Moderator: Moderafo's
Corne van 't Hof schreef:Als God bepaalde mensen van eeuwigheid verworpen zou (zou!) hebben, dan zou Hij een onrechtvaardige en willekeurige God zijn.
God is geen onrechtvaardige God. Als iemand verloren gaat dan is dat niet omdat hij een verworpene is maar omdat hij gezondigd heeft en niet heeft geloofd. Maar aan de andere kant is het krachtens Gods eeuwige souvereine besluit dat iemand verloren gaat. Het ene vat ter ere, het andere ter onere.
MissAnnie schreef:Barry: schreef:noemt men volgens mij een historisch geloof.
Zo kan je het misschien noemen maar ik wil het ook met m'n hele hart ervaren.
MissAnnie schreef:Wij moeten voor cat. ook veel vragen leren, ongeveer 100, en nou zei m'n broer pas, hij is nu evangelisch, dat de farizeeen en schriftgeleerde ook veel kennis hebben maar niet het ware geloof hadden. Hij bedoelt niet dat het slecht is maar in feite heb je er weinig aan. Zijn er meer mensen die hierover nagedacht hebben, vooral als je dus ook veel (hebt) moet(en) leren.
Barry schreef:OK, blijkbaar zijn er zoveel nieuwe interessante discussies dat deze afgesloten is..![]()
Groetjes,
me
Ellisss schreef:Over belijdenis doen wordt erg verschillend ged8.
Ik vraag me zelf af wanneer je belijdenis mag doen. Als je oud genoeg bent? Als antwoord op je doop? Of alleen als je bekeerd bent?
Groetjes Ellis
Ikke21 schreef:
Belijdenis doen als je bekeerd?? eigenlijk zou het moeten, maar als je dus niet bekeerd ben kan je geen belijdenis doen en in de meeste kerken dus ook niet trouwen in de kerk, omdat je daarvoor belijdenis gedaan moet hebben!! Ik denk als je je oprecht aan wil sluiten bij een kerk en het geloof belijdt dat het geen probleem is om belijdenis te doen!! Al kan je het er dan heel moeilijk mee hebben omdat je toch eigenlijk niet oprecht JA kan zeggen!!
Maranatha schreef:Algmeen antwoord
Het avondmaal zoals we het nu kennen is een afgeleide van het roomse avondmaal. Dit op zijn beurt is geen afgeleide van het pesach, maar een afgeleide van een of andere heidense afgod. Constantijn, de eerste romeinse keizer, stelde dit in als een mix tussen het christendom en het heidendom, hij wilde zowel de christenn als de heidenen te gemoet komen, maar passeerde daarmee God.
quote]
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 24 gasten