Televisie en Internet

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 dec 2004 15:49

Afat82 schreef:De Ger.Gem. van Beekbergen heeft al aangekondigd dat ze leden met open internet inderdaad onder de tucht gaan stellen, zo van: Jullie mensen zijn allemaal wel zo slecht, zonder onze toezicht maken jullie er helemaal niets van.

Lijken me niet bepaald maatregelen waardoor je je mensen in de kerk houdt...

Haha, dan staat zo de halve kerk onder de tucht. Hoe willen ze dat gaan controleren? Mijn ervaring is dat de kerkenraden die het meest tot zulke maatregelen geneigd zijn het minst in staat zijn met computers om te gaan. :wink:

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 20 dec 2004 15:49

Inderdaad ja :roll: volgens mij bestaat er ook nog zoiets als: eigen verantwoording. :|

arjan2
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor arjan2 » 23 dec 2004 18:27

chickie schreef:Dat gaat echt verschrikkelijk ver!

echt veel te ver! Zo jaag je de mensen de kerk uit. Dit is volgens mij gewoon misbruik van macht.

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

internet en tv?

Berichtdoor frekje » 23 dec 2004 18:54

Wat er in Beekbergen gebeurt gaat echt heel ver. Men belemmert de mensen daar zelfs om hun eigen mening te uiten tov van internet. Nu zou ik van een gergem kunnen verwachten dat ze er tegen zijn, maar toch niet dat ze het verbieden en zelfs bestraffen?

In ieder geval is iedereen in deze discussie het eens met het feit dat je internet mag hebben (anders kom je hier niet). Wel lees ik hier veel over welk internet nu wel. Nu ik heb zelf filternet en het werkt prima. Soms moet ik inderdaad betreuren dat bepaalde sites verkeerd gefilterd zijn maar na enkele dagen staat die site dan weer open.

Ten opzichte van een tv. Wel of geen tv is volgens mij de vraag niet. Volgens mij zou de vraag moeten wezen welke programma's wel en niet. Want men kan wel zo'n mooi kastje hebben, maar men heeft dan nog niet meteen een aantal tv-zenders. Maar wat nu steeds meer kan met al die oprukkende techniek moet toch ook met de tv kunnen? Als we nu eens als service 'Filtertv' nemen, die alleen de goede programma's doorlaat. (Nu weet ik ook wel weer: waar liggen de grenzen? Maar dat moet dan maar uitgezocht worden.) En voor de mensen die graag Kliksafe hebben nemen dan maar Kijksafe ofzo. Is dit geen idee?
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

André

Berichtdoor André » 23 dec 2004 19:07

Kijk, nu kun je al PC en TV in één kopen, wordt het wel overzichtelijker van voor de kerkenraden, echt een uitkomst!!
Afbeelding

[/cynische modes]

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 24 dec 2004 03:07

TV en Internet betekent het einde van de zuil en van het beschermde leven. Best begrijpelijk dat sommige mensen er tegen zijn. Alleen kan je de cultuur op langere termijn niet tegenhouden.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Retep
Mineur
Mineur

Berichtdoor Retep » 24 dec 2004 09:01

Gershwin schreef:TV en Internet betekent het einde van de zuil en van het beschermde leven. Best begrijpelijk dat sommige mensen er tegen zijn. Alleen kan je de cultuur op langere termijn niet tegenhouden.

Exact. We moeten niet proberen om een verzuilde samenleving aan te houden als de samenleving zo sterk veranderd dat er van verzuiling geen sprake meer is. Er zitten juist ook voordelen aan het ontzuilen van de samenleving. Mensen zijn meer toegankelijk voor de mening van anderen uit de vroegere zuilen. Laten we daar gebruik van maken door onze mening - ook op het gebied van televisie en internet - ook naar de medemens uit te stralen!

Wat er in Beekbergen gebeurt gaat echt heel ver. Men belemmert de mensen daar zelfs om hun eigen mening te uiten tov van internet. Nu zou ik van een gergem kunnen verwachten dat ze er tegen zijn, maar toch niet dat ze het verbieden en zelfs bestraffen?

Als lid van de gemeente heb je als het goed is kennis van de meningen over bepaalde maatschappelijke zaken. Ik vind het dan niet gek dat er voor wordt gewaarschuwd of gestraft. Als je je in veel dingen niet thuisvoelt die op ethisch gebied binnen de gemeente spelen, en je houd je niet aan deze 'sociale controle', dan zie ik dat als grenzen opzoeken. M.i. pas je dan niet geheel in die gemeente.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 dec 2004 12:56

Retep, ik ben het er helemaal niet mee eens.... De kerkenraad heeft niet het recht om maar goed te keuren en te verbieden wat ze willen en daarbij ook nog een oordeel over gemeenteleden uit te spreken die dingen wel hebben die ze verbieden.

Als ik dit zo lees zijn het gewoon de Farizeers van nu. Die legden mensen allerlei zelf verzonnen wetjes op: Je mag niet meer dan zoveel meter lopen op de sabbath, je mag je matras niet dragen etc. Jezus gaf duidelijk aan hoe hij hierover dacht. Tegenwoordig zijn er mensen die zelf weer wetjes gaan verzinnen en mensen bestraffen als ze zich daar niet aan houden en dit is daar een uitstekend voorbeeld van. Je moet dit niet bij de gemeenteleden leggen maar bij de kerkenraad.... mensen zoeken grenzen op omdat de kerkenraad van die belachelijke grenzen neerlegt op plekken waar helemaal geen grens zou moeten zijn. De kerkenraad maakt hier misbruik van de positie die ze gekregen hebben... en dat is erg.

En Frekje, Filter-TV zou wel een optie zijn... Alleen werkt het bij tv wat anders dan bij internet, je hebt geen ongelimiteerd aantal providers... maar misschien dat met digitale tv er mogelijkheden komen... :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

filtertv

Berichtdoor frekje » 24 dec 2004 14:15

Marnix schreef:En Frekje, Filter-TV zou wel een optie zijn... Alleen werkt het bij tv wat anders dan bij internet, je hebt geen ongelimiteerd aantal providers... maar misschien dat met digitale tv er mogelijkheden komen... :)

Neem nou het apparaat dat andre hierboven liet zien. Met die techniek van Windows Media Centre moet het volgens mij inderdaad mogelijk zijn om die televisie draadloos (digitaal) of misschien zelfs via ADSL aan te bieden met filter. Op de analoge manier werkt het nog niet, maar ik geloof er stellig in dat het moet kunnen op de digitale manier.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 dec 2004 15:24

Klopt, met een gecombineerde tv/computer en een stukje software moet het mogelijk zijn.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”