Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:Ik heb gestemd: gedeeltelijk gegrond op de bijbel, er kan veel uit geleerd worden, maar niet alles is waar. Je kunt hem wel lezen en erover preken, maar lees dan ook even de teksten erbij.
Dat stukje over de roomse mis vind ik echt heel erg
Lalage schreef:Ik heb een tijdje geleden nog meegemaakt dat evangelische kerken werden afgekraakt vanaf de kansel en dat is net zo erg, ik kan daar echt niet tegen, dat christenen onderling elkaar zwart maken. Nu moet ik wel toegeven dat ik mezelf daar ook weleens schuldig aan maak, als ik het gedrag van sommige refo's veroordeelIk zal proberen er beter op te letten...
Optimatus schreef:Het is EEN interpretatie van de calvinistische leer uit de zeventiende eeuw, gericht tegen een RKK die dezer dagen niet meer te vergelijken valt met de RKK van de zeventiende eeuw, vooral sinds Vaticanum II.
Marnix schreef:De vraag is ook of alles wat daar in staat over de Rooms Katholieke Kerk nu nog van toepassing is. We denken toch niet dat de RKK de afgelopen 500 jaar heeft stilgestaan?
Verder vind ik de HC wel makkelijk om cathechisatie uit te krijgen.... maar om nou je hele leven lang elke zondagmiddag er weer een preek over te horen vind ik overbodig..... Dat was ook helemaal niet de bedoeling van de 2e dienst en van de schrijvers van de HC.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten