Badkleding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 10 dec 2004 15:32

Raido schreef:het was een voorbeeld, zie voor de naakte vrouw dan een vrouw met strakke kleren en korte rok, zo goed :D

dan was het een voorbeeld van niks ;) hehe

tsja mooie mensen zullen altijd begeerlijk zijn, wat ze ook aan hebben. je kan het onwijs benadrukken of gaan verstoppen maar je raakt snel aan dingen gewend en dan pas je ook je standaarden aan.

(als iedereen in een burka loopt vind je een blote vinger al zwaar opwindend)

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 10 dec 2004 15:36

Socrates schreef:
Raido schreef:het was een voorbeeld, zie voor de naakte vrouw dan een vrouw met strakke kleren en korte rok, zo goed :D

tsja mooie mensen zullen altijd begeerlijk zijn, wat ze ook aan hebben. je kan het onwijs benadrukken of gaan verstoppen maar je raakt snel aan dingen gewend en dan pas je ook je standaarden aan.

dan moet je ouder je maar opvoeden met het naaktstrand dan heb je in je moeilijke jaren geen problemen
The one thing you can give and still keep is your word.

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 10 dec 2004 15:52

Maarten schreef:
Socrates schreef:

dan moet je ouder je maar opvoeden met het naaktstrand dan heb je in je moeilijke jaren geen problemen

dat is heel goed mogelijk, maar ik weet niet precies hoe dat werkt als een kind opeens volwassen wordt en een 'seksueel wezen' wordt. in hoeverre die invloed van 'alles gewoon vinden' dan nog aanwezig is.

Socrates, de bekende Griekse wijsbeer

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 dec 2004 16:39

Klopt, dat schijnt ook de ervaring te zijn van kinderen die in een naturistengezin opgegroeid zijn en vervolgens in de pubertijd komen.

joris

Berichtdoor joris » 12 dec 2004 12:20

volgens mij moe je verschil maken tussen begeren en lust.

Toen ik nog jong enigszinds sexueel gefrustreerd was zoals dat er bij schijnt te horen :-( wilde ik soms wel op en in vrouwen klimmen die ik zag op het strand of in het zwembad Maar ik hield niet van die vrouwen, was puur gericht op mijzelf. Ik blijf van die vrouwen af omdat ik geen sexmachine wil zij. Zo heeft God het niet bedoeld.

Nu als ik mijn vriendin in het zwembad zie, vind ik haar mooi en 'begeer' ik haar. maar ik blijf van haar af voorlopig omdat ik van haar houdt. En op en juiste tijd en juiste plaats zal ik compleet van haar houden met alles wat dan ineens vanzelf gaat en niet gek meer is.

Voor mij is een vrouw die rondloopt als een hitsige kip niet aantrekkelijk. Goedkoop.
Ik vind het wel leuk als mijn vriendin zich mooi maakt voor mij en ik zorg ook dat ik er goed uitzie zodat zij met plezier naar mij kijkt.

Eva43
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eva43 » 12 dec 2004 17:32

[quote="jannes"]Hi,

Stellingen:

* In de bijbel liepen ze na de zondeval in onderkleed, oppermantel en sandalen.
* God gaf zelf vellen, die meer bedekten dan badkleding. KLEDING IS EEN GODDELIJK BEVEL!
* WAT GOD VIND IS TOCH BELANGRIJK, DAT IS TOCH DE HOOGSTE EER WAAR WIJ OM LEVEN. NIET WAT WIJ ZELF VINDEN.
* HEEFT GOD DE HOOGSTE PLAATS IN ONS LEVEN? OF DOEN WIJ MAAR WAT. JULLIE ZIJN TOCH CHRISTENEN, OF LEEF JE NIET NAAR DE BIJBEL? [color=blue]

God gaf ons geen vellen maar dieren en wie zegt dat het de bedoeling was dat wij die zouden doden.
Als Jezus in deze tijd zou leven zou hij vast ook naar het strand gaan, hij paste zich toen toch ook aan zijn tijd aan.
Mag je als christen niet opgewonden zijn?
Er word vaak beweerd dat Jezus sex had met Maria Magdalena (lees Davinci code) ik wil niet beweren dat dit waar zou zijn maar ik sluit het ook niet uit.
Dit zou betekenen dat er met een beetje opwinding ook niks mis is.

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 12 dec 2004 19:56

Net als die wielrenners met hun strakke condoompakjes, alle mannen hier, wie gaat daar graag in lopen als je enige opstand onder je leden hebt? IK DUS NIET!

Hey hey condoompakjes verlaag mijn faschionwielrenbroeken niet tot condoompakjes! Ik ben zelf fervent wielrenner en als ik wielren heb ik daar gelukkig nooit last van. Ik gebruik in ieder geval andere spieren om te fietsen.

gemmatjuh
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor gemmatjuh » 12 dec 2004 21:27

Ik vind dat we gewoon in bikini mogen lopen. En tsja als mannen daar niet tegen kunnen ligt dat aan hun zelf en niet aan ons. Er zijn mannen die zelfs opgewonden worden van de onderbroek van hun oma en moeten wij dan maar rekening gaan houden met die mensen?
Ik heb zelf nare ervaringen gehad met mensen die er niet tegen konden dat ik in bikini verscheen en ik ben blij dat ik kan zeggen dat dat niet aan mij lag maar aan hun trieste gedrag. Als je geleerd is dat bepaalde lichaams delen bij een vrouw hoort en andere bij een man moet je daar toch gewoon mee om kunnen gaan.
I wanna be a star tonight,dance with me untill the morning light

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 12 dec 2004 22:21

Eva43 schreef:
jannes schreef:Hi,

Stellingen:

* In de bijbel liepen ze na de zondeval in onderkleed, oppermantel en sandalen.
* God gaf zelf vellen, die meer bedekten dan badkleding. KLEDING IS EEN GODDELIJK BEVEL!
* WAT GOD VIND IS TOCH BELANGRIJK, DAT IS TOCH DE HOOGSTE EER WAAR WIJ OM LEVEN. NIET WAT WIJ ZELF VINDEN.
* HEEFT GOD DE HOOGSTE PLAATS IN ONS LEVEN? OF DOEN WIJ MAAR WAT. JULLIE ZIJN TOCH CHRISTENEN, OF LEEF JE NIET NAAR DE BIJBEL? [color=blue]

God gaf ons geen vellen maar dieren en wie zegt dat het de bedoeling was dat wij die zouden doden.

"En de Heere God maakte voor Adam en zijn vrouw rokken van vellen, en toog ze hun aan." Gen. 3:21
Eva43 schreef:Als Jezus in deze tijd zou leven zou hij vast ook naar het strand gaan, hij paste zich toen toch ook aan zijn tijd aan.

Jezus heeft altijd de wil van Zijn hemelse Vader gedaan, zonder concessies aan wie dan ook. Van enige aanpassing was dus geen sprake. Je kent de Schrift niet.
Eva43 schreef:Mag je als christen niet opgewonden zijn?

Seks is bedoeld tussen man en vrouw in een monogame relatie.
Eva43 schreef:Er word vaak beweerd dat Jezus sex had met Maria Magdalena (lees Davinci code) ik wil niet beweren dat dit waar zou zijn maar ik sluit het ook niet uit.

Dit is pure godslastering. Jezus was God en tevens een mens zonder zonde. Als Jezus één zonde gedaan zou hebben, was Hij geen geschikte Verlosser meer. In 2 Petrus 2:9-10 lezen we; "Zo weet de Heere de godzaligen uit de verzoeking te verlossen, en de onrechtvaardigen te bewaren tot den dag des oordeels, om gestraft te worden; Maar allermeest degenen, die naar het vlees in onreine begeerlijkheid wandelen, en de heerschappij verachten; die stout zijn, zichzelven behagen, en die de heerlijkheden niet schromen te lasteren'.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 dec 2004 00:18

dat laatste is inderdaad nogal suggestief Eva.... Jij gelooft zeker ook alles wat de Story/Prive zeggen?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 13 dec 2004 02:10

Eva43 schreef:Er word vaak beweerd dat Jezus sex had met Maria Magdalena (lees Davinci code) ik wil niet beweren dat dit waar zou zijn maar ik sluit het ook niet uit.

Jas schreef:Dit is pure godslastering. Jezus was God en tevens een mens zonder zonde. Als Jezus één zonde gedaan zou hebben, was Hij geen geschikte Verlosser meer. In 2 Petrus 2:9-10 lezen we; "Zo weet de Heere de godzaligen uit de verzoeking te verlossen, en de onrechtvaardigen te bewaren tot den dag des oordeels, om gestraft te worden; Maar allermeest degenen, die naar het vlees in onreine begeerlijkheid wandelen, en de heerschappij verachten; die stout zijn, zichzelven behagen, en die de heerlijkheden niet schromen te lasteren'.

Dan vind jij het boek van Dan Brown zeker maar niets en hang jij het verhaal achter de Merovingers niet aan. Ik vind het op zich een interessante gedachte, dat Jezus voor nageslacht gezorgd zou hebben. Ik zie ook niet in dat als Jezus daadwerkelijk met Maria Magdalena getrouwd zou zijn geweest dit een probleem zou moeten opleveren. Het huwelijk is volkomen bijbels en per slot van rekening was Jezus ook mens. Maar om je gerust te stellen, ik geloof ook niet dat dit realiteit is.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 dec 2004 02:27

Ik hoorde iemand beweren dat de bruiloft te Kana Christus' eigen bruiloft was en wel het huwelijk met Maria Magdalena. De Schrift sluit dit volgens mij redelijk uit, maar ik kan er naast zitten.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 13 dec 2004 02:55

Dat laatste lijkt me dan weer redelijk apocrief, ja. Misschien past het niet bij Jezus roeping om aan een vrouw vast te zitten (in het verlengde van Paulus woorden over trouwen, wie niet trouwt is zinniger voor God). Maar op zich is er helemaal niets zondigs aan sex. Niet zo roomsch, hè :D
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 13 dec 2004 09:33

Dat je de DaVinci Code als bron gebruikt, Eva, getuigd niet van enige verdieping in het onderwerp. Dit boek is nogal een suggestief boek welke je zeker niet als feitelijk juist mag zien, hooguit als spannend en fictief met een realistisch randje.

Ik denk ook niet dat Jezus zich aanpastte, hij pastte zich in ieder geval niet aan aan de regeltjes die de schriftgeleerden de mensen oplegden.

Over vellen en kleden die God de mens gaf: ik weet niet hoe het zou zijn zonder de zondeval, of wij dan dieren zouden moeten/mogen doden. Na de zondeval is niets perfect en geloof ik dat de dieren ondergeschikt zijn als mensen. Dit is geen vrijbrief voor het ordinair afslachten en slecht behandelen van dieren. Het is juist een bevel om goed voor de dieren en de natuur te zorgen. Dit wil niet zeggen dat je ze niet mag eten of gebruiken voor wol. Echter, met al de technieken van tegenwoordig acht ik het onnodig om dieren af te maken voor hun vel!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 dec 2004 10:29

In dat boek staat ook dat Jezus getrouwd met Maria Magdalena was, ook ik sluit dat verhaal niet uit...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Terug naar “Archief”