straatevangelisatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TUer
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor TUer » 10 feb 2003 09:24

Barneveld en Ede... Lijkt me dat er plaatsen zijn waar meer te evangeliseren valt, bijvoorbeeld hier in het Zuiden (Brabant / Limburg)

Groetjes,
TUer

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 10 feb 2003 09:59

sorry, ik merk dat wat ik bedoelde niet helemaal geland is. mijn punt was dat je iets als evangeliseren of zoiets nooit moet laten "omdat het toch geen effect heeft".

het was geen aansporing voor iedereen om maar te gaan flyeren, maar wel dat je nadenkt wat je kunt doen. ik merk vaak dat mensen in mijn omgeving weinig doen aan practisch christen-zijn omdat het toch niet uithaalt, en dat vind ik een beetje jammer.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Rader

Barneveld en Ede

Berichtdoor Rader » 11 feb 2003 10:06

Tuer,

Als je in Helmond woont denk je misschien dat de Veluwe volledig bevolkt wordt door christenen.
Onze ervaring is dat is niet zo is.
Bovendien zijn er in de zomermaanden (waarin een deel van onze actviteiten vallen) veel toeristen.

Rudolf

TUer
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor TUer » 11 feb 2003 12:49

Ik weet dat er ook veel niet-christenen rondlopen op de Veluwe... Maar ik denk dat de mensen al veel meer weten van het christendom dan hier in het zuiden het geval is - wat natuurlijk niet zegt dat ze het ook voor waar aannemen. Dus evangelisatie is natuurlijk altijd goed! En zeker ook voor de toeristen. Verbaast me alleen dat er op de Veluwe veel meer geevangeliseerd wordt dan hier, terwijl er hier meer mensen zijn die weinig tot niets van het christendom afweten dan op de Veluwe

TUer

Jewel
Verkenner
Verkenner

evangelisatie

Berichtdoor Jewel » 11 feb 2003 13:31

Ik heb n tijdje op school het vak Jeugdcultuur gehad. Daar leerde je o.a. over evangeliseren onder jongeren. 80%van de mensen die zich bekeren is onder de 18. Je leerde ook dat als je evangeliseerde, dat je je moet aanpassen aan de doelgroep. Bijcv. als je 50 bent en je gaat evangeliseren onder jongeren, moet je dat wel op n leuke manier doen, niet op zo'n "ouderwetse" manier, omdat dan de kans groter is dat wanneer je t op n "ouderwetse" dat jongeren niet luisteren. snappen jullie wat ik bedoel? En als je 18 bent en je gat evangeliseren in een bejaardentehuis ofzo, moet je niet in de moderne taal van jongeren gaan praten, maar je gewwoon netjes gedragen.
Ook leerde ik dat wanneer je evangeliseerd, je dat ook moet durven in je eigen woonplaats. Dat is natuurlijk behoorlijk eng, omdat je de mensen daar kent. t is makkelijker als je niemand kent. maar hoe kan je evangeliseren als je bang bent dat mensen je herkennen. Dat is natuurlijk niet goed, lijkt mij tenminste. Dus je moet het ook durven in je eigen woonplaats.

Ik denk trouwens zeker dat bijv evangeliseren dmv, kaartjes uitdelen, flyers geven etc. zeker wel effectief is. misschien werkt het bij honderd mensen niet, maar inderdaad misschien bij 1 iemand wel, en dat is dan toch altijd wel weer mooi!
Ik zou zeggen lekker mee doorgaan.

Ik wil later de zending in. Gewoon in Nederland, en mij lijkt het leuk om bijv. te gaan werken bij de stichting "Naar House" dat is een organisatie die houseparty's afreisd, en probeerd mensen interesse te geven in het geloof, door bijv. lolly's uit te delen met een bijbeltekst eraan geniet. meeste mensen zullen waarschijnlijk die broefjes weggooien, maar er zijn ook mensen die naar je toe komen en er over doorvragen. is natuurlijk hartstikke gaaf, als je dan zo een gesprek krijgt over het geloof. Zo maar een klein voorbeeld over wat zij doen. meer info: www.naarhouse.nl

wat vinden jullie trouwens van het bidden op straat? Bijvoorbeeld op de Dam, mensen aanspreken of ze iets hebben om voor te bidden. ljikt mij ook een erg goeie methode. ik heb er goede verhalen over gehoord.

Groetjes Pauline
just below my skin I'm screaming

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 16 feb 2003 23:00

Hallowies,

VRAAGJE:
Ik lees dit allemaal en mooi om te zien wat iedereen er van denkt.
Zelf woon ik in Tilburg en hier proef ik weinig of niks van straatevangelisatie en ik wil dat zelf wel gaan toepassen. Natuurlijk heb ik zelf ook ideeen, maar mijn vraag is of dat mensen willen reageren hier waar ik een concrete opzet daarvoor vandaan kan halen (zoals die kaartjes enzo ipv zelf drukken) En of er meer mensen zijn in Tilburg die dat ook willen doen met mij?

graag hoor ik van jullie...

Peace of Christ 2All

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 16 feb 2003 23:10

Ik denk dat het ook een cultuuromslag moet zijn in de Gereformeerde kerken en daar op lijkende kerken. Het is niet zo eenvoudig om even op straat te gaan staan. Al is het alleen maar om folders uit te delen. We zijn het gewoon niet zo gewend. Zolang het maar binnen de eigen kerk is is er geen probleem. Het wordt al moeilijker om mensen te benaderen die lid zijn van een andere gemeente. Laat staan mensen waar je helemaal niets van weet. Wat dat betreft mogen we denk ik best jaloers zijn op mensen die dit wel kunnen en op gemeenten die dit wel doen.

Rader

Berichtdoor Rader » 17 feb 2003 09:23

Wishori Wasesu schreef:Ik lees dit allemaal en mooi om te zien wat iedereen er van denkt.
Zelf woon ik in Tilburg en hier proef ik weinig of niks van straatevangelisatie en ik wil dat zelf wel gaan toepassen. Natuurlijk heb ik zelf ook ideeen, maar mijn vraag is of dat mensen willen reageren hier waar ik een concrete opzet daarvoor vandaan kan halen (zoals die kaartjes enzo ipv zelf drukken) En of er meer mensen zijn in Tilburg die dat ook willen doen met mij?

Beste WW,

In Tilburg is een evangelisatiepost en bijbelwinkel van de Gereformeerde Gemeente. Evanglist Bogaart is daar werkzaam (niet te verwarren met die uit Bunde). De BIJBELwinkel, Offenbachstraat 105 5011EH Tilburg, 013-4557382, debijbelwinkel@rdnet.nl. Ik zou zeker met hem eens contact opnemen. Van hem kun je zeker materiaal krijgen.

Groeten,

Rudolf

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 17 feb 2003 13:17

thanx voor deze reactie Rader
In Tilburg is een evangelisatiepost en bijbelwinkel van de Gereformeerde Gemeente. Evanglist Bogaart is daar werkzaam (niet te verwarren met die uit Bunde). De BIJBELwinkel, Offenbachstraat 105 5011EH Tilburg, 013-4557382, debijbelwinkel@rdnet.nl. Ik zou zeker met hem eens contact opnemen. Van hem kun je zeker materiaal krijgen.

Ik ben op de hoogte van die bijbelwinkel en ben er ook een aantal keer geweest. Het is niet in me opgekomen daar voor materiaal aan te kloppen, dus bedankt.

Alle mensen die mee willen evangeliseren(in Tilburg)of een prachtig idee voor me hebben hoe je het op een mooie manier kan doen, be my guest.

Joris

DenKTenk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor DenKTenk » 17 feb 2003 13:21

WW,

vanwaaruit wil je gaan evangeliseren, met een kerk achter je? Of wil je op persoonlijke titel evangeliseren?

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 17 feb 2003 13:25

...
Laatst gewijzigd door johannes1 op 17 feb 2003 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 17 feb 2003 13:31

ik vind het heel belangrijk dat je gaat evangeliseren op straat
jezus zegt in de bijbel toch ook verkondigt het woort in heel de werelt
en er moeten nog zoveel mensen tot bekering komen

Rader

Tilburg

Berichtdoor Rader » 17 feb 2003 13:32

WW,

Ken je de landelijke stichting Naar House?
Deze stichting doet heel veel aan winkelcentrum evangelisatie. Heeft daarvoor ook 2 omgebouwde lijnbussen ter beschikking.
Telefoonnummer van deze stichting is 010 4583025.
Zelf woon ik een eind bij Tilburg vandaan en ben al op diverse manieren actief in evangelisatiewerk, anders had ik je komen helpen.

Rudolf

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 17 feb 2003 13:37

Ken je de landelijke stichting Naar House?

moet je bij weg blijven. ik heb er niet zulke goede ervaringen mee. WW. bezoek eerst van der bogaart maar. die zal je vast verder helpen
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Jewel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jewel » 17 feb 2003 13:46

Dussss. oh ja en jou woord is wet. ik heb er goeie ervaringen mee.
just below my skin I'm screaming

Terug naar “Archief”