masturberen is net zo zondig als homoseksualiteit.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

masturberen is net zo zondig als homoseksualiteit.

Berichtdoor jas » 22 dec 2004 00:41

Telkens komt het maar weer terug. Wat zijn onze homoseksuele broeders en zusters toch smerige zwijnen. En zóndig, zondig, dat wil je niet weten. Er is bijna niets zondigers.
Daarom, de knuppel in het hoenderhok met deze stelling.
Als homoseksualiteit zondig is, is masturbatie net zo zondig en net zo doem- en helwaardig!
Wie masturbeert mag zich dus ook niet aan 's Heeren tafel begeven, want dat mag een praktiserend homoseksueel immers ook niet.
Iedereen doet het, nou ja, bijna dan toch. Ik, hij, zij, ja ook zij.
Wie van u werpt de eerste steen?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 22 dec 2004 01:12

Ik pas, dank je. Gedachten, woorden en daden toch? om onze oude Heidelberger maar even te citeren. Ik snap ook niet waarom HS altijd zo gedemoniseerd wordt ten koste van andere dingen die de kerk zondig vindt, maar goed...
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 22 dec 2004 01:36

dit wordt vast het stilste topic aller tijden. :cry:

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 22 dec 2004 01:38

Wat wil je dan dat er gezegd wordt? ik ben het er mee eens. Alleen evalueer ik homo-sexualiteit waarschijnlijk anders dan jij. Maar ik ben benieuwd. Laten alle mensen die zo tegen h.s. zijn maar eens iets zeggen. Zoals je zegt: dat wordt een eerste steen kwestie :)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Q-Pounder
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Re: masturberen is net zo zondig als homoseksualiteit.

Berichtdoor Q-Pounder » 22 dec 2004 07:39

jas schreef:Als homoseksualiteit zondig is, is masturbatie net zo zondig en net zo doem- en helwaardig!
Wie masturbeert mag zich dus ook niet aan 's Heeren tafel begeven, want dat mag een praktiserend homoseksueel immers ook niet.
Die stelling slaat nergens op, omdat het een van de fundamentele dingen van het christendom over het hoofd ziet. Namelijk dat door de dood van Jezus dat onze zondes vergeven kunnen worden. De Satan zal inderdaad zeggen dat iemand die masturbeert helwaardig is, maar Jezus is onze advocaat. En geloof me, hij is een betere advocaat als 10 Milsocowitczen (ofzo ;)) bij elkaar. Als we oprecht belijden dat we fout zijn geweest en er spijt van hebben dan kan het bloed van Jezus ons reinigen. Dit geldt voor elke zonde.

Merk overigens op dat ik (volgens mij) niets gepost heb in het homosexuelen topic.
Vanaf de maan zijn twee dingen te zien; de Chinese muur en mijn Ego.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: masturberen is net zo zondig als homoseksualiteit.

Berichtdoor jas » 22 dec 2004 08:25

Q-Pounder schreef:
jas schreef:Als homoseksualiteit zondig is, is masturbatie net zo zondig en net zo doem- en helwaardig!
Die stelling slaat nergens op, omdat het een van de fundamentele dingen van het christendom over het hoofd ziet. Namelijk dat door de dood van Jezus dat onze zondes vergeven kunnen worden. De Satan zal inderdaad zeggen dat iemand die masturbeert helwaardig is, maar Jezus is onze advocaat. En geloof me, hij is een betere advocaat als 10 Milsocowitczen (ofzo ;)) bij elkaar. Als we oprecht belijden dat we fout zijn geweest en er spijt van hebben dan kan het bloed van Jezus ons reinigen. Dit geldt voor elke zonde.

Merk overigens op dat ik (volgens mij) niets gepost heb in het homosexuelen topic.

Ik begin de stelling met 'ALS' Ik zie helemaal niet de fundamentele dingen van het christendom over het hoofd. Dat je dat zegt slaat juist nergens op. Ik zeg alleen; wie met de vinger wijst naar degenen die homoseksualiteit bedrijven, kan niet anders dan ook masturbatie als zonde beschouwen. Niet de één wel, en de ander niet. Ik denk dus dat je de stelling niet goed gelezen heb. Nergens zeg ik dat er voor homoseksuelen geen vergeving is. En dat je dit zegt; "Merk overigens op dat ik (volgens mij) niets gepost heb in het homosexuelen topic" komt een beetje over als de taal van de rijke jongeling.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 dec 2004 08:36

Ligt er aan hoe je het doet, als jij je kunt masturberen zonder te denken aan seks is het niet zondig, aangezien iedereen daar dan aan denkt is het dus een zonde. Ik doe het echter gewoon, tja, waarom? Omdat ik de zondigheid ervan niet ervaar en punt twee, omdat het in mijn ogen gewoon goed voor je is.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 22 dec 2004 09:15

Raido schreef:Ligt er aan hoe je het doet, als jij je kunt masturberen zonder te denken aan seks is het niet zondig, aangezien iedereen daar dan aan denkt is het dus een zonde. Ik doe het echter gewoon, tja, waarom? Omdat ik de zondigheid ervan niet ervaar en punt twee, omdat het in mijn ogen gewoon goed voor je is.

Het eerste argument kun je dus gewoon weglaten. Het tweede argument is wel eerlijk maar erg krom. Je weet dat het zondig is, al ervaar je dat niet, maar toch denk je dat het goed voor je is? Ik heb er nog nooit van gehoord dat zonde goed voor ons is. Zonde is de oorzaak van dood en verderf en van het lijden van Jezus. Bovendien, je kunt als christen niet de zonde liefhebben. Ik zeg niet dat christenen niet zondigen, ik zeg wel dat ze niet van harte zondigen.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 22 dec 2004 09:39

Wel eens wel eens gehoord van het verschil tussen lichamelijk en geestelijk goed? Volgens het Christendom is bijvoorbeeld polygamie slecht c.q. verkeerd maar voor je lichaam is het niet verkeerd, ik redeneer niet altijd als een Christen.

Ik vind masturberen niet vallen onder het kopje 'vanhartezondigen' je doet het niet om te zondigen, en zeg nou zelf, wat is beter; dat ik mij masturbeer of dat ik elke week naar de hoeren ga om zo van mij spulletje af te komen?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 dec 2004 10:19

Is er een Schriftuurlijk verbod op het naar buiten masseren van lichaamsvocht?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 22 dec 2004 10:28

Raido schreef:Wel eens wel eens gehoord van het verschil tussen lichamelijk en geestelijk goed? Volgens het Christendom is bijvoorbeeld polygamie slecht c.q. verkeerd maar voor je lichaam is het niet verkeerd, ik redeneer niet altijd als een Christen.

Ik vind masturberen niet vallen onder het kopje 'vanhartezondigen' je doet het niet om te zondigen, en zeg nou zelf, wat is beter; dat ik mij masturbeer of dat ik elke week naar de hoeren ga om zo van mij spulletje af te komen?

Het gaat er niet om welke zonde slechter of beter is. Betere zonden bestaan niet. Bovendien wil ik het over de stelling hebben, niet inhoudelijk over masturberen. Daarom even bij de les blijven graag.
Als homoseksualiteit zonde is, is masturberen ook zonde. Ik ben dat zogenaamde rechtzinnig geveins helemaal zat. Telkens maar dat wijzen naar homo's en een paar uur nadat ze zich op de vunzigste fantasieën hebben afgerukt gaan ze met vrome gezichten aan het H.A. Dat is de hypocrisie ten top. Maar blijkbaar wordt dat in de kerken tegenwoordig zo geleerd. Alleen de zonden die in het openbaar gepleegd worden en waar 'wij vromen' toch niet aan mee doen, zijn zondig en verwerpelijk voor God. Maar ik vind dat in een onderscheiden prediking juist die zonden aan bod moeten worden die zelfs door vrome 'kwezels' gekoesterd worden en daarmee moet de pas naar beschuldiging van anderen en naar de zaligheid op basis van zelfbedrog, worden afgesneden.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 dec 2004 10:29

Ik dat dit een algemeen verschijnsel is: hypocrisie. Ik keur dat in geen geval goed, maar het is wel de realiteit.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 22 dec 2004 10:31

Als we de zondigheid van iets niet ervaren dan wil dat niet zeggen dat het geen zonde is. Dat zegt overigens wel iets over onze diepe verdorvenheid.
Eva at zonder te ervaren dat het zondig was.............dat kwam nog.
Als we zó over de zonde spreken, dan spreken we de zonde vrijuit gelijk Sodom........ Nee, ik schiet niet op mensen die masturberen. Maar zelf weet ik dat het zonde is. En of het zo gezond is??
Vroeger beweerde men van niet. Of je werd er doof van of blind van.
Waarom denk je dat er zoveel oude mensen met een gehoorapparaat rondlopen? :D :mrgreen:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

PeterD

Berichtdoor PeterD » 22 dec 2004 10:38

Voor ik op de stelling inga, zou ik graag ondebouwd zien dat mastuberen zondig is. Waar is dat op gebaseerd?

Hannibal Lecter
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannibal Lecter » 22 dec 2004 10:44

Ik onderschrijf de stelling.

Voor God zijn alle zonden gelijk. Of je nu praktiserend homo bent, of stiekum masturbeert.

Terug naar “Archief”