Zo aan de topic-titel te zien lijkt dit misschien een topic dat bedoelt is om te shockeren, maar dat is niet het geval. Ik ben bloedserieus en je hoeft niet bang te zijn dat ik executie-foto's in dit topic ga plaatsen.
Ik vraag me dit al een tijdje af, maar bij katechesatie zeiden ze me dat twijfelen aan de Bijbel gelijk staat aan twijfelen aan God. Maar dat doe ik helemaal niet. De Bijbel zoals wij die kennen is echter een heleboel keer van de ene naar de andere taal vertaalt en sommige woorden bestaan in andere talen niet of hebben een net iets andere betekenis.
Daarom vraag ik me weleens af of er in al die eeuwen onbedoeld niet zoveel aan de bijbel is veranderd dat de essentie van sommige verhalen niet meer zo is als God het bedoelde. Dus ik vraag me af: is de Bijbel nog wel echt het woord van God? En kan ik er zeker van zijn dat als ik volgens de Bijbel leef ik leef zoals God dit wil? Ik twijfel absoluut niet aan God, ik vraag me juist af of de mensen wel op de juiste manier met de Bijbel zijn omgegaan
Ben ik de enige die hieraan twijfelt