Beroepingswerk binnen Refoland.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sjaan
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Sjaan » 16 dec 2004 11:45

mw schreef:
mw schreef:In het RD stond al dat ds. Westerink al bedankt heeft. Volgens mij is dit een fout. (ik hoop het ook dat het een fout is!). Omdat er ook nog niet heeft in gestaan dat hij een beroep heeft gekregen, dus dan zou dan best een vergissing kunnen zijn. Ik heb er ook nog niets van gehoord. Zoiets is meestal snel door de gemeente :P :D
Dan zou hij het al wel snel weten.:wink: :cry:

het is idd een fout!

Dat kon je al zien aan de formulering. Er stond: 'bedankt te Urk', dat zou 'bedankt voor Urk' moeten zijn.
Ken uzelf.

Mijn web-log!

Doortje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Doortje » 16 dec 2004 14:40

Ds. P. van Ruitenburg te Veenendaal (3/5 deel van de stemmen).

te Chilliwack bedoel je zeker...
Hopelijk krijg je wel gelijk :wink:
"Bevalt de nieuwe secretaresse?" " Ja zeker, maar we weten nog niet van wie."

Guus Geluk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Guus Geluk » 31 dec 2004 11:55

mw schreef:beroepen:

te Urk - Maranatha (cgk): ds. Westerink te Utrecht-West

Hij heeft het aangenomen!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 31 dec 2004 12:03

Guus Geluk schreef:

halleluja :D

je bent me weer voor? (waren jullie vroeg uit de kerk ofzo? :mrgreen: )
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Guus Geluk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Guus Geluk » 31 dec 2004 12:04

mw schreef:
Guus Geluk schreef:

halleluja :D

je bent me weer voor? (waren jullie vroeg uit de kerk ofzo? :mrgreen: )

Hm...We hadden een preek van 55 minuten, we hadden ds. Bos en we waren om kwart voor 12 ofzo? weer thuis.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 31 dec 2004 13:21

Guus Geluk schreef:

Mag ik eens vragen of de overkomst van ds. Westerink te maken heeft met de a.s. scheuring binnen de Gereformeerde Kerk op Urk? (Westerink heeft ervaring met het overkomen van een gemeente)

Stond Westerink enkelvoudig op tal?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 31 dec 2004 14:05

Speedy schreef:
Guus Geluk schreef:

Mag ik eens vragen of de overkomst van ds. Westerink te maken heeft met de a.s. scheuring binnen de Gereformeerde Kerk op Urk? (Westerink heeft ervaring met het overkomen van een gemeente)

Stond Westerink enkelvoudig op tal?

ds. Westerrink stond op enkelvoudig tal ja.

Naar mijn weten heeft het niets met een eventuele scheuring te maken. ( ik wil niet zeggen dat die aanstaande is, ik hoop het tenminste niet). Als die scheuring er zou komen, dan hoeft het nog niet zo te zijn, dat die groep zich dan bij ons aansluit. Want er zijn veel verschillen tussen de Geref.Kerk opUrk en de onze.
Maar naar mijn weten heeft de kerkenraad niet voor ds. Westerink gekozen door de situatie in de Geref. Kerk, want dat had een andere reden.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 31 dec 2004 14:06

Guus Geluk schreef:je bent me weer voor? (waren jullie vroeg uit de kerk ofzo? :mrgreen: )
Hm...We hadden een preek van 55 minuten, we hadden ds. Bos en we waren om kwart voor 12 ofzo? weer thuis.

whaha, gelijk achter de comp gaan zitten? :mrgreen:
Dan zijn wij straks ook niet zo laat thuis, want wij hebben die ds. vanmiddag

hahaha
Verkenner
Verkenner

Re: Beroepingswerk binnen Refoland.

Berichtdoor hahaha » 07 feb 2005 19:33

Gaat je ds. weg? Ben je vacant? Ga je beroepen? Vertel hoe de tweetallen zijn. Ben nieuwsgierig naar deze dingen. Tell me!!

he Bookman,
Zijn ze daar in Terneuzen gestopt met beroepen? :mrgreen:
.........glashelder..........piiiing

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 07 feb 2005 19:39

mw schreef:ds. Westerrink stond op enkelvoudig tal ja.

Naar mijn weten heeft het niets met een eventuele scheuring te maken. ( ik wil niet zeggen dat die aanstaande is, ik hoop het tenminste niet). Als die scheuring er zou komen, dan hoeft het nog niet zo te zijn, dat die groep zich dan bij ons aansluit. Want er zijn veel verschillen tussen de Geref.Kerk opUrk en de onze.
Maar naar mijn weten heeft de kerkenraad niet voor ds. Westerink gekozen door de situatie in de Geref. Kerk, want dat had een andere reden.

er is (bijna) niets erger dan een scheuring... maar jullie hebben wel gelijk dat ds westerink ervaring heeft in omgang met gemeente(s) die een scheuring hebben meegemaakt (ik denk dat hij die ervaring liever niet had gehad) maar hoe is het afgelopen met de geref. kerk op Urk?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 07 feb 2005 20:31

Yael schreef:
mw schreef:ds. Westerrink stond op enkelvoudig tal ja.

er is (bijna) niets erger dan een scheuring... maar jullie hebben wel gelijk dat ds westerink ervaring heeft in omgang met gemeente(s) die een scheuring hebben meegemaakt (ik denk dat hij die ervaring liever niet had gehad) maar hoe is het afgelopen met de geref. kerk op Urk?

jammer genoeg is de kerk gescheurd. Een gedeelte wilden niet mee. Zij willen nu een een afzonderlijke CGK-gemeente stichten. Maar er moeten nog gesprekken komen tussen hen en de CGK-Maranatha. Dus misschien, en wat ik ook bid&hoop dat ze zich bij ons aansluiten.

Het verhaal wat nu wel de ronde doet, is dat ze ds. Westerink gevraagd hebben het te helpen met de zaken op de rails te krijgen. Maar of dit waar is weet ik niet. Ds. Westerink heeft gistermiddag wel gepreekt. Maar goed, het is nu dus verwachten en afwachten.

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 07 feb 2005 22:35

... en gistermorgen (wat was het druk zeg :wink: ) best iedereen in de zenuwen en muisstil toen de herder de kansel beklom... bekend maken van het wel- of niet aannemen van het beroep naar Nieuwkoop... geenszins, wij moeten nog geduld hebben tot aankomende zondag (hoewel de bedenklimiet van drie weken al bereikt is) Voordeel: DV a.s. zondag opnieuw een extra gevulde kerk :wink:
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 07 feb 2005 23:10

Voordeel: DV a.s. zondag opnieuw een extra gevulde kerk

heb je er wel aan gedenkt dat dit eigenlijk best raar is. dat ze alleen komen om te horen of de dominee wel of niet weg gaat
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 08 feb 2005 08:08

johannes1 schreef:

heb je er wel aan gedenkt dat dit eigenlijk best raar is. dat ze alleen komen om te horen of de dominee wel of niet weg gaat

...natuurlijk is dat raar! En het grootste deel komt alle zondagen trouw maar er was een groep beter vertegenwoordigd dan anders...
God geve mij, Jeruzalem,

dat ik eens op een dag

een pelgrim aan uw poorten ben

en dat ik binnen mag.

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 08 feb 2005 15:42

tanteoranje schreef:
johannes1 schreef:

...natuurlijk is dat raar! En het grootste deel komt alle zondagen trouw maar er was een groep beter vertegenwoordigd dan anders...

Heeft jullie gemeente geen website, waar het vermeld wordt? :wink:
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Terug naar “Archief”