suus_ schreef:zou je met jezus er naar toe kunnen gaan??
zelf kom ik wel eens in nijkerk. opzich niets verkeerd mee. allemaal refo's (beter kun je het toch niet treffen).
maar raak je ingesprek met een van de medewerkers dan moeten zij tot 3 uur s'nachts doorwerken om alles weer netjes te krijgen. en God gebied zondagsrust!! werk jij hier aan mee?
je zult zeggen: maar ik ga netjes om 11 uur naar huis! maar toch moeten ze om jou of andere refolui op zondag werken.
zijn wij echt zo refo? willen we ook echt naar Gods geboden leven??
zou jezus willen dat je daar echt naar toe gaat !?

Hehe.... tja werken die dan ook voor een christelijke baas? Zo niet, dan moet je niet op zaterdag gaan werken als je het een probleem vindt. Overigens vind ik het nogal gezeur.... Jezus gebied zondagsrust.... maar wil dat zeggen dat je om 1 minuut voor 12 een biertje kan bestellen en dan niet zondigt en als je het een minuut later doet wel zondigt? Het is net als met verjaardagen... dan is het bijna 12 uur en zeggen ze: Je bent zo jarig.... Wat een onzin... ik ben jarig als ik 's ochtends wakker word... de dag begint als je je ogen open doet en eindigt als je ze weer dicht doet
Ik vind dat gedoe met 12 uur blablabla onzinnig. Dat zou namelijk betekenen dat als ik zondagavond bij vrienden ben geweest en om 12 uur langs de stad fiets, ik weer vrolijk de kroeg in kan.... voor mij is het zondag als ik wakker word... totdat ik weer slaap. Ik zit op zaterdagavond wel eens tot een uur of 1 in de kroeg... hoewel ik niet vaak meer naar de kroeg ga de laatste tijd... maar met er tot 1 uur zitten heb ik geen moeite...
En ik zou er best met Hem naar toe kunnen gaan... Tenzij ik om 1 voor 12 een biertje bestel en tegen Hem zou zeggen: Doe ik nu even want over 1 minuut mag het niet meer. Dan zou ik Hem niet mee durven nemen.
Als mensen niet geloven houden ze zich helaas niet aan de zondagsrust dus dat ze nog moeten opruimen daarna, dat is hun keuze, die kan ik jammer genoeg niet veranderen.... Als je christelijk bent weet je dit als je achter de bar gaat werken... en als je een christelijke baas hebt kan die de kroeg natuurlijk opzaterdagavond bijtijds sluiten.