Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 dec 2004 17:20

Haha, ja ik merk wel dat er meer jongens afvallen tijdens de opleiding dan meiden, maar er zijn ook een aantal hele leuke gezellige jongens op de afdeling. Wel in de minderheid :mrgreen:

Vandaag voor het eerst een depot geprikt bij een zorgvrager, was wel beetje eng hoor! Maar ben blij dat het nu afgetekend is :!: :P

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 dec 2004 17:49

even over de crematie:

als ik uitgenodig zal worden voor een crematie zal ik zeker die crematie bij wonen! Bij een begravenis net zo!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 dec 2004 18:03

Ik ben nog steeds niet geweest bij een crematie omdat ik het er niet mee eens ben. Ik ga dan liever naar de afscheids dienst. Maar gelukkig is er nog nooit iemand overleden die ik echt goed kende en waar ik echt een goede band mee heb van mijn werk en waar ik ook echt naar toe wil.

Philindertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Philindertje » 14 dec 2004 09:06

Op mijn afdeling sterven vrij veel mensen... het is gewoon eigenlijk niet te doen om naar al die begrafenissen te gaan... en daarbij komt dat ik ook altijd naar school moet, ik werk alleen in het weekend gewoonlijk... en veel begrafenissen zijn ver weg. Dus sowieso zou ik niet zo gauw naar een crematie of begrafenis gaan van iemand op mn werk. Maar als ik een keer wél in de gelegenheid ben om te komen en het is een crematie, dan denk ik dat ik wel zou gaan.
Ik weet niet zo heel goed wat ik nou van crematies moet vinden. Ik wil zelf later wél begraven worden, maar ik vraag me af of cremeren nou echt fout is. maarja...

ff over die jongens: ik werk in een verpleeghuis en daar werken dus egt maar een paar mannen... op mijn afdeling zelfs geen één... jammer hoor. Maar mn neef is by-the-way wel bezig met HBO-V... dus ik heb straks wel een broeder-neef!!! joehoeeee echt leuk!
Laatst gewijzigd door Philindertje op 17 dec 2004 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Spoedig zullen wij Hem zien
en voor altijd op Hem lijken
en Jezus kennen, zoals Hij is...
Amen!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 dec 2004 10:42

Philindertje schreef:ff over die jongens: ik werk in een verpleeghuis en daar werken dus egt maar een paar vrouwen... op mijn afdeling zelfs geen één...!

dus bij jou op de afdeling alleen maar mannen :mrgreen: :mrgreen: jij zegt dat er maar een paar vrouwen wekren

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 14 dec 2004 11:17

ha mensen,

Ik kom ook even meepraten. Ik werk als psychosociaal zorgverlener in de thuiszorg, dus dat is wel anders dan de meesten van jullie doen. Maar 't is ook aan te raden hoor! Ik vind het veel leuker als op een kantoor ofzo, lekker bij de mensen thuis, dan zijn die ook in hun gewone doen.
Maar ik vind het wel leuk om jullie verhalen te lezen, dan blijf ik een beetje op de hoogte van het werk van mijn collega's uit de verpleging- en verzorgingteams.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 dec 2004 17:22

Dat klinkt wel interesant! Vertel er is wat meer over! Wat houd het zo'n beetje in?
Ben zelf in mijn werk alleen bekend met orthopedagogen!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 dec 2004 12:16

Waarom zou je niet naar een crematie kunnen gaan en wel naar een begravenis?

Ik heb het idee dat het alleen om de vorm gaat! Want als je begraven wordt gaat je lichaam om een gegeven moment ook helemaal weg. En blijft er ook alleen maar klien hoopje van over wat je als het ware "een hoopje stof/as"kunt noemen.

Zelf heb ik er geen moeite mee om naar een crematie te gaan. Wel zou ik erg moeite mee hebben als er een begravenis is waarin op de dag van de begravenis ineens liederen en psalmen worden gezongen terwijl diegene er totaal geen band mee heeft gehad!!! (hierin moet ik wel voorzichtig zijn). Maar daar heb ik dan mijn twijfels bij!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 15 dec 2004 13:18

Persoonlijk vind ik dat een crematie niet naar Gods Woord is. Ik voel me hier ook niet thuis en vind dat er zeker wel verschillen zijn tussen een begrafenis en een crematie. Maarja, ik hoop dat ik het niet meer mee maak op deze afdeling, ga in maart naar de gyneacologie in het algemeen ziekenhuis, weer wat anders!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 15 dec 2004 23:35

ik ben nog nooit naar een crematie geweest! Zou niet weten hoe dat is!
Zelf ben ik tegen cremeren! Ik vraag me dan ook af of je dan wel naar de crematie van een ander moet gaan.

UKske
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor UKske » 16 dec 2004 08:54

Bij mij op de opleiding en op mijn afdeling werkt geen een jongen ik moet zeggen dat het wel saai is hoor.... :D
Hoe zouden stoelen er uit zien als onze knieën aan de andere kant zaten?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 16 dec 2004 13:54

UKske schreef:Bij mij op de opleiding en op mijn afdeling werkt geen een jongen ik moet zeggen dat het wel saai is hoor.... :D

saai????????????

daar geloof ik niets van! Daar van daan dat je altijd zoveel te vertellen hebt als je thuis komt :wink:

UKske
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor UKske » 16 dec 2004 17:40

Gerdien B. schreef:
UKske schreef:Bij mij op de opleiding en op mijn afdeling werkt geen een jongen ik moet zeggen dat het wel saai is hoor.... :D

saai????????????

daar geloof ik niets van! Daar van daan dat je altijd zoveel te vertellen hebt als je thuis komt :wink:

Jij mag wel blij zijn dat er geen jongens zijn, want dan had nog meer te vertellen aan tafel..... :) :wink:
Hoe zouden stoelen er uit zien als onze knieën aan de andere kant zaten?

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 17 dec 2004 12:48

Tja, wat houd het precies in? Dat is niet in een paar zinnen uit te leggen. Wij doen ongeveer het werk van een maatschappelijk werker, maar dan bij de mensen thuis. Dus de problematieken waar ik mee in aanraking kom zijn ook heel verschillend: depressiviteit, relatieproblemen, opvoedkundige problemen, mensen zonder sociaal netwerk, jeugdhulpverlening en nog wel veel meer.
Het voordeel van bij mensen thuis werken is dat je in het gezin bent en zo dus precies merkt wat er speelt. Vaak zie je het ook wanneer het fout gaat en kun je mensen gelijk helpen om het te corrigeren. Als mensen een week later op een kantoor komen is het vaak moeilijk om naar de situatie terug te kijken.
Echt heel leuk werkt, en als het goed gaat geeft het ook heel veel voldoening!

Philindertje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Philindertje » 20 dec 2004 15:26

moeten jullie werken met kerst en/of oud&nieuw?! wat vinden jullie hiervan? leuk of juist niet?!

zelf moet ik werken op tweede kerstdag... en wat ik daarvan vind zal ik binnenkort ff melden... zorrie ik heb nu wat weinig tijd :?
Spoedig zullen wij Hem zien

en voor altijd op Hem lijken

en Jezus kennen, zoals Hij is...

Amen!!

Terug naar “Archief”