wat een nonsens. denk je echt dat werklozen harder op zoek gaan naar een baan als hun uitkering nóg lager wordt? laat ik je dan uit de droom helpen... die uitkering is al dusdanig laag dat werklozen zich suf zoeken naar een baan. daar heeft de hoogte van de uitkering echter niks mee te maken want in dit land hebben uitkeringsgerechtigden een SOLLICITATIEPLICHT die streng gecontroleerd wordt.
Beetje zuur ook he.. als je mensen zou pesten met het steeds lager maken van hun inkomen, zogenaamd om ze aan te sporen nog harder naar een baan te zoeken, als die baan er helemaal niet is.
Wat jij in je eerste vraag nonsens noemt, vindt ik onterecht iemand die minder sociale uitkeringen krijgt zal eerder gaan zoeken naar werk (je kan natuurlijk met allemaal voorbeelden komen, maar dit is een regel die zelfs in studies economie algemeen geaccepteerd wordt) Heb je trouwens enig idee hoe er gesjoemeld wordt met de solicitatie plicht?
Bij de tweede alinea heb ik ook zo m'n vragen, misschien kan ik dit afdoen met de vraag: heb je ooit wel is van omscholing gehoord? Misschien ga je dit eerder doen als je een lage uitkering hebt.
Maak je geen zorgen, de mens is inhalig genoeg om te allen tijde meer te willen dan hij al heeft. Of je nu sterke of zwakke schouders hebt.
Als je weet dat als je een miljoenair bent, schandalig hoge belastingen moet betalen, is het niet heel leuk meer. Zo hard werken en dan alles in de belasting meachine gooien, motivatie neemt dus wel degelijk af! Vooral in een door jouw beoogde verzogingstaat (ééntje die niet meegroeit/afgebroken wordt met de groei/verval van de economie) zullen deze belastingen, die alleen nog op de sterkste schouders mogen vallen van jou, tot ongekende hoogte stijgen. Met andere woorden een leuke manier om je economie af te breken, dus de verzorgingsstaat.
dat is nu al de zoveelste keer dat je dat stokpaardje opdreunt. Van WIE moet dat eigenlijk? niet van mij!
Simpel, van mij! Jij wil dat de zwakke schouders niets hoeven dragen bij tijden van laagconjuctuur, ik vind dat iedereen zijn steentje bij moet dragen