreef:Ik zeg ook niet dat zien voldoende is. ik snap helemaal niet wat er nou precies met dat zien bedoeld wordt.

Ik snap het heel goed. Het is een dwaling van de ger. gezindte uit onze tijd die voortkomt uit de leer van Comrie.
Ik speel liever op zeker met Van der Groe.

Terug naar “Archief”