Een gewaagde uitspraak Corné. Volgens mij zit er echter wel een kern van waarheid in.
Echter: waarop baseer jij je mening dat verschillende ambtsdragers in de GGiN niet bekeerd zijn??
Moderator: Moderafo's
Corne van 't Hof schreef:Ik baseer het feit dat er ambtsdragers zijn die niet bekeerd zijn in de GGiN aan de volgende feiten:
-eigen getuigenis dat ze niet het geloof hebben
-GGiN-gemeente waar avondmaal niet meer gehouden wordt, omdat dat er geen gelovigen meer zijn
-in sommige kerkenraden van de GGiN zitten geen ouderlingen, omdat sommige mensen toch vinden dat een ouderling zeker gelovig moet zijn.
Komt dat niet doordat men denkt dat het geloof geopenbaard moet worden door de werken? (dat moet ook zeker, echter men blijft zondige mensen die ook blijven zondigen)
marit schreef:Hallo allemaal,
Ik zit niet in de Ger Gem in Ned, maar wel in de Ger Gem. Dus wie misschien wat wil weten, hoe ik over bepaalde zaken denk..... vraag maar!
Greetz!
P.s. Corne, niet zo sarcastisch over een gemeente, please! Als ik je nu zo hoor, heb ik meer het idee, dat je ff lekker wilt trappen, dan dat je mensen wilt helpen........
Acire schreef:marit schreef:Hallo allemaal,
Ik zit niet in de Ger Gem in Ned, maar wel in de Ger Gem. Dus wie misschien wat wil weten, hoe ik over bepaalde zaken denk..... vraag maar!
Greetz!
P.s. Corne, niet zo sarcastisch over een gemeente, please! Als ik je nu zo hoor, heb ik meer het idee, dat je ff lekker wilt trappen, dan dat je mensen wilt helpen........
Humm... het gaat juist om het verschil ger gem, gergemminet!!! Dus....
kenmerken van een zuivere kerk:
-het Evangelie wordt zuiver gepreekt.
-de sacramenten worden zuiver bedient
-gebruik van de kerkelijke tucht.
Verder denken ze dat ze de 'ware kerk' zijn, waar de meeste gelovigen zijn.
Als iemand hervormd is en zegt dat hij gelovig is dan kan dat gewoon niet.
kenmerken van een zuivere kerk:
-het Evangelie wordt zuiver gepreekt.
-de sacramenten worden zuiver bedient
-gebruik van de kerkelijke tucht.
Jij ziet als jij in een GGiN-kerk komt het verschil niet tussen gelovig en niet-gelovig. Iedereen is in het donkerzwart gekleed. Wat de werken betreft zie jij ook geen verschil. Er zijn enkele mensen inwendig waarachtig vroom, de rest uitwendig vroom (wettisch). Ze hebben in ieder geval allemaal een grote boekenkast met oude schrijvers. (Die ze waarschijnlijk niet lezen)
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 72 gasten