Eva43 schreef:jannes schreef:Hi,
Stellingen:
* In de bijbel liepen ze na de zondeval in onderkleed, oppermantel en sandalen.
* God gaf zelf vellen, die meer bedekten dan badkleding. KLEDING IS EEN GODDELIJK BEVEL!
* WAT GOD VIND IS TOCH BELANGRIJK, DAT IS TOCH DE HOOGSTE EER WAAR WIJ OM LEVEN. NIET WAT WIJ ZELF VINDEN.
* HEEFT GOD DE HOOGSTE PLAATS IN ONS LEVEN? OF DOEN WIJ MAAR WAT. JULLIE ZIJN TOCH CHRISTENEN, OF LEEF JE NIET NAAR DE BIJBEL? [color=blue]
God gaf ons geen vellen maar dieren en wie zegt dat het de bedoeling was dat wij die zouden doden.
"En de Heere God maakte voor Adam en zijn vrouw rokken van vellen, en toog ze hun aan." Gen. 3:21
Eva43 schreef:Als Jezus in deze tijd zou leven zou hij vast ook naar het strand gaan, hij paste zich toen toch ook aan zijn tijd aan.
Jezus heeft altijd de wil van Zijn hemelse Vader gedaan, zonder concessies aan wie dan ook. Van enige aanpassing was dus geen sprake. Je kent de Schrift niet.
Eva43 schreef:Mag je als christen niet opgewonden zijn?
Seks is bedoeld tussen man en vrouw in een monogame relatie.
Eva43 schreef:Er word vaak beweerd dat Jezus sex had met Maria Magdalena (lees Davinci code) ik wil niet beweren dat dit waar zou zijn maar ik sluit het ook niet uit.
Dit zou betekenen dat er met een beetje opwinding ook niks mis is.
Dit is pure godslastering. Jezus was God en tevens een mens zonder zonde. Als Jezus één zonde gedaan zou hebben, was Hij geen geschikte Verlosser meer. In 2 Petrus 2:9-10 lezen we; "Zo weet de Heere de godzaligen uit de verzoeking te verlossen, en de onrechtvaardigen te bewaren tot den dag des oordeels, om gestraft te worden; Maar allermeest degenen, die naar het vlees in onreine begeerlijkheid wandelen, en de heerschappij verachten; die stout zijn, zichzelven behagen, en die de heerlijkheden niet schromen te lasteren'.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )