Raptor schreef:Maar mijn punt was of dit belangrijk genoeg was om in de bijbel te staan. Of ander gezegd: als iets niet in de bijbel staat, is het dan per definitie onwaar?
Nee, daar heb je een punt. In de Bijbel staat alles wat wij moeten weten om zalig te worden. Niet alles wat wij zouden willen weten staat in de Bijbel. Ook het is idd niet zo, dat wat niet in de Bijbel staat, ook niet waar is. In de Bijbel staat niet dat Jezus getrouwd was. Maar uit Zijn geschiedenis en Zijn doel, kunnen we gevoeglijk aannemen dat dit niet het geval geweest is. Hij kwam nl. om de wil van Zijn Vader te doen; het mens zijn, de vleselijke natuur aannemen was geen doel op zich, maar een noodzaak. Daarnaast is het een onmogelijke gedachte dat Jezus natuurlijke nazaten verwekt zou kunnen hebben. Dat zouden dan een soort halfgoden geweest moeten zijn. Jezus doel was om de vloek der zonde weg te dragen en de breuk te herstellen tussen God en de mens. Als Paulus al zegt dat het huwelijk voor degenen die God willen dienen eigenlijk een soort ballast is, dan zou dit zoveel te meer nog voor Jezus gelden. Ik vind het persoonlijk een onzalige gedachte dat Jezus getrouwd zou kunnen zijn. Voor mezelf ben ik er wel uit dat dit niet het geval geweest is, maar tja, als men voor alles bewijs uit de Bijbel wil hebben, ben ik er nog niet uit. Het staat er in elk geval niet letterlijk in.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )