Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:Wat zegt die tekst hierover? Helemaal niets.... je rukt hem volgens mij uti zijn verband.
Die geeft aan dat we niet weten wanneer de wederkomst van Jezus Christus is... dat die 's ochtends kan zijn of 's avonds of 's nachts. En vervolgens de oproep om te waken...
Jezus kan elk moment terugkomen.... moet je dan ieder moment wakker zijn? Om te voorkomen dat je slaapt wanneer Hij terugkomt? Nee dat is het niet.... wat dan wel? Het gaat erom dat je in je leven waakzaam bent en voorbereid bent op Zijn wederkomst. Dat je niet denkt: Ach later ga ik Gods wil wel doen en vraag ik om vergeving van de zonden.... dan slaap je geestelijk....
Maar ik zie totaal niet wat dat nou met uitgaan te maken heeft. Ja ik snap wel hoe jij het zal uitleggen, als je uitgaat slaap je geestelijk want God wil dat niet enzo.... maar ik vroeg je om aan de hand van de bijbel duidelijk te maken dat God mij verbiedt om in een kroegje te zitten om daar wat met vrienden te drinken.
Daar zegt deze tekst helemaal niets over. Ik gaf aan dat ik er door Gods Woord niet van overtuigd wordt om niet af en toe naar de kroeg te gaan... en daar heb je met deze tekst helemaal niets aan veranderd...
jas schreef:"Zo waakt dan (want gij weet niet, wanneer de heer des huizes komen zal, des avonds laat, of ter middernacht, of met het hanengekraai, of in den morgenstond); Opdat hij niet onvoorziens kome, en u slapende vinde.
En hetgeen Ik u zeg, dat zeg Ik allen: Waakt". Mark.13:35-37
Marnix schreef:1. Als ik naar de kroeg ga drink ik lekker een paar biertjes... ik ben dan niet dronken of zoOf mag je als christen soms thuis ook geen alcohol drinken omdat je dan misschien niet nuchter bent? Waarom denk je dat ik in de kroeg teveel drink? En wat heeft de kroeg ermee te maken, kun je thuis niet net zo goed teveel drinken? Misschien zelfs wel beter.... want in de kroeg is het een stuk duurder.
Ik ben het met je eens dat je als christen niet teveel moet drinken.... je kan je wel afvragen waar inderdaad de grens ligt.... Ik wijs nogmaals op Jezus die in Kana nadat de hele wijnvoorraad (en dat was veel op oosterse bruiloften) op was nog een een paar honderd liter erbij maakte. Hij zei niet: Wees nuchter en waakzaam.... drink maar gewoon water... Blijkbaar kun je dus best een paar glazen drinken...
Wel keurt de bijbel duidelijk het dronken zijn, het bedrinken af... Maar zo zul je me ook nooit de kroeg uit zien komen.
Marnix schreef:Sorry dat jij kroegen bezocht waar je als christen beter niet kan komen kan ik ook niet helpen.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 35 gasten