Zonden.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

PeterD

Berichtdoor PeterD » 22 dec 2004 20:10

/me heeft de middag in dat topic doorgebracht en er mee gestopt wegens de starre houding van enkelen. En andere zijn met mij gestopt. Of ik met hen. Of zoiets.

/me gaat nu nog een keer voorzichtig een kijkje nemen of de lucht al wat opgeklaard is :mrgreen:

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 22 dec 2004 23:33

PeterD schreef:
TheKeimpe schreef:Je nieuwe topic is niet leesbaar voor mij, de pagina bestaat niet (is dus niet de standaard kliksuf melding)

Geeft niet, er worden niet veel zinnige dingen in gezegd helaas

Ja dat vind ik nou ook een rare reactie van je. Kijk, dat het je niet aanstaat wat je daar leest, dat is een ander verhaal. Maar dat betekent niet dat het niet zinnig is. Maar ik heb al vaker gemerkt, als men hier probeert hypocrisie aan de kaak te stellen, wordt het al gauw als onzin afgedaan. Overigens heb je wel gelijk m.b.t. jouw reactie waarin je masturberen vergelijkt met het eten van een snoepje. Inderdaad grote onzin ja. Ja, homo's beschuldigen vinden veel mensen leuker dan bij zichzelf naar binnen te kijken. Niet dat ik zeg dat jij dat doet hoor.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 22 dec 2004 23:35

TheKeimpe schreef:Je nieuwe topic is niet leesbaar voor mij, de pagina bestaat niet (is dus niet de standaard kliksuf melding)

Raar, bij mij doet ie het wel.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 24 dec 2004 10:03

Riska schreef:Waarom trekken jullie het niet veel breder?
Is seks het enige waarmee we al dan niet kunnen zondigen?

Kom nou - er zijn zoveel dingen, heb het daar eens over.
Ja, en daar zijn ook 'verborgen zaken' in. Oplichting, pesten - op school en helaas ook op het werk. Kortom: hoe maken we het de medemens zo vervelend mogelijk in de wereld?

Andere zonde: "In naam van God"... en we doen veel in naam van God, tot aan oorlogvoeren toe... Is dat geen misbruiken van Gods naam?
Zonde dus?

Ik noem maar een paar dingen. Maar ik ben zeer bang dat dit onderwerp dus weer verzandt in het zoveelste topic over seks in het algemeen en homoseksulaiteit in het bijzonder.

Riska

Het punt is dat zonden omtrent seks zonden zijn waar heel veel mensen heel erg mee worstelen of mee te maken hebben; zonden die heel diep ingrijpen in levens, relaties, gezinnen, etc. Zonden die persoonlijkheden verscheuren, relaties kapot maken, kinderen beschadigen.

Het is m.i. niet zo dat deze zonden in zichzelf voor God erger zijn dan andere zonden, zoals jij die noemt. Het is wel zo dat het om zonden gaat die vrijwel niemand onaangetast raken en een hevige impact hebben.

Bovendien gaat het veelal om zonden die in de privésfeer plaatsvinden, en die heel persoonlijk zijn. Er heerst, zeker in onze gezindte, nog altijd een taboe op heel veel sexuele onderwerpen en dat speelt ook een rol.

Terug naar “Archief”