aardbeving sumatra

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

aardbeving sumatra

Berichtdoor jas » 27 dec 2004 00:52

25 december 2004. De wereld viert kerst.
Bij Sumatra vindt een aardbeving plaats, één van de grootste van de laatste eeuw. Duizenden slachtoffers, er wordt gesproken over 12.000
De wereld viert kerst.
Deze aarbeving, op 2e kerstdag, natuurramp of oordeel Gods?
M.b.t. het laatste, als ik dit vraag, is dat niet omdat ik vind dat die mensen dáár dat verdiend hebben. Ook wij hebben dat verdiend. Het gaat me dus niet om de plaats waar het zich heeft afgespeeld.
Ik vraag me gewoon af, heeft Jezus het ons niet voorzegd, dit soort rampen? En, ik denk, hoe zal Zijn Naam hierom weer gelasterd worden. "en zij bekeerden zich niet, om Hem heerlijkheid te geven".
Hoe denken jullie over dit soort dingen?
Als het geen oordeel is, wanneer is iets dan wel een oordeel van God?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

André

Berichtdoor André » 27 dec 2004 01:18

Of het een oordeel van God is kan ik niet beoordelen, daarvoor zou je Gods plannen moeten kennen.
Maar ik weet wel wat er in Matth. 24 staat geschreven..................

caprice

Berichtdoor caprice » 27 dec 2004 07:56

Ik denk dat daar een beeld van waarheid in zit.

Toen het gisteren, tweede Kerstdag zo koud en mistig was, moest ik denken aan ons volk. Symbolisch?

sela

Berichtdoor sela » 27 dec 2004 08:07

eerlijk gezegd dacht ik niet direct aan een oordeel maar aan hoeveel weduwen en wezen daar op dat moment ontstonden en dat het een opdracht is van God om voor de weduwen en wezen te zorgen.
> maar ik zit kerst te vieren in nederland <

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 dec 2004 10:36

sela schreef:eerlijk gezegd dacht ik niet direct aan een oordeel maar aan hoeveel weduwen en wezen daar op dat moment ontstonden en dat het een opdracht is van God om voor de weduwen en wezen te zorgen.
> maar ik zit kerst te vieren in nederland <

Erg kortzichtig van je om zo te reageren. Ik beweer toch niet dat er niet voor al die mensen gezorgd moet worden? Dat staat los van de reden waarom ik het topic geopend heb. Overigens is het dodental al gestegen tot ruim 17.000

sela

Berichtdoor sela » 27 dec 2004 10:40

Erg kortzichtig van je om zo te reageren. Ik beweer toch niet dat er niet voor al die mensen gezorgd moet worden? Dat staat los van de reden waarom ik het topic geopend heb. Overigens is het dodental al gestegen tot ruim 17.000

ik vond het inderdaad erg kortzichtig van mezelf dat ik weelde kerst vier en dat dit gebeurd, een persoonlijke frustratie. het was niet tegen jou bedoeld ofzo hoor..

sela

Berichtdoor sela » 27 dec 2004 10:45

het voorspellen van de wederkomst van God is moeilijk, daarom bedacht ik me tijden geleden dat ik me beter met andere zaken kan bezighouden. alleen hoe doe je dat. wellicht was de reactie wat ontopic of drukte ik niet voldoende in woorden uit wat ik bedoelde.

jas, je bent nog al snel met je oordeel van kortzichtigheid. relexmen
Laatst gewijzigd door sela op 27 dec 2004 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 dec 2004 10:47

sela schreef:het moeilijke aan het voorspellen van de wederkomst van God is moeilijk, daarom bedacht ik me tijden geleden dat ik me beter met andere zaken kan bezighouden. alleen hoe doe je dat. wellicht was de reactie wat ontopic of drukte ik niet voldoende in woorden uit wat ik bedoelde.

Ja vanwege de manier waarop je e.e.a. formuleerde, sorry.
Het gaat er niet om dat we de wederkomst kunnen voorspellen. Zie je zo'n ramp, uitgerekend op kerst, als een oordeel Gods, dat is de vraag.

sela

Berichtdoor sela » 27 dec 2004 10:49

en daar heb ik al op geantwoord.

sela

Berichtdoor sela » 27 dec 2004 10:52

ik heb er moeite mee om je excuus te aanvaarden. maar zal het overwegen.

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 27 dec 2004 11:03

jas schreef:
sela schreef:het moeilijke aan het voorspellen van de wederkomst van God is moeilijk, daarom bedacht ik me tijden geleden dat ik me beter met andere zaken kan bezighouden. alleen hoe doe je dat. wellicht was de reactie wat ontopic of drukte ik niet voldoende in woorden uit wat ik bedoelde.

Het gaat er niet om dat we de wederkomst kunnen voorspellen. Zie je zo'n ramp, uitgerekend op kerst, als een oordeel Gods, dat is de vraag.

ik zie het niet echt als oordeel van God eigenlijk :roll:
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 dec 2004 11:57

butterfly schreef:
jas schreef:

ik zie het niet echt als oordeel van God eigenlijk :roll:

Wat is het dan? Je ziet het denk ik toch ook niet als een zegen, hoop ik?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 dec 2004 12:00

sela schreef:ik heb er moeite mee om je excuus te aanvaarden. maar zal het overwegen.

Het is niet verplicht hoor. Het was eigenlijk niet eens als excuus bedoelt. Beetje zwaar overdreven zoals je dit opvat. Laten we het ajb over die ramp hebben, i.p.v. te kissebissen over een paar armzalige woorden.
Ik en jij moeten ons schamen.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 27 dec 2004 12:37

Laten we het inderdaad maar over de ramp hebben. We laten jullie persoonlijke discussie hier maar even achter.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 dec 2004 12:49

Het valt me dan wel op dat God de derde wereld over het algemeen veel zwaarder zou straffen met rampen dan Hij Nederland doet... Ik denk dus niet dat God bepaalde landen om een bepaalde reden wel straft.... en bijvoorbeeld het westen niet met dergelijke zware rampen straft.

Ik denk niet dat het een directe straf is.... maar onderdeel is van de problemen die we ons zelf in het paradijs op de hals haalden....

Wel zie ik het als een teken dat Jezus terug gaat komen, misschien wel heel snel, wie weet... Ik zie er in ieder geval naar uit... Want door dergelijke rampen besef je wel weer dat het op aarde geen lolletje is... en ga ik meer uitzien naar een tijd dat je nooit meer wakker wordt en hoort dat er weer een ramp heeft plaatsgevonden, weer een bomaanslag is geweest etc.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”