'uitdragen van geloof'

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Philindertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Philindertje » 20 dec 2004 08:47

Johanne schreef:Maar vinden jullie t dan niet ontzettend moeilijk of denken jullie er dan iig niet aan ofzo dat als je ongelovige vrienden hebt die het geloof niet willen aannemen dat die later ws ooit verloren kunnen gaan; terwijl jij ze als het ware had kunnen redden (als ze hadden willen luisteren zeg maar)

Ik bedoel ik vind dat best wel een moeilijk idee dat mensen van wie ik houdt later ws gewoon verloren gaan ofzo omdat ze God niet kennen...

ja dat vind ik inderdaad ook wel moeilijk... want misschien ben jij wel de enige christen die ze ooit zullen kennen... en dus heb je wel een verantwoordelijkheid, vind ik. En tuurlijk kunnen wij niet echt zelf mensen redden, dat moet God doen, maar ik denk wel dat wij daar een rol in kunnen spelen. God gebruikt mensen!!!
en ik denk dus dat we wel een belangrijke taak hebben hierin! Ik vind het ook eng om te bedenken dat, als ik misschien iets vrijmoediger was geweest om over mijn geloof te vertellen, mensen misschien wel gered zouden zijn geweest. Maar aan de andere kant mag je dit denk nooit zien als alleen maar je eigen verantwoordelijkheid, want die mensen hebben ook allemaal hun eigen verantwoordelijkheid...
Spoedig zullen wij Hem zien
en voor altijd op Hem lijken
en Jezus kennen, zoals Hij is...
Amen!!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: 'uitdragen van geloof'

Berichtdoor hijwel » 20 dec 2004 14:31

Johanne schreef:Ja....
De bedoeling van Christen zijn is niet je geloof voor jezelf houden, maar juist je geloof zoveel mogelijk uitdragen aan anderen...
Ik probeer dit zelf altijd in ieder geval zoveel mogelijk door mn levensstijl enzo, ik ben niet echt zo heel goed in evangeliseren etc... Meestal als er iemand met mij over het geloof wil gaan praten, sla ik gewoon helemaal dicht enzo en heb ik ineens weinig zinnigs meer te vertellen :oops:

mag ik een tip geven?
Vraag aan God of Hij je wil vervullen met zijn liefde op dat moment. Dat weet ik zeker dat je gaat spreken over God! En dat ze willen luisteren.

2 Petrus 3:15a, Vergeet nooit waarom Hij wacht. Hij geeft ons nog de tijd om andere mensen te vertellen dat Christus hen wil redden
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Retep
Mineur
Mineur

Re: 'uitdragen van geloof'

Berichtdoor Retep » 21 dec 2004 17:28

mag ik een tip geven?
Vraag aan God of Hij je wil vervullen met zijn liefde op dat moment. Dat weet ik zeker dat je gaat spreken over God! En dat ze willen luisteren.

Goede tip. Ik denk dat, als God Zijn liefde in je werkt, je ook veel vrijer spreekt en overtuigender overkomt dan wanneer je jezelf elke keer weer moet dwingen om van Hem te spreken. Vaak merk je al aan de manier waarop iemand anders over God spreekt, waar het uit voorkomt.

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 21 dec 2004 18:28

Zo als ik het hier las, komt het erop neer dat je christen moet zijn in je woorden en daden. Maar altijd met God als fundering van je woorden en daden, dus met Gods hulp.

Ik probeer altijd geïnterresseert te zijn in mensen, al lukt dat niet altijd. Die mensen gaan je dan waarderen alleen al omdat je naar hen luistert, dan zeg je nog niets.

Ik vraag me altijd af: What would Jesus do? En dat vraag ik ook aan Hem.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Terug naar “Archief”