Om mee te beginnen weet je van jezelf niet eens al je zonden te belijden.
Maar God heeft zijn Zoon voor ONS laten sterven opdat wij kunnen leven.
Dus, enige mate van dankbaarheid kon wel eens net zo belangrijk voor God zijn.
Moderator: Moderafo's
Gerdien B. schreef:Dit is nou precies waar ik het meest tegen aanloop binnen de gereformeerde gezindte. Waarom altijd in die volgorde? Zou God nou nooit op een andere manier kunnen werken?
Ik vind deze brief zeer goed!
Wentel Uw weg op Mij......
Andre schreef:Of God niet anders kan werken weet ik niet, maar je kunt het wel anders benaderen.
Je kunt God in je gebed ook danken dat Hij je zonden heeft willen vergeven, i.p.v. iedere dag vergeving van je zonden te vragen.
Verder kun je wat mij betreft de balans ellende/verlossing wel iets positiever prediken, maar dat is niet de leer die op reformatorische grond gestoeld is, schijnt.
Pucca schreef:Is het dan niet nodig om ELKE zonde te belijden aan God?? Je moet toch geen dingen achter de hand gaan houden??![]()
Eerst vráág je om vergeving, dan geeft Hij het....
Of zie ik dat nou zo verkeerd?
Pucca schreef:Is het dan niet nodig om ELKE zonde te belijden aan God?? Je moet toch geen dingen achter de hand gaan houden??![]()
Eerst vráág je om vergeving, dan geeft Hij het....
Of zie ik dat nou zo verkeerd?
Gerdien B. schreef:Bij ons oin de kerk wordt wel is gezegt dat je zondigt zonder dat je het door hebt. Hoe kan je dan ELKE zonde belijden terwijl je ze niet allemaal weet?
Trouwens, weet u wel dat u het vermogen heeft om de Heilige Geest te wederstaan.. ?!"
P1985 schreef:Een stukje uit het verhaal:Trouwens, weet u wel dat u het vermogen heeft om de Heilige Geest te wederstaan.. ?!"
Even een vraagje... Weet iemand wat hiermee bedoeld wordt?? Wederstaan? Als de Heilige Geest in je gaat werken dan kan je dat toch niet wederstaan? Of bedoelt men hier een ander soort wederstaan?
Johanna schreef:Allereerst: ik ben niet reformatorisch, eerder richting de evangelischen.
Maar dit stuk vind ik erg veroordelend. Je zou de wegen ook om kunnen draaien, 't is maar net wat je er van maakt: de reformatorischen op de smalle weg en de evangelischen op de 3e weg die dan zingend hun ondergang tegemoet gaan. Ik vind een stuk als dit echt niet kunnen.
Johanna
Johanna schreef:Allereerst: ik ben niet reformatorisch, eerder richting de evangelischen.
Maar dit stuk vind ik erg veroordelend. Je zou de wegen ook om kunnen draaien, 't is maar net wat je er van maakt: de reformatorischen op de smalle weg en de evangelischen op de 3e weg die dan zingend hun ondergang tegemoet gaan. Ik vind een stuk als dit echt niet kunnen.
Johanna
PeterD schreef:Johanna schreef:Allereerst: ik ben niet reformatorisch, eerder richting de evangelischen.
Johanna
Feit is dat een stuk als dit wel onderstreept dat het één van twee moet zijn. Het is óf de weg die de evangelischen leren (Arminius) of de weg die de reformatorischen leren.
Aragorn schreef:PeterD schreef:Johanna schreef:Allereerst: ik ben niet reformatorisch, eerder richting de evangelischen.
Johanna
Feit is dat een stuk als dit wel onderstreept dat het één van twee moet zijn. Het is óf de weg die de evangelischen leren (Arminius) of de weg die de reformatorischen leren.
Sinds wanneer worden evangelischen en arminianen op 1 hoop gegooid? En waarom zou de waarheid niet ergens tussen Arminius en Gomarus in kunnen liggen?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten