Ik leef tevree – zonder teevee.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 dec 2004 22:05

Aragorn schreef:
joepie schreef:
Aragorn schreef:
joepie schreef:Toch zou ik dan weleens willen weten hoe hij aan zijn nieuwsinformatie komt.

Radio, krant, internet?!

Er zijn van die mensen die denken dat je zo ongeveer niet normaal kunt opgroeien zonder tv en al helemaal geen algemene ontwikkeling kunt hebben. Zeer naief, dat gaat echt nergens over..

Is niet naief, maar met een bedoeling. Ik ken namelijk nogal mensen die de tv verfoeilijken maar wel de telegraaf in huis hebben.
Of allerlei roddelbladen.
Halen ze daar het "nieuws" vandaan.
Dus dan kun je wel tevree zijn zonder teevee, maar ondertussen haal je de duivel in huis met zulk soort bladen. Dus ik zou weleens bij die Dominee in huis willen kijken waar hij dus echt "teevree" mee is.
Misschien wel in het "weekend" met de Telegraaf en een sigaret in zijn mond met de sloffen op een stapel "prive's" om alle "story's" weer eens door te nemen ;-) :mrgreen:

Tja, dat is dan de verantwoordelijkheid van die mensen, maar dat zij ipv TV roddelbladen lezen betekent niet dat de TV dan gelijk wel goed is of dat het geen bal uitmaakt.

*schopt aragorn deze topic uit en pant hem in de topic: tv en internet, neer* :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 dec 2004 22:17

*rent heel hard terug en roept tegen Evelien dat het wel ontopic was aangezien hij met joepie fijn babbelde over mensen die tevree zonder teevee leven*

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 07 dec 2004 23:10

ach mijn inziens, (let niet teveel op me ik voel me klote (pardon) ivm keel ,etc ) heeft het teveel raakvlakken met het andere topic en dan kan je het beter daar verder gaan dan hier

joepie

Berichtdoor joepie » 07 dec 2004 23:10

Aragorn schreef:
joepie schreef:
Aragorn schreef:
joepie schreef:Toch zou ik dan weleens willen weten hoe hij aan zijn nieuwsinformatie komt.

Radio, krant, internet?!

Er zijn van die mensen die denken dat je zo ongeveer niet normaal kunt opgroeien zonder tv en al helemaal geen algemene ontwikkeling kunt hebben. Zeer naief, dat gaat echt nergens over..

Is niet naief, maar met een bedoeling. Ik ken namelijk nogal mensen die de tv verfoeilijken maar wel de telegraaf in huis hebben.
Of allerlei roddelbladen.
Halen ze daar het "nieuws" vandaan.
Dus dan kun je wel tevree zijn zonder teevee, maar ondertussen haal je de duivel in huis met zulk soort bladen. Dus ik zou weleens bij die Dominee in huis willen kijken waar hij dus echt "teevree" mee is.
Misschien wel in het "weekend" met de Telegraaf en een sigaret in zijn mond met de sloffen op een stapel "prive's" om alle "story's" weer eens door te nemen ;-) :mrgreen:

Tja, dat is dan de verantwoordelijkheid van die mensen, maar dat zij ipv TV roddelbladen lezen betekent niet dat de TV dan gelijk wel goed is of dat het geen bal uitmaakt.

Nee, dat klopt. Maar dat zeg ik ook niet.
Ik zou alleen toch weleens stiekumopenlijk bij die dominee willen kijken. Gewoon welke dingen hij heeft waarzonder ik heel tevree ben ;-)

Hobbyist
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hobbyist » 08 dec 2004 12:44

joepie schreef:Ik zou alleen toch weleens stiekumopenlijk bij die dominee willen kijken. Gewoon welke dingen hij heeft waarzonder ik heel tevree ben

Geeft je vast een heel prettig gevoel, zoveel vertrouwen in je medemens... :?

joepie

Berichtdoor joepie » 08 dec 2004 13:09

Hobbyist schreef:
joepie schreef:Ik zou alleen toch weleens stiekumopenlijk bij die dominee willen kijken. Gewoon welke dingen hij heeft waarzonder ik heel tevree ben

Geeft je vast een heel prettig gevoel, zoveel vertrouwen in je medemens... :?

Laten we het maar houden op ervaring ;-) En dat heeft dus niets met vertrouwen in de medemens te maken.
Want ik vertrouw er echt wel op dat hij zich heel tevree voelt zonder de teevee. Zoveel bijzonders komt er ook nu weer niet op dat je ontevreden zou moeten zijn als je hem niet hebt.
Maar veel van die mensen die de teevee afwijzen roken als een ketter.
Bijvoorbeeld.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 dec 2004 14:59

joepie schreef:Nee, dat klopt. Maar dat zeg ik ook niet.
Ik zou alleen toch weleens stiekumopenlijk bij die dominee willen kijken. Gewoon welke dingen hij heeft waarzonder ik heel tevree ben ;-)

Ik zie dit toch wel als een impliciete insinuering naar mensen zonder TV. Alsof zij de katjes in het donker knijpen en eigenlijk maar hypocriet zijn, in tegendeel tot de Verlichte Gristenen die tenminste eerlijk een TV hebben. :roll:

joepie

Berichtdoor joepie » 08 dec 2004 16:30

Hypocriet zijn er inderdaad bij. Dat hebben we al geconstateerd dacht ik bij de topic die gaat over al dan geen tv/internet.
En of deze dominee dat ook is zou ik dus niet kunnen zeggen.
Het was dan ook maar een ondeugend vraagje ;-)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 dec 2004 12:11

joepie schreef:Hypocriet zijn er inderdaad bij. Dat hebben we al geconstateerd dacht ik bij de topic die gaat over al dan geen tv/internet.

Maar wel een bijzonder aanmatigend ondeugend vraagje. Hypocrieten heb je overal, zowel onder de niet-tv-bezitters als de wel-tv-bezitters. En jouw ondeugende vraagje insinueert dat ze vooral onder de eerste groep voorkomen en bijna niet onder de laatste. Dat vind ik altijd een beetje flauw.
Laatst gewijzigd door Aragorn op 09 dec 2004 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.

joepie

Berichtdoor joepie » 09 dec 2004 13:31

Aragorn schreef:
joepie schreef:Hypocriet zijn er inderdaad bij. Dat hebben we al geconstateerd dacht ik bij de topic die gaat over al dan geen tv/internet.

Maar wel een bijzonder aanmatigend ondeugend vraagje. Hypocrieten heb je overal, zowel onder de niet-tv-bezitters als de wel-tv-bezitters. En jou ondeugende vraagje insinueert dat ze vooral onder de eerste groep voorkomen en bijna niet onder de laatste. Dat vind ik altijd een beetje flauw.

Dat zijn coclusies die jij trekt maar die je mij zeker niet hoort zeggen.
Want na zoveel jaren geleefd te hebben mag je er wel vanuit gaan dat ik weet dat ze onder alle mensen voorkomen.
Alleen ging het hier over de tv. En het al dan niet tevreden zijn zonder.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 09 dec 2004 14:39

Mevrouw Joepie,

als u dan al zoveel jaren leeft, dan kunt u ook uw flauwe ondeugende grapjes wel voor u houden, omdat u weet dat de jeugd van tegenwoordig scherpzinnig is en daarmee haarfijn de insinuerende ondertoon in uw ondeugende grap kan opmerken.

En speel geen verstoppertje, die insinuatie was bedoeld! En zo niet, dan raad ik u dringend aan een cursus 'communicatie voor ouderen met de jeugd' te gaan volgen.

joepie

Berichtdoor joepie » 09 dec 2004 15:29

Het is mij best!
Ik insinueer inderdaad dat de desbetreffende dominee misschien wel allerlei andere zaken in huis heeft waar ik gerust heel tevree lmee leef zonder. Vind het namelijk nogal een vreemde opmerking.
Zoals b.v. de sigaret. Die ik veel zondiger zie als de tv.
Een tv kun je namelijk gewoon goed gebruiken, terwijl dat bij de sigaret onmogelijk is.

Mij wordt verweten dat ik dingen insinueer, maar ik doe niet anders dan wat de desbetreffende dominee doet. Dingen insinueren. Terwijl dat in het geheel niet zo hoefd te zijn en ook bij zeer veel mensen niet zo is.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 dec 2004 15:57

joepie schreef:Ik insinueer inderdaad dat de desbetreffende dominee misschien wel allerlei andere zaken in huis heeft waar ik gerust heel tevree lmee leef zonder.

En daar weet jij dus niets vanaf.

joepie schreef:Mij wordt verweten dat ik dingen insinueer, maar ik doe niet anders dan wat de desbetreffende dominee doet. Dingen insinueren. Terwijl dat in het geheel niet zo hoefd te zijn en ook bij zeer veel mensen niet zo is.

O, wat insinueert de betreffende dominee (welke eigenlijk?) dan?

Hobbyist
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hobbyist » 09 dec 2004 17:26

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 dec 2004 17:29

Hobbyist schreef:http://www.refoweb.nl/vragen@refoweb/antwoorden/dskorving38.html

Hm, oke, hij doet idd alsof het onmogelijk is er op een verantwoorde manier mee om te gaan, wat mij niet het geval schijnt te zijn. Maar dat gaat toch nog weer minder ver dan de insinuaties van joepie.

Terug naar “Archief”