Moderator: Moderafo's
Rudolf Meuser schreef:Is dat belangrijk dan? Hier gaat de discussie toch niet over. Ik vind dat je niet perse naar de kerk hoeft te gaan. Vervolgde christenen kunnen ook niet naar de kerk.
Corne van 't Hof schreef:de kerken waar ik kom zijn de minst onzuivere kerken van Nederland. Alle andere kerken wijken nog meer af. Mijn hart wordt er nog steeds verklaard en ik wordt nog regelmatig gevoed met geestelijk voedsel, dus daarom blijf ik er.
Corne van 't Hof schreef:ik zeg niet dat ik niet graag naar de kerk gaat, integendeel. Maar als ik bijv. ambtsdragers die belijden het ware geloof niet bezitten en toch in donkerzwart pak lopen inclusief nette hoge hoed op het hoofd, dan denk ik wel eens. Wat zijn we ver weg. Christus-verwerpers is het ambt, Brrr
Corne van 't Hof schreef:je hebt gelijk, maar als de ambtsdragers in een andere kerk zeggen te geloven, maar ze kunnen fijn met de wereld leven. En als ze de toeeigening van het heil zo stellen dat iedereen die voor Jezus kiest behouden is, met de nadruk op de eigen keuze, dan voel ik me er netzomin daar thuis.
Wel lastig als er geen kerk is waar je je nog thuis kunt voelen. Ik los het op door veel samen te komen met een Christelijk gezin. Je zou het de meest minimale huisgemeente kunnen noemen, maar voor mij blijft het onbevredigend. Hoewel Jezus reeds in het midden is als slechts 2 of drie in Zijn naam bijeen zijn, heb ik vaak het idee dat het lichaam gebrekkig is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten