Wie gaat er mee met PKN

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 dec 2004 23:05

Optimatus schreef:
wh schreef:
Optimatus schreef:Onzin. De huisbaas (de synode) besloot om de muren naar de buren weg te bikkelen om samen met de buren een schitterend bouwwerk te creëren.

Nou ja, wat je schitterend vind. :cry:

Smaken verschillen zullen we maar zeggen.!! :wink:

Niemand die eist dat jij mee gaat. Bovendien, de GerGem gaat sowieso niet meedoen, dus wat mopper je nou. Mogen wij misschien zelf weten met wie wij fuseren?

je weet het maar nooit Optimel of de gergem "nog" niet mee doen!!! :wink:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 dec 2004 05:13

Wat de toekomst brengen moge...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 18 dec 2004 22:08

japijo schreef:Wel mooi hoor dat Convenant. Alleen jammer dat er een PKN kerkorde is die zegt dat het convenant geen waarde heeft. Dus je zit jezelf lekker voor de gek te houden.

Waar in de kerkorde staat dat dan??? Overigens in Harskamp is de afgelopen tijd een beleidsplan gemaakt waarin bijvoorbeeld staat dat er geen homo's worden getrouwd enz. Dit beleidsplan is naar het moderamen gegaan (iets lager dan de synode) en deze heeft het goedgekeurd. Wij mogen dit beleidsplan dus uitvoeren.
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 19 dec 2004 14:42

Mogen wij misschien zelf weten met wie wij fuseren?

nee dat mogen wij niet :wink: ik wou helemaal niet fuseren met luthersen en synodalen, ik was, als fuseren dan toch moest, liever gefuseerd met christelijk gereformeerden of nou het toch genoemd word de gergem bijv. (nou ja bepaalde dan :wink: ). Dus nee "we" mogen niet zelf weten met wie we fuseren. We worden aan elkaar overgeleverd, of we het nu leuk vinden of niet. Ik moet ermee leven en dus jij ook :wink:
Een leuk huis is het voorlopig nog niet geworden trouwens, ik heb weinig met de pkn, noem me ook geen pkn'er al zit ik er in. Ach wat boeit onze mening nog, de trein dendert toch voort, gelukkig is mijn behoud niet afhankelijk van de naam PKN! :wink:
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Jozz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Jozz » 23 dec 2004 19:26

Ik ben wel meegegaan met de PKN. Bij ons is er vrijwel niets veranderd. Prediking blijft hetzelfde. Ook weet ik bijna zeker dat er geen homo's getrouwd zullen worden.
Bij ons in de kerk is er ook niemand weggegaan. Alleen in een andere wijk zijn een aantal mensen naar de Christelijk Gereformeerden gegaan.
Afbeelding

wh
Mineur
Mineur

Berichtdoor wh » 23 dec 2004 20:20

Optimatus schreef:
wh schreef:
Optimatus schreef:Onzin. De huisbaas (de synode) besloot om de muren naar de buren weg te bikkelen om samen met de buren een schitterend bouwwerk te creëren.

Nou ja, wat je schitterend vind. :cry:

Smaken verschillen zullen we maar zeggen.!! :wink:

Niemand die eist dat jij mee gaat. Bovendien, de GerGem gaat sowieso niet meedoen, dus wat mopper je nou. Mogen wij misschien zelf weten met wie wij fuseren?

Doe maar rustig hoor, ik weet ook wel dat het jou niet uitmaakt met wie
je fuseerd, al is het met de paus van Rome.

Ik geef alleen aan dat ik uit de berichten die naar buiten komen en het feit
dat er alweer ruim 30 pagina`s aan besteed zijn op Refoweb er velen het met
mij eens zijn dat het nog niet z`n schitterend bouwwerk is.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 dec 2004 23:22

wh schreef:Doe maar rustig hoor, ik weet ook wel dat het jou niet uitmaakt met wie
je fuseerd, al is het met de paus van Rome.

Ik geef alleen aan dat ik uit de berichten die naar buiten komen en het feit
dat er alweer ruim 30 pagina`s aan besteed zijn op Refoweb er velen het met
mij eens zijn dat het nog niet z`n schitterend bouwwerk is.

En dan eerst maar eens afvragen hoe representatief Refoweb is voor eventuele onlusten binnen de PKN...

Verder, die eerste opmerking van jou toont wel aan dat je totaal geen flauw benul hebt van hoe ik daadwerkelijk denk over kerkelijke stromingen.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 24 dec 2004 03:09

Gershwin gaat overstappen naar de PKN 8)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 dec 2004 10:04

*overweegt nu heel sterk de PKN te verlaten* :mrgreen:

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 24 dec 2004 14:39

* Overweegt nu heel sterk door heel veel overstappen Optimatus naar de GerGem te dwingen :mrgreen: *
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 27 dec 2004 14:51

frekje schreef:
japijo schreef:Wel mooi hoor dat Convenant. Alleen jammer dat er een PKN kerkorde is die zegt dat het convenant geen waarde heeft. Dus je zit jezelf lekker voor de gek te houden.

Waar in de kerkorde staat dat dan??? Overigens in Harskamp is de afgelopen tijd een beleidsplan gemaakt waarin bijvoorbeeld staat dat er geen homo's worden getrouwd enz. Dit beleidsplan is naar het moderamen gegaan (iets lager dan de synode) en deze heeft het goedgekeurd. Wij mogen dit beleidsplan dus uitvoeren.

Sorry dat ik zo laat reageer.

Zie ordinantie 4 De ambtelijke vergaderingen. Artikel 4 Kerkelijke Lichamen.
Deze regels spreken genoeg wat betreft deze zaken.

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 27 dec 2004 15:20

japijo schreef: Zie ordinantie 4 De ambtelijke vergaderingen. Artikel 4 Kerkelijke Lichamen.

Je bedoelt waarschijnlijk dit artikel:
Bepalingen in regelingen van kerkelijke lichamen die in strijd zijn met hetgeen in de kerkorde en de ordinanties is bepaald, hebben geen kracht. Bepalingen die in strijd komen met hetgeen in de kerkorde of de ordinanties wordt bepaald, verliezen op dat moment hun kracht.

Alleen hoe kan het dan toch dat het convenant van Alblasserdam is goedgekeurd? En dat, zoals ik al aangaf, het beleidsplan in Harskamp is goedgekeurd door het moderamen? Het convenant is dus een aanvulling op de kerkorde, die misschien in strijd is, maar ook dus een aanvulling is.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 27 dec 2004 20:47

de convenant/beleidsplan is de vloer, maar de pkn is het fundament.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 27 dec 2004 22:24

frekje schreef:
japijo schreef: Zie ordinantie 4 De ambtelijke vergaderingen. Artikel 4 Kerkelijke Lichamen.

Je bedoelt waarschijnlijk dit artikel:
Bepalingen in regelingen van kerkelijke lichamen die in strijd zijn met hetgeen in de kerkorde en de ordinanties is bepaald, hebben geen kracht. Bepalingen die in strijd komen met hetgeen in de kerkorde of de ordinanties wordt bepaald, verliezen op dat moment hun kracht.

Alleen hoe kan het dan toch dat het convenant van Alblasserdam is goedgekeurd? En dat, zoals ik al aangaf, het beleidsplan in Harskamp is goedgekeurd door het moderamen? Het convenant is dus een aanvulling op de kerkorde, die misschien in strijd is, maar ook dus een aanvulling is.

Om het kort te zeggen.

De PKN wil graag dat iedere gemeente mee gaat. Zij hebben daarom de ruimte gegeven om een eigen beleidsplan op te stellen. Wanneer het echter moeilijk wordt zal de PKN zeggen, Kijk maar in onze kerkorde. Ordinantie 4 artikel 4 zegt dat jullie beleidsplan in strijdt komt met de kerkorde en verliest dus zijn kracht. Jullie moeten die homo's toch trouwen. Want zij spannen een rechtszaak en en zullen op grond van die kerkorde ALTIJD winnen.
Dus wat dat betreft heb ik geen enkele illusie van het convenant, en daarom is het voor mij ook onmogelijk om me te gaan.

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 27 dec 2004 22:33

japijo schreef: Wanneer het echter moeilijk wordt zal de PKN zeggen, Kijk maar in onze kerkorde. Ordinantie 4 artikel 4 zegt dat jullie beleidsplan in strijdt komt met de kerkorde en verliest dus zijn kracht. Jullie moeten die homo's toch trouwen. Want zij spannen een rechtszaak en en zullen op grond van die kerkorde ALTIJD winnen.

Nou, zo leer ik nog eens wat. Wil je dit verhaal eens onderbouwen met bewijzen? Of heb je het gewoon verzonnen?

Terug naar “Archief”