Ik ben overigens benieuwd welke dominees dat waren die niks nieuws brachten waardoor jij er niet door gevoed werd...
RTL4 nieuws gisteren: "ik hoorde dat het een goede dienst was, waar ging de preek van de dominee over?"
scape
Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Leegloop bij de GerGem?
Ik sprak vrijdag een aantal GerGemmers en die zeiden dat het kerkverlatingsniveau bij de GerGem nare vormen begint aan te nemen. Weliswaar blijft het ledenaantal redelijk constant door natuurlijke aanwas, maar toch. Is dit over de hele landelijke linie zo of is het incidenteel?
Optimatus schreef:Leegloop bij de GerGem?
Ik sprak vrijdag een aantal GerGemmers en die zeiden dat het kerkverlatingsniveau bij de GerGem nare vormen begint aan te nemen. Weliswaar blijft het ledenaantal redelijk constant door natuurlijke aanwas, maar toch. Is dit over de hele landelijke linie zo of is het incidenteel?
Pieter schreef:Bij ons (GG) is het ledenaantal al jaren (licht) groeiende. Opmerkelijk is wel dat wanneer mensen weggaan, dat vaak naar de PKN is. Nog opmerkelijker vind ik dat de levensstijl van deze mensen met de overstap ook direct verandert. Alsof men naar de PKN gaat niet om de leer, maar om makkelijker te kunnen leven. (En dan bedoel ik niet dat dit aan de PKN ligt; ik kan me voorstellen dat de PKN ook niet echt blij is met zulke mensen...)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten